printlogo


کد خبر: 240621تاریخ: 1400/9/1 00:00
انتشار جزئیات جذاب درباره دسترسی‌های خدمتکار خانه بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که به جاسوسی برای ایران متهم شده است
در اندرونی صهیونیست‌ها
عومری گورن از سال 2015 در منزل بنی گانتس استخدام شد و این اختیار را داشت در نبود اعضای خانه، بدون هیچ نظارتی در اتاق‌ها کار کند* ۵ کشته و مجروح صهیونیست در عملیات استشهادی متفاوت توسط شهید «ابوشخیدم»

گروه سیاسی: پایگاه دِبِکا وابسته به نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی جزئیات و اطلاعات تازه‌ای درباره جاسوسی خدمتکار خانه بنی‌گانتس، وزیر جنگ اسرائیل برای ایران ارائه داد که می‌تواند برای مقامات این رژیم تکان‌دهنده باشد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، این پایگاه تحلیلی در گزارش خود نوشت: عمری گورن، مردی ۳۷ ساله که اخیرا سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل مدعی شده به نفع یک گروه هکری وابسته به ایران از خانه بنی‌گانتس، جاسوسی می‌کرده است، حداقل از 3 سال پیش یعنی از آوریل ۲۰۱۹ در این اقدام دست داشته است. 
دبکا نوشت: او آن موقع به عنوان یک خدمتکار در خانه بنی‌گانتس که رئیس ستاد ارتش بود، کار می‌کرد. وقتی گانتس تازه به عنوان رهبر حزب اپوزیسیون آبی- سفید وارد سیاست شده بود، گوشی همراهش مورد حمله هکرهای تحت حمایت ایران قرار گرفت. 
دبکا ادامه داد: حالا گفته می‌شود این گورن بوده که به هکرها دسترسی به تلفن گانتس را داده بود اما اصلا به او شکی برده نشد. اتهام هک شدن از سر و صدا افتاد و تحقیقی که وعده آن داده شده بود، هیچ‌گاه انجام نشد. گورن از آن ماجرا قسر در رفت و ترغیب شد به عنوان یک جاسوس دیجیتال کارش را توسعه دهد. 
این پایگاه خبری در ادامه می‌نویسد: شاهدان مورد اعتماد با اطمینان به دبکا گفته‌اند گورن و همسرش سال ۲۰۱۵ استخدام شده بودند تا ۲ بار در هفته به مدت 6 ساعت خانه گانتس را تمیز و مرتب کنند. نظافتچی کلید داشت تا وقتی اعضای خانه بیرون بودند، بتواند داخل برود و بدون نظارت در تمام اتاق‌ها کار کند. هیچ کس به آن فکر نکرده بود. 
به نوشته این پایگاه خبری، این وضع پس از آنکه گانتس، نخست‌وزیر چرخشی به همراه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر پیشین اسرائیل بود نیز ادامه یافت. 
دبکافایل در ادامه مطرح می‌کند: کار گورن به عنوان یک جاسوس پس از انتصاب گانتس به مقام وزارت جنگ، سخت‌تر می‌شد. ۲۶ اکتبر، گروه هکری که خود را عصای موسی می‌نامید، تصاویری از گانتس پخش کرد که این تهدید روی آنها بود: «ما در جریان تمام تصمیمات شما هستیم و یک روز از جایی نامعلوم به شما ضربه خواهیم زد. ما اسنادی محرمانه را از وزارت جنگ به دست آورده‌ایم، از جمله اطلاعات، نقشه‌های عملیاتی و داده‌هایی درباره پتانسیل یگان‌های نظامی... ما این اطلاعات را منتشر خواهیم کرد تا جنایات شما را نشان دهیم».
دبکا همچنین در این باره مدعی شد: از آن موقع معلوم شد گورن از تلگرام برای بایگانی اطلاعات فوق‌سری استفاده می‌کرد که آنها را در ازای دریافت مبلغی برای گروه عصای موسی می‌فرستاد و بعد موارد بایگانی‌شده را حذف می‌کرد. 
این پایگاه خبری در ادامه مدعی شده است: گروه عصای موسی از طریق کارشناسان سایبری با گروه هکری ایرانی سایه سیاه در ارتباط است. در حال حاضر این ایده مطرح است که گورن در واقع فراتر از موضوع جمع‌آوری اطلاعات محرمانه برای تهران، پیشنهاد کرده بود بدافزاری روی کامپیوتر شخصی وزیر نصب کند تا اطلاعات دزدیده شده را به شکل ثابت و پیوسته‌ به کامپیوتر عوامل اطلاعاتی ایران برساند. بنابراین، جمله «ما از تمام تصمیم‌های شما باخبریم»، صرفا لاف‌زنی توخالی هکرها نبود. دبکا در آخر نوشت: این خدمتکار پس از سال‌ها پنهان شدن از انظار سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل و با بهره‌مندی از اعتماد کسانی که برای‌شان کار می‌کرد، دریافته بود زمان بدون نظارت زیادی در اختیار دارد که در خانه وزیر جنگ، صرف پیشبرد یک کار جاسوسی پول‌ساز کند. این شین‌بت است که باید به خاطر پی نبردن به نفوذ این جاسوس در مهم‌ترین مراکز امنیتی اسرائیل پاسخگو باشد. 
******
۵ کشته و مجروح صهیونیست در عملیات استشهادی متفاوت توسط شهید «ابوشخیدم»
عملیات شهادت‌طلبانه یکی از مجاهدان شناخته‌شده فلسطینی در قدس، صهیونیست‌ها را شوکه کرد. 
این عملیات که دیروز توسط یکی از رهبران تحت تعقیب حماس در «باب السلسله»، یکی از ورودی‌های اصلی مسجدالاقصی انجام شد، جدای از تلفاتی که برای صهیونیست‌ها در پی داشت، فصل جدیدی از عملیات‌های مقاومت علیه اشغال و جنایات اسرائیل را گشود. 
رسانه‌های فلسطینی قهرمان این عملیات شهادت‌طلبانه را شهید «فادی ابو‌شخیدم» از اردوگاه «شعفاط» قدس و از رهبران مقاومت در بیت‌المقدس معرفی کردند که نیمروز یکشنبه با بر تن کردن لباس یهودیان افراطی وارد دروازه مسجد‌الاقصی در بخش قدیمی بیت‌المقدس شد و با اسلحه کارلو به سمت گروهی از شهرک‌نشینان مهاجم اسرائیلی تیراندازی کرد که طی آن یک صهیونیست به هلاکت رسید و 4 نفر دیگر نیز زخمی شدند. به گزارش شبکه 12 تلویزیون عبری، پلیس رژیم صهیونیستی اجازه افشای هویت فرد هلاک شده در این عملیات را نداده و فقط اعلام شده او 30 ساله بوده است. به همین دلیل منابع فلسطینی گمانه‌زنی کرده‌اند که او باید یک شخصیت مهم اسرائیلی بوده باشد. این شبکه همچنین از مجروح شدن 4 صهیونیست دیگر از جمله خاخام اهارون یهودای 46 ساله خبر داد که در بیمارستان شعاری تصیدق بستری است و وضعیت وخیمی دارد و امیدی به وی نیست. مجروح دیگر خاخام زئیوی کتزنلبوگن در بیمارستان هداسا عین کارم بستری شده است. همچنین ۲ نیروی پلیس اسرائیل جراحت‌های متوسطی برداشته‌اند. واللا، تارنمای امنیتی اسرائیل اعلام کرد عامل فلسطینی این حمله توسط پلیس اسرائیل به شهادت رسیده است. همچنین پلیس در تعقیب جوانی فلسطینی است که گفته می‌شود به مجری این عملیات کمک کرده است. کوبی شبتای، بازپرس پلیس رژیم صهیونیستی متعاقبا اعلام کرد (شهید) ابوشخیدم از مدت‌ها پیش تحت تعقیب بوده است. در پی این تیراندازی، نظامیان رژیم صهیونیستی به حالت آماده‌باش درآمدند.
 پس از عملیات شوکه‌کننده روز یکشنبه اما حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مجری عملیات امروز، فادی ابوشخیدم از رهبران حماس است. شهید ابوشخیدم در طول زندگی خود در شهر قدس به دعوت و جهاد مشغول بود و همه جای این شهر و گوشه و کنار مسجد‌الاقصی به این گواهی می‌دهد. او امروز بعد از نبردی قهرمانانه که در آن به نیروهای اشغالگر حمله کرد و بر اثر آن، تعدادی کشته یا زخمی شدند، به درجه شهادت نائل شد. عملیات قهرمانانه امروز حامل پیام هشداری به دشمن جنایتکار است مبنی بر اینکه حمله و تعرض به خاک و مقدسات ما را متوقف کند. هشدار می‌دهیم که اقدامات تهاجمی این رژیم علیه مسجدالاقصی و «سلوان»، «شیخ جراح» (از محله‌های فلسطینی‌نشین قدس) هزینه خواهد داشت».
جنبش حماس که جزو نخستین جنبش‌‌های استقبال‌کننده از این عملیات بود، در بخشی دیگر از بیانیه‌اش تأکید کرده گزینه مقاومت با همه انواع آن از جمله مقاومت مسلحانه می‌تواند به دهان دشمن «پوزه‌بند» زده و حملات آن را متوقف کند.
 در ادامه این بیانیه آمده است: «ملت فلسطین ما به جهاد خود ادامه خواهند داد و به همه قطعنامه‌هایی که کشورهای استعمارگر علیه آنها صادر می‌کنند و به دنبال تشدید اشغالگری و نقض حقوق قانونی‌شان است، وقعی نمی‌گذارند». حماس همچنین تأکید کرد این عملیات شهید مقاومت انجام شد تا به دشمن اشغالگر تأکید کند جنایت‌هایش بدون پاسخ نخواهد ماند و «شمشیر قدس» همچنان بیرون از غلاف و کشیده است. این جنبش همچنین از مردم فلسطین در قدس خواست در برابر اقدامات صهیونیست‌ها مقاومت کنند.

Page Generated in 0/0073 sec