printlogo


کد خبر: 240640تاریخ: 1400/9/2 00:00
اخبار

وزیر راه: قیمت بلیت هواپیما به‌ طور میانگین ۱۵ درصد ارزان شد
 رستم قاسمی دیروز درباره جزئیات کاهش قیمت‌ بلیت هواپیما گفت: از امروز در هر مسیر پروازی قیمت‌ها به ‌طور میانگین ۱۵ درصد کاهش می‌یابد و اگر ایرلاینی تخفیف را اعمال نکند، مشمول جریمه خواهد شد و مکلف است هزینه مازاد دریافتی از مسافر را پس دهد. وی با بیان اینکه در دوران کرونا با شروع فاصله‌گذاری اجتماعی در پروازها، قیمت بلیت هواپیما افزایش یافت، ادامه‌ داد: تلاش دولت سیزدهم این بود که قیمت حمل‌و‌نقل هوایی کاهش یابد و بعد از برگزاری جلسات متعدد در شورای عالی هواپیمایی، در نهایت مصوبه کاهش متوسط ۱۵ درصدی بلیت هواپیما از امروز اعمال خواهد شد. 
***
ارزش تجارت الکترونیک کشور به ۵ هزار و ۶۰۷ هزار میلیارد ریال رسید
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: ارزش تجارت الکترونیک کشور در نیمه نخست ۱۴۰۰ به ۵هزار و ۶۰۷ هزار میلیارد ریال رسید. علی رهبری در نشست خبری که دیروز به مناسبت یک سالگی رتبه‌بندی کسب‌وکارهای اینترنتی برگزار شد، افزود: بر اساس آخرین آمار، ارزش مالی تجارت الکترونیکی در نیمه نخست امسال به ۵ هزار و ۶۰۷ هزار میلیارد ریال و تعداد معاملات تجارت الکترونیکی نیز به عدد یک میلیارد و ۸۹۴ میلیون و ۳۶ هزار و ۴۹۶ رسید. رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اضافه کرد: همچنین تاکنون ۱۶ هزار و ۳۸۹ اینماد (نماد الکترونیکی) از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به کسب‌و‌کارها اعطا شده است. وی ادامه داد: سال گذشته موضوع رتبه‌بندی کسب‌وکارها با یک اپراتور آغاز شد. اکنون اگر فروشگاهی درخواست رتبه‌بندی داشته باشد، تنها با چند کلیک می‌تواند درخواست خود را مطرح کند. 
***
مصرف تخم‌مرغ در کشور ٢٠ درصد افزایش یافت
رئیس هیات‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران از افزایش ٢٠ درصدی مصرف سرانه تخم‌مرغ در کشور خبر داد و گفت: کمبودی در حوزه تولید نداریم. ناصر نبی‌‌پور از کاهش قیمت تخم‌مرغ به زیرنرخ مصوب خبر داد و گفت: میانگین قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ در مرغداری به ١٨ هزار تومان رسیده، در حالی که قیمت مصوب آن کیلویی ١٨ هزار و ٣٠٠ تومان است. وی دلیل این مسأله را واردات تخم‌مرغ و افزایش عرضه آن در بازار اعلام کرد. فعال بخش خصوصی با بیان اینکه همه تشکل‌های تولیدی نیز اقدام به توزیع تخم‌مرغ با نرخ مصوب کرده‌اند، گفت: ما در حوزه تولید تخم‌مرغ با کمبود مواجه نیستیم، بلکه مصرف سرانه این کالا در کشور افزایش یافته است. نبی‌پور تاکید کرد: به دلیل گرانی محصولات پروتئینی، مردم به مصرف تخم‌مرغ رو آورده‌اند و به طور قطع می‌توانیم بگوییم مصرف این کالا ٢٠ درصد نسبت به پارسال افزایش داشته است. وی میزان تولید روزانه تخم‌مرغ را در کشور بین ٢٩٠٠ تا ٣٠٠٠ تن اعلام و اضافه کرد: میزان تولید این کالا نسبت به سال گذشته تغییری نداشته و آنچه اتفاق افتاده، افزایش تقاضا برای تخم‌مرغ است. 
***
چند میلیون مشترک متحمل جریمه گازی می‌شوند؟
سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: ۲۵ درصد مشترکان صنعت گاز پرمصرفند و قرار شده از این ماه جرایم سنگینی برای آنها اعمال شود. محمد عسکری با اشاره به اجرای طرح جریمه مشترکان پرمصرف اظهار کرد: این طرح به منظور مدیریت مصرف از ماه جاری اجرایی خواهد شد و برای آن نیز دستورالعمل‌هایی تعریف شده است. وی با اشاره به آخرین وضعیت مصرف گاز در کشور گفت: در حال حاضر میزان مصرف روی ۵۳۶ میلیون مترمکعب است که به طور میانگین در آبان‌ماه نسبت به سال گذشته حدود ۱۰۰ میلیون مترمکعب افزایش مصرف داشته‌ایم. سخنگوی شرکت ملی گاز  اظهار کرد: لازم است مشترکان با انجام اقدام‌های ساده‌ای مانند تنظیم دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد، پوشیدن لباس‌های گرم، محدود کردن فضای گرمایشی در منازل، خاموش کردن وسایل گرمایشی زمان ترک منازل و اماکن دولتی و اجتماعی، ما را در بخش مصرف همراهی کنند تا بتوانیم بی‌دغدغه زمستان امسال را هم پشت سر بگذاریم. به گفته عسکری، این اقدامات می‌تواند تا ۱۰ درصد ذخیره انرژی را به ‌دنبال داشته باشد و به ما این امکان را می‌دهد تا در تأمین گاز نیروگاه‌ها و بخش خانگی و تجاری در فصل سرد، مشکل خاصی نداشته باشیم. 
***
رئیس سازمان برنامه ‌و بودجه اعلام کرد
حرکت به سمت تورم تک‌رقمی با جلوگیری از خلق پول
رئیس سازمان برنامه‌وبودجه تاکید کرد: دولت با کنترل نقدینگی و جلوگیری از خلق پول به سمت تک‌رقمی کردن نرخ تورم حرکت می‌کند. 
سیدمسعود میرکاظمی در نشست هم‌اندیشی لایحه بودجه ۱۴۰۱ با «محمد‌علی زلفی‌گل» وزیر و معاونان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در حال حاضر اثربخشی منابع بودجه مطلوب نیست، گفت: دولت به جای پروژه‌محوری به سمت برنامه‌محوری و با جلوگیری از خلق پول به سمت تورم تک‌رقمی حرکت خواهد کرد. 
معاون رئیس‌جمهوری اظهار داشت: نمی‌توان بودجه را بر اساس منابع غیرپایدار بست، زیرا به شرایطی همانند شرایط فعلی کشور منجر شده و همه از آن آسیب می‌بینند. 
میرکاظمی ادامه داد: با وجود توسعه دانشگاه‌ها و وجود نیروهای تحصیلکرده وضعیت اثربخشی همین منابع انسانی مناسب نیست. دانشگاه‌ها باید بتوانند در حل مشکلات کشور موثر باشند. 
وی افزود: در بودجه سال آینده منابع این بخش در وزارت علوم تجمیع خواهد شد اما این وزارتخانه و دانشگاه‌ها باید در قبال نتیجه برنامه‌هایی که منجر به بهبود شاخص‌های کلان این حوزه می‌شود، پاسخگو باشند. 

Page Generated in 0/0367 sec