printlogo


کد خبر: 240603تاریخ: 1400/9/1 00:00
حضور دانش‌آموزان در کلاس درس از امروز

مدارس از امروز رسما بازگشایی شد و دانش‌آموزان باید سر کلاس درس حاضر شوند. به گزارش «وطن‌امروز»، سخنگوی آموزش‌و‌پرورش آخرین وضعیت بازگشایی مدارس از اول آذرماه را تشریح کرد. 
علیرضا کمرئی به تشریح آخرین وضعیت بازگشایی مدارس دوره‌های ابتدایی و متوسطه اول و دوم از اول آذرماه پرداخت و گفت: سومین مرحله بازگشایی مدارس را از روز اول آذرماه خواهیم داشت که دانش‌آموزان ابتدایی در تمام پایه‌ها و دانش‌آموزان متوسطه اول راهی مدارس می‌شوند. 
وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های مدارس که به اطلاع دانش‌آموزان رسیده است مدارس از روز دوشنبه باز خواهند شد. برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، دانش‌آموزان گروه‌بندی می‌شوند و تعداد روزهای حضور در مدارس برای دانش‌آموزان متفاوت است. 
وی درباره اصلی‌ترین ضوابطی که درباره زنگ ورزش و زنگ تفریح و استفاده از بوفه مدارس برقرار خواهد بود، گفت: بوفه مدارس باز نخواهد بود و دانش‌آموزان باید نوشیدنی و تغذیه همراه خود داشته باشند. وی بیان کرد: کلاس‌های ۱۵ نفره برای فعالیت‌های ورزشی مجاز شناخته شده اما با رعایت پروتکل‌ها باید صورت بگیرد. کمرئی بیان کرد: مهم‌ترین رکن رعایت پروتکل‌ها فاصله‌گذاری و تهویه کلاس‌هاست که ضوابط مشخصی برای آن اعلام شده است. 
وی با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان باید بهداشت فردی را رعایت و از ماسک استفاده کنند، درباره اجباری یا اختیاری بودن حضور در مدارس اظهار کرد: با تاکید ستاد ملی مبارزه با کرونا فعالیت‌های آموزشی آغاز می‌شود و مدارس باز است، لذا بنا بر ارائه آموزش حضوری است و اگر فرصتی برای ارائه آموزش حضوری نیست باید آموزش مجازی مدنظر باشد. کمرئی اعلام کرد: تمام دانش‌آموزان بر اساس مقررات مدرسه در زمان‌های تعیین‌شده در مدارس حاضر خواهند شد. 
 
* افزایش زمان اجرای طرح ترافیک از اول آذرماه
بنا به مصوبه شورای ترافیک تهران از روز اول آذرماه همزمان با بازگشایی مراکز آموزشی از جمله مدارس در تمام پایه‌های تحصیلی، طرح ترافیک از ۶:۳۰ تا ۱۸ اجرا می‌شود. پس از شیوع ویروس کرونا تغییراتی در حوزه ممنوعیت‌های ترافیکی و همچنین کاهش برخی محدودیت‌ها مثل طرح ترافیک رخ داد که با شروع آذرماه و بنا بر تصمیم مسؤولان برخی محدودیت‌ها لغو خواهد شد و برخی محدودیت‌ها نیز به روال سابق باز خواهد گشت. 
مجتبی شفیعی، معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره تغییر ساعت اجرای محدودیت ترافیکی (طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا) همزمان با بازگشایی بخشی از مدارس در پایتخت از اول آذرماه گفت: از روز بازگشایی مراکز آموزشی (اول آذر) بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، زمان آغاز اجرای طرح‌های ترافیکی از ساعت ۷:۳۰ به ۶:۳۰ صبح و پایان این طرح از ساعت ۱۷ به ۱۸ تغییر می‌کند. 
 
* ممنوعیت تردد شبانه لغو شد
با بازگشایی مدارس و اجرای طرح ترافیک از اول آذر سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا روز گذشته از لغو طرح ممنوعیت تردد از دیشب (‌‌یکشنبه) خبر داد و گفت: در تمام شهرها سیستم‌های جریمه شبانه را خاموش کرده‌ایم و کسی از امشب برای تردد در ساعت غیرمجاز جریمه نمی‌شود. 

Page Generated in 0/0079 sec