printlogo


کد خبر: 240626تاریخ: 1400/9/2 00:00
اخبار

پاسداشت ۲ مستندساز پیشکسوت در اختتامیه جشنواره تلویزیونی مستند
مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند و قدردانی از برگزیدگان این رویداد تلویزیونی ۸ آذر برگزار و از فعالیت‌های ۲ مستندساز کشور تجلیل می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند روز دوشنبه ۸ آذرماه با حضور پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار می‌شود. در این مراسم، برگزیدگان ۳ بخش «فیلم مستند»، «عکس» و «مستندنگاری» معرفی شده و تجلیل می‌شوند. همچنین در این اختتامیه پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما سخنرانی خواهد داشت. در بخش دیگری از مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند، آیین بزرگداشت ۲ تن از مستندسازان باسابقه کشور برگزار خواهد شد. بر این اساس، سعید رشتیان و مرتضی شعبانی ۲ مستندساز نام‌آشنا و پیشکسوت کشورمان در این آیین تجلیل می‌شوند. اختتامیه پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند، ۸ آذرماه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ برگزار خواهد شد که به صورت زنده و مستقیم برای علاقه‌مندان از شبکه مستند سیما نیز پخش می‌شود. پنجمین دوره از جشنواره تلویزیونی مستند با شعار «روایت حقیقت در قاب واقعیت» با انتشار فراخوان در بخش‌های فیلم مستند، عکس مستند و مستندنگاری از خرداد امسال آغاز به کار کرد. 
***
«گیل‌دخت» راهی آنتن می‌شود
سریال «گیل‌دخت» به کارگردانی مجید اسماعیلی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی آماده پخش می‌شود. به گزارش مهر، «گیل‌دخت» عنوان سریالی تاریخی است که در سکوت خبری تولیدش و اکنون برای نخستین‌بار پایان تصویربرداری آن اطلاع‌رسانی می‌شود. «گیل‌دخت» که پیش‌تولید آن از ابتدای سال ۹۸ شروع شده به کارگردانی مجید اسماعیلی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی ساخته شده است. این سریال که از اواسط همان سال در استان گیلان کلید خورد پس از حدود ۲ سال تصویربرداری، آماده پخش می‌شود. نویسنده این سریال ۶۵ قسمتی مجید آسودگان است که برای نگارش فیلمنامه حدود ۵ سال زمان گذاشته است. از جمله کارهای این نویسنده می‌توان به سریال‌های «چادر گلدار» و «راه و بی‌راه» اشاره کرد. 
این اثر تاریخی بعد از تجربه فیلم سینمایی «ماهی سیاه کوچولو» نخستین سریال تلویزیونی مجید اسماعیلی محسوب می‌شود. از دیگر آثار اسماعیلی می‌توان به فیلم‌های سینمایی «خدا جیرجیرک‌ها را دوست دارد»، «رقص روی یخ» و «گمیچی» اشاره کرد. در خلاصه داستان سریال آمده است: «حکایت گلنار و اسماعیل که در میان هیاهو و مهلکه قجری تار و پود دل‌شون با مهر و محبت هم بافته می‌شود. این سریال قصه و غصه عاشق و معشوقیه که اگه صد دلیل برای رفتن داشته باشند یه بهونه برای موندن پیدا می‌کنن و...». 
***
«منصور» در شهرهای فاقد سینما ۱۰۰ میلیون فروخت
فیلم سینمایی «منصور» ساخته سیاوش سرمدی در اکران‌های مردمی «عمار» توانست به فروش ۱۰۳ میلیونی در شهرهای فاقد سینما دست یابد. به گزارش «وطن‌امروز»، فیلم سینمایی «منصور» ساخته سیاوش سرمدی در فاصله ۱۰ روز از آغاز اکران‌های خود، توانست به فروش ۱۰۳ میلیونی در شهرهای فاقد سینما در اکران‌های مردمی «عمار» دست یابد. از آغاز اکران فیلم «منصور» بیش از هزار درخواست برای اکران این فیلم در سامانه «عماریار» ثبت و تا به این لحظه ۱۲۰ سانس اکران انجام شده است و ۶۳۲۳ نفر به تماشای این اثر نشسته‌اند. پایگاه شهید نوژه همدان با مخاطب ۱۲۵۰ نفری و فروش ۷ میلیون تومانی رکورددار میزان فروش و مخاطب در یک اکران است. سامانه «عماریار» تلاش دارد با نمایش فیلم‌های روز سینمای ایران در مناطق فاقد سینما یا در مکان‌هایی مثل مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد و... عدالت هنری را به کمک مردم در کشور برقرار کند. 
***
ارشاد هنوز به توافق جدیدی با شرکت پست نرسیده‌ است
معاون وزارت ارشاد با اشاره به گفت‌وگوهای مکرر با شرکت پست برای استمرار خدمات به ناشران گفت: هنوز به توافق تازه‌ای نرسیده‌ایم. به گزارش «وطن‌امروز»، دکتر یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به گفت‌وگوهای مکرر با شرکت پست جمهوری اسلامی ایران برای استمرار خدمات پستی به ناشران گفت: به‌رغم تلاش‌های صورت گرفته و جلسات و مذاکرات متعدد هنوز با شرکت پست درباره استمرار خدمات پستی به ناشران به توافق نرسیده‌ایم. وی افزود: قرارداد جدیدی که شرکت پست پیشنهاد داده است منجر به افزایش هزینه‌های پستی ناشران خواهد شد. با توجه به استفاده گسترده ناشران از این خدمات که بخشی از آن توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت می‌شود و بار مالی این توافق برای این وزارتخانه حدود 15 میلیارد تومان در سال است، هنوز امکان عقد قرارداد جدید فراهم نشده است. معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدواریم بتوانیم با تعامل خوب و نگاه فرهنگی وزارت ارتباطات همچنان ناشران و کتابخوانان از خدمات شرکت پست بهره‌مند باشند. توجه به فعالیت‌های فرهنگی مدنظر قانونگذار بوده است و امیدواریم مصوبات حمایتی از عرصه فرهنگ مورد توجه دستگاه‌های ارائه‌دهنده خدمات باشد.

Page Generated in 0/0067 sec