printlogo


کد خبر: 240646تاریخ: 1400/9/2 00:00
اخبار

مارادونا بدون قلب دفن شده است!
حواشی حتی بعد از مرگ هم دست از سر شماره 10 افسانه‌ای تاریخ فوتبال برنمی‌دارد. یک سال پیش «دیگو آرماندو مارادونا» از بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال در 60 سالگی به علت ایست قلبی در بوئنوس‌آیرس از دنیا رفت. بعد از مرگش، حواشی مختلفی درباره دیگو ایجاد شد که از آن جمله می‌توان به مشکل خوردن وراث او در تقسیم اموال و به حراج گذاشتن برخی دارایی‌های آل‌پلوسا (یکی از القاب مارادونا به معنای موفرفری) برای پرداخت بدهی‌های او اشاره کرد و حالا خبر جنجالی دیگری مبنی بر دفن ال‌دیگو «بدون قلب» منتشر شده است. «نلسون کاسترو» پزشک و خبرنگار آرژانتینی، کتابی تحت عنوان «وضعیت سلامت دیگو: حقیقت چیست؟» منتشر کرده که در آن برخی جزئیات پرونده پزشکی مارادونا را فاش کرده است. در این کتاب، کاسترو بررسی دقیقی از وضعیت جسمانی دیگو انجام داده است. او برخی اسناد محرمانه و منتشر نشده را مطالعه کرده و با شاهدانی که تا به حال با کسی صحبت نکرده‌اند، مصاحبه کرده است. بر این اساس پرخوری، اعتیاد به همه چیز و عدم تحرک در تمام طول شبانه‌روز از جمله عادت‌های رفتاری دیگو معرفی شده است. کاسترو در کتابش فاش کرده در وضعیت سلامتی مشابه مارادونا، خیلی‌های دیگر خیلی زود از دنیا می‌روند. همچنین در کتاب آمده ال‌پلوسا به هر چیزی که برایش بد بود، اعتیاد داشت. او به همه چیز معتاد بود. او در مواجهه با بیماری‌ها، بدنی مقاوم داشت و دیگران با شرایط مشابه، توان تحمل مشکلات جسمی او را ندارند. مشکل اینجاست که دیگو هیچ‌‌گاه نمی‌خواست ریکاوری کاملی داشته باشد. 
***
حریفان استقلال و سپاهان در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا مشخص شدند
۲ نماینده ایران در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا به میدان خواهند رفت. فوتبال ایران همانند سال گذشته ۲ سهمیه مستقیم و ۲ سهمیه غیرمستقیم برای حضور در لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ آسیا دارد. پرسپولیس و فولاد به دلیل قهرمانی در لیگ و جام حذفی سهمیه مستقیم ایران محسوب می‌شوند و استقلال و سپاهان باید در مرحله پلی‌آف بازی کنند. طبق اعلام سایت آماری footyrankings، استقلال در مرحله پلی‌آف با بنی‌یاس امارات دیدار می‌کند و سپاهان هم حریف شارجه امارات خواهد بود. همچنین پرسپولیس که قهرمان لیگ ایران شده است، به احتمال زیاد در سید نخست قرعه‌کشی در کنار تیم‌های السد (قهرمان قطر)، الهلال (قهرمان عربستان)، الجزیره (قهرمان امارات) و الدحیل قرار می‌گیرد و در مرحله گروهی با این تیم‌ها هم‌گروه نخواهد شد. فولاد هم احتمالا در سید دوم در کنار الفیصلی عربستان، الاهلی امارات، الریان قطر و الشباب عربستان قرار می‌گیرد. این سایت همچنین تاکید کرده است مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس در حال بررسی است و اگر تایید شود، سهمیه آسیایی به آنها تعلق می‌گیرد. اگر این ادعای سایت footyrankings محقق شود، احتمال دارد پرسپولیس با الاهلی و بازیکنان ایرانی‌اش از جمله احمد نوراللهی و مهدی قائدی روبه‌رو شود یا با تیم الریان که در سید دوم قرار دارد و شجاع خلیل‌زاده در این تیم بازی می‌کند. 
***
۴ هفته دشوار مقابل استقلال و مجیدی
تیم فوتبال استقلال که در پایان هفته پنجم لیگ برتر در جایگاه دوم جدول قرار دارد، ۴ هفته دشوار و سرنوشت‌‌ساز پیش رو دارد. آبی‌پوشان تهران در ۵ هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر نتایج خوبی گرفته‌اند و با ۳ پیروزی، ۲ تساوی، بدون شکست و ۱۱ امتیاز به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به آلومینیوم، در رده دوم جا گرفته‌اند. شاگردان مجیدی پس از ۳ پیروزی متوالی مقابل هوادار، ذوب‌آهن و تراکتور، به ۲ تساوی متوالی مقابل فجر سپاسی و نساجی رسیدند و در این ۲ بازی برای نخستین‌بار گل خوردند و برای نخستین‌بار هم در یک بازی موفق به گلزنی نشدند. استقلال پس از این ۵ هفته، ۴ بازی متوالی با تیم‌هایی دارد که شاید به مراتب دشوار‌تر از ۵ حریف ابتدایی آنها باشند. شاگردان مجیدی در نخستین بازی از چهارگانه دشوارشان میهمان تیم گل‌گهر سیرجان هستند که این دیدار فردا در سیرجان برگزار می‌شود. آنها سپس در هفته هفتم به مصاف صنعت‌نفت می‌روند که به نظر می‌رسد شرایط فنی‌اش پس از بازگشت علیرضا منصوریان به نیمکت این تیم بهتر شده است. شاگردان مجیدی بعد از دیدار با صنعت‌نفت باید مهم‌ترین بازی فصل که داربی است را انجام دهند؛ رویارویی این تیم با پرسپولیس روز شنبه ۱۳ آذر در ورزشگاه آزادی خواهد بود. آبی‌پوشان سپس در فاصله کمتر از یک هفته بعد از داربی در روز پنجشنبه ۱۸ آذر میهمان پیکان هستند که این تیم هم از تیم‌های خوب این فصل است. 
۴ بازی پی‌‌در‌پی با ۴ تیم خوب گل‌گهر، صنعت‌نفت، پرسپولیس و پیکان می‌تواند یک چهارگانه سخت را برای فرهاد مجیدی و شاگردانش رقم بزند؛ ۴ دیداری که امتیازات آنها را می‌توان در تعیین شرایط نیم‌فصل نخست و حتی تمام فصل تاثیرگذار دانست. 
***
اصرار ژاوی به جذب شاگرد سابق
سرمربی جدید بارسلونا با توجه به بحران در خط حمله و مشکلات مالی باشگاه اصرار به جذب شاگرد سابق خود دارد. به گزارش اسپورت، خط حمله بارسلونا در وضعیت خوبی قرار ندارد و این کار را برای ژاوی سخت کرده است. از یک طرف سرخیو آگوئرو مشکلات قلبی دارد و خبرهای زیادی درباره خداحافظی او از میادین به گوش می‌رسد و از طرف دیگر آسیب‌دیدگی‌های پیاپی آنسو فاتی و براتویت دست ژاوی را روی نیمکت خالی کرده است و عثمان دمبله هم همچنان وضعیت نامعلومی دارد. بارسلونا به دنبال جذب یک مهاجم باکیفیت در زمستان است اما وضعیت مالی باشگاه اصلا خوب نیست و ژاوی باید بازیکن ارزان‌قیمتی را جذب کند. طبق اعلام روزنامه اسپورت، ژاوی برای تقویت تیم در زمستان روی «بغداد بونجاح» دست گذاشته است و اصرار دارد شاگرد سابق خود را راهی نوکمپ کند. این روزنامه نزدیک به بارسلونا اعلام کرد بونجاح با توجه به بحران مالی‌ای که بارسلونا با آن مواجه است گزینه بسیار خوبی برای خط حمله آبی‌و‌اناری‌هاست. 

Page Generated in 0/0068 sec