printlogo


کد خبر: 240634تاریخ: 1400/9/2 00:00
مرکل: محدودیت‌های کرونایی در آلمان کافی نیست
اروپای خشمگین از محدودیت‌های کرونایی

در روزهای گذشته در پی خیزش همه‌گیری کرونا در اروپا که دولت‌ها را مجبور به وضع محدودیت‌های سختگیرانه کرده، پایتخت‌ها و شهرهای اروپایی با اعتراضاتی مواجه شده که در بسیاری مواقع به خشونت کشیده می‌شود. کشورهای اروپایی که با افزایش ابتلا به ویروس کرونا مقابله می‌کنند، یکشنبه‌شب شاهد سومین روز اعتراضات علیه احیای مجدد محدودیت‌های کرونایی بودند که در بسیاری از پایتخت‌های اروپایی با خشونت همراه شد. هلند نخستین کشور اروپای غربی بود که روز شنبه در بحبوحه افزایش موارد ابتلا به کرونا قرنطینه نسبی اعمال کرد. در پی آن، به دلیل تظاهرات ضد محدودیت‌های کرونایی در بخش‌های جنوبی این کشور و درگیر شدن پلیس با معترضان، در برخی مناطق وضعیت اضطراری اعلام شد. 
بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، ۱۵ نفر در شهر «روزندال» دستگیر شدند؛ جایی که معترضان یک مدرسه ابتدایی را به آتش کشیدند. در بروکسل پایتخت بلژیک نیز هزاران نفر در اعتراض به تصمیمی مبنی بر ممنوعیت ورود افراد واکسینه نشده به رستوران‌ها و کافه‌ها شرکت کردند. برخی معترضان در نزدیکی منطقه مقرهای اتحادیه اروپایی و مراکز دولتی در پایتخت بلژیک با پلیس ضد شورش درگیر شدند و با روشن کردن آتش و پرتاب اشیا به سمت پلیس به تقابل پرداختند و در طرف دیگر، پلیس هم علیه آنها از آبپاش و گاز اشک‌آور استفاده کرد و تعدادی نیز دستگیر شدند. گزارش‌ها از بازداشت ۴۲ نفر حکایت دارد. همچنین رسانه‌های محلی گزارش دادند ۳ افسر پلیس زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.  اتریش نیز با ورود مجدد به قرنطینه که چهارمین دوره از زمان آغاز همه‌گیری است و اعمال واکسیناسیون اجباری در ماه فوریه با اعتراضات مواجه است. اتریشی‌ها در حال حاضر ملزم به کار در خانه هستند و همه مغازه‌های غیرضروری بسته است. ده‌ها هزار نفر در پایتخت وین با به اهتزاز درآوردن پرچم‌های ملی و بنرهایی که روی آن نوشته شده بود «آزادی»، تظاهرات کردند و فریاد «مقاومت» سر دادند. در ایتالیا هم جمعیت ۳۰۰۰ نفری که بنرهایی را حمل می‌کردند که رویشان نوشته شده بود «امثال ما هرگز تسلیم نمی‌شوند» در پایتخت برای اعتراض به ارائه گواهی سلامتی مورد نیاز برای حضور در محل کار، رستوران‌ها، وسایل نقلیه عمومی و... حضور یافتند. همچنین صدها نفر مقابل شهرداری در بلفاست پایتخت ایرلند‌شمالی، حدود 2 هزار نفر در سوییس و هزاران نفر در زاگرب پایتخت کرواسی، با حمل پرچم‌های ملی همراه با بنرهایی علیه واکسیناسیون کرونا و آنچه به عنوان «محدودیت آزادی مردم» توصیف می‌کنند، تجمع کردند. در دانمارک نیز بیش از هزار نفر مقابل پارلمان این کشور در کپنهاگ تجمع کردند. همچنین اعتراضات مشابهی سوئد را فراگرفت. 
 
* مرکل: محدودیت‌های کرونایی در آلمان کافی نیست
همزمان با تظاهرات مردمی در اروپا، اوضاع کرونا در آلمان وخیم‌تر شده است. صدراعظم آلمان در پی شیوع مجدد کرونا در این کشور خواستار افزایش محدودیت‌های کرونایی در آلمان شد. خبرگزاری فرانسه در این باره نوشت آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در واکنش به تشدید شرایط بحرانی کرونا در این کشور گفت محدودیت‌های کرونایی در این کشور کافی نیست. پیش از وی نیز «ینس اشپان» وزیر بهداشت آلمان تاکید کرد افراد بیشتری در این کشور باید واکسینه شوند. اشپان در بخشی از صحبت‌های خود گفت: طی چند ماه آینده اکثر آلمان‌ها واکسینه و در نهایت معالجه خواهند شد یا جان خود را از دست خواهند داد.

Page Generated in 0/0062 sec