printlogo


کد خبر: 240650تاریخ: 1400/9/2 00:00
اخبار

فعالیت ۶۱ هزار نیرو در طرح زمستانی پلیس
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از به‌کارگیری ۶۱ هزار نیرو در اجرای طرح زمستانی پلیس راهور و دیگر دستگاه‌های امدادی و خدماتی خبر داد. سردار سیدکمال هادیانفر در رزمایش طرح زمستانی پلیس و دیگر دستگاه‌های امدادی و خدماتی که در هوای بارانی صبح دیروز با حضور فرمانده ناجا، وزیر راه، رئیس اورژانس و... برگزار شد، گفت: در ماه پایانی از فصل پاییز هستیم اما شرایط زمستانی بر جاده‌های کشور حاکم است و ما این شرایط را بویژه در محورهای شمالی و محورهای غربی کشور که با ناپایداری جوی بیشتری مواجهند، مشاهده می‌کنیم. وی با بیان اینکه طرح زمستانی با حضور ۶۱ هزار نیرو در ۲۱۳ هزار کیلومتر از راه‌های کشور و ۱۱۲ گردنه برف‌گیر اجرا می‌شود،‌ گفت: علاوه بر جاده‌ها، این طرح در ۱۲۴۷ شهر کشور نیز به اجرا درآمده و هدف از آن تسهیل در عبور و مرور و کاهش تصادفات رانندگی است. هادیانفر در ادامه با بیان اینکه پلیس در این طرح بر معابر اصلی و فرعی نظارت دارد، اظهار کرد: رسیدگی به تصادفات، کاهش آمار جان‌باختگان و مصدومان ناشی از تصادفات و پیگیری حوادث از جمله اولویت‌ها و اهداف پلیس در اجرای این طرح است. وی با بیان اینکه ۵۱ درصد جان‌باختگان تصادفات در دم جان خود را از دست می‌دهند، ادامه داد:‌ ۶ درصد جان‌باختگان حین انتقال و ۴۳ درصد نیز در بیمارستان و به دلیل تروما و... جان خود را از دست می‌دهند که باید با تلاش تمام دستگاه‌ها این آمار را کاهش دهیم. 
***
شهرری استحقاق یک تحول بزرگ را دارد
نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بازدید از منطقه ۲۰ گفت: شهرری خدمات بزرگی به تهران ارائه می‌دهد اما در مقابل این خدمات خاص، امتیازات ویژه‌ای را دریافت نمی‌کند، بر همین اساس استحقاق یک تحول بزرگ را دارد. به گزارش ایسنا، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، میثم مظفر رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی و احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران با حضور میدانی در شهرری از چشمه علی، آرامگاه باغچه‌بان، معضلات اتوبان شهید آوینی، خیابان غلامی، باغ معین و مناطق بی‌دفاع شهری در این منطقه بازدید کردند. در جریان این بازدید میثم مظفر، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با اشاره به نگاه عدالت‌محوری و توجه به خواست و ترجیحات مردم به عنوان اصلی‌ترین رویکرد کمیسیون برنامه و بودجه شورا گفت: شهر ری هر روز میزبان فاضلاب و پساب تهران و مخزن نخاله‌ها و زباله‌های منتقل‌‌شده از سایر مناطق است. وی افزود: شهر ری خدمات بزرگی را به تهران ارائه می‌دهد اما خود در قبال آن خدمات خاص، امتیازات ویژه‌ای را دریافت نمی‌کند و دارای وضعیت بسیار نامطلوبی در سرانه‌های شهری، رفاهی، سیما و منظر شهری است و استحقاق یک تحول بزرگ را دارد. همچنین تاکید کرد: بزرگ‌ترین قطب و ظرفیت مذهبی و معنوی و همچنین بزرگ‌ترین دارایی‌های میراث فرهنگی و تاریخی تهران در شهر ری قرار دارد. 
***
تأکید رئیس هلال‌احمر بر ضرورت به‌کارگیری جوانان
رئیس جمعیت هلال‌احمر، امداد و نجات و مباحث اقلیمی را دو اولویت و هدف اساسی خود برای این جمعیت توصیف کرد و گفت: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا با انجام اقدامات مربوط در این زمینه بتوانیم در این حوزه فعالیت‌های موثر و به نفع مردم و کشور داشته باشیم. دکتر پیرحسین کولیوند گفت:‌ برنامه‌ریزی کرده‌ام تا در حوزه‌های مختلف بتوانیم اقدامات خوبی را برای جمعیت هلال‌احمر انجام دهیم. وی با اشاره به نقش و جایگاه بین‌المللی جمعیت هلال‌احمر نیز گفت: طبق برنامه‌های ما ارتباطات جمعیت هلال‌احمر با فدراسیون و کشورهای جهان و بویژه کشورهای مسلمان افزایش پیدا خواهد کرد. کولیوند بر ضرورت به‌کارگیری جوانان در جمعیت هلال‌احمر در راستای بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب نیز تأکید کرد و گفت: ‌تلاش خواهیم کرد با استفاده از پتانسیل و نیروی جوان نیز شور و نشاط بیشتری در این جمعیت ایجاد کرده و خون تازه‌ای در رگ‌های هلال‌احمر وارد کنیم. وی به موضوع موقوفات جمعیت هلال‌احمر نیز اشاره کرد و گفت: در این باره حتما از افراد صاحب اندیشه و مسلط به امور کمک خواهیم گرفت تا بتوانیم از ظرفیت این موقوفات برای رشد بیشتر جمعیت هلال‌احمر استفاده کنیم. 
***
سرپرست سازمان بازرسی شهرداری تهران:
رفتار بازرسی در برخورد با فساد هوشمندانه است
سرپرست سازمان بازرسی شهرداری تهران با تاکید بر حضور و اقدام به‌موقع بازرسان در موضوعات شهری برای پیشگیری از فساد و صیانت از حقوق مدیران، کارکنان و شهروندان گفت: رفتار بازرسی در بحث برخورد با فساد یک رفتار عادلانه، عاقلانه و هوشمندانه است. داوود گودرزی در جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان بازرسی شهرداری تهران که عصر شنبه ۲۹ آبان‌ماه برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج، به وظیفه اصلی سازمان بازرسی در بررسی عملکردها و نحوه فعالیت مدیران نسبت به قوانین، مقررات، آیین‌نامه‌ها و شرح وظایف تعریف‌شده اشاره کرد و گفت: لازمه اقدام مناسب و هوشمندانه‌ در جلوگیری از تخلفات، خطاها، ترک فعل‌ها، نقص عملکردها و سایر موارد، حضور مدیران به‌روز، دقیق، منظم و اهل تعامل و تدبیر است. وی افزود: فرق بازرسی با سایر مجموعه‌های نظارتی که نقطه قوت این سازمان نیز به حساب می‌آید این است که بازرسی می‌تواند حین انجام عمل، جلوی یک رفتار، قرارداد یا اقدام نامناسب را بگیرد و این موضوع باعث اقتدار بازرسی می‌شود و کمک می‌کند بازرسی به جایگاهی که شایسته آن است برسد. او تاکید کرد: بازرسی علاوه بر  اینکه اهل تعامل، تواضع و همراهی است، اقتدار و اعتدال هم دارد. بازرسی منظم است، دقیق رفتار می‌کند، حرف کارشناسی شده می‌زند و امورات را جدی می‌گیرد. 

Page Generated in 0/0063 sec