printlogo


کد خبر: 240651تاریخ: 1400/9/2 00:00
مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۱۰۲ میلیون و ۷۴۹ هزار و ۳۴ دوز رسید
آمار فوتی‌های کرونا 2 رقمی شد

آمار جان‌باختگان ناشی از بیماری «کووید-19» در کشور پس از گذشت 234 روز به زیر 100 نفر در یک شبانه‌روز رسید. به گزارش «‌وطن‌امروز»، با شروع موج پنجم کرونا در کشور آمار متوفیان روزانه به سرعت روند رو به رشدی را طی کرد به نحوی که در برخی روزهای سال جاری رکورد مرگ‌و‌‌میر ارقام بالاتر از 700 نفر در روز را به ثبت رساند. با عبور از قله پیک پنجم و همزمان با افزایش خیره‌کننده آمار تزریق واکسن در کشور، حالا بعد از 234 روز آمار مرگ‌و‌میر روزانه ۲ رقمی شده است. این در حالی است که آخرین بار روز ۱۲ فروردین امسال، آمار روزانه فوتی‌ها کمتر از ۱۰۰ نفر بود. بنا بر اعلام وزارت بهداشت، از ظهر روز یکشنبه تا ظهر دوشنبه اول آذرماه بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵۴۲۷ بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی و ۸۴۰ نفر از آنها بستری شدند. بر این اساس، مجموع بیماران «کووید-19» در کشور به ۶ میلیون و ۸۲ هزار و ۸۶۵ نفر رسید. متاسفانه در طول این مدت، ۹۷ بیمار «کووید-19» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۲۹ هزار و ۵۳ نفر رسید. خوشبختانه تاکنون ۵ میلیون و ۷۹۵ هزار و ۶۰ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. از سویی ۳۳۹۳ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-19» در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. همچنین تاکنون ۳۷ میلیون و ۸۸۷ هزار و ۳۶۸ آزمایش تشخیص «کووید-19» در کشور انجام شده است. از سویی در حال حاضر ۸ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۵۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۳۶ شهر در وضعیت زرد و ۱۴۶ شهر در وضعیت آبی قرار دارند. همچنین بنا بر اعلام وزارت بهداشت، در مدت یادشده ۶۰۳ هزار و ۸۰۵ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. بر اساس این گزارش، تاکنون ۵۶ میلیون و ۸۳۰ هزار و ۷۴۱ نفر دوز اول، ۴۵ میلیون و ۱۱۵ هزار و ۳ نفر دوز دوم و ۸۰۳ هزار و ۲۹۰ نفر دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. بر این اساس، مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۱۰۲ میلیون و ۷۴۹ هزار و ۳۴ دوز رسیده است. 
 
* ۱۴۸ پزشک شهید سلامت در ۲۰ ماه پاندمی
میزان فوتی‌های کرونا در کشور این روزها در حالی به زیر 100 نفر رسیده است که طی 20 ماه گذشته کادر بهداشتی با ازجان‌گذشتگی زحمات زیادی را متحمل شد به طوری که به گفته رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور، 148 پزشک طی 20 ماه مبارزه با ویروس منحوس کرونا به شهادت رسیدند. دکتر محمد رئیس‌زاده در این باره گفت: در طول ۲۰ ماه مبارزه با کرونا ۱۴۸ پزشک را تقدیم کردیم که نشان می‌دهد جامعه پزشکی ما شجاعانه در خط مقدم مبارزه با کرونا سینه سپر کردند و این تعداد بالای شهدا نشان می‌دهد جامعه پزشکی شریف و مردم‌دوست است و گویاترین سندی است که نشان می‌دهد قاطبه جامعه پزشکی ما همانی هستند که مردم از یک حکیم انتظار دارند. 
وی افزود: جامعه پزشکی در طول تاریخ یکی از جلوه‌های عظمت ایران‌زمین و یکی از سرمایه‌های جهانی بوده است. بسیاری از جانبازان ما مرهون زحمات جامعه پزشکی هستند، حتی بسیاری از پزشکان ما هم جزو جانبازان هستند. جا دارد از همکارانم به عنوان مدافعان سلامت هم یاد کنیم که در عرصه مبارزه نفسگیر با بیماری کرونا، جان‌شان را فداکارانه تقدیم کردند و در راه حفظ سلامتی مردم از وجودشان گذشتند. 
وی افزود: بیش از ۱۴۰ نفر از پزشکان ما در عرصه مبارزه با کرونا، جان‌شان را از دست دادند و بیش از ۲۵۰ نفر در کل جامعه پزشکی شهید تقدیم کردیم که البته آمار غیررسمی و ثبت نشده حتما بیش از این است. وقتی با دوران دفاع‌مقدس مقایسه کنید، شاهدیم که حداقل در بین پزشکان بیش از ۳ برابر در دوران کرونا نسبت به ۸ سال دفاع‌مقدس شهید تقدیم کردیم. ۵۰ تا ۶۰ نفر شهید در دوران دفاع‌مقدس داشتیم اما در دوران ۲۰ ماهه مبارزه با کرونا ۱۴۸ پزشک را تقدیم کردیم. 
 

Page Generated in 0/0071 sec