printlogo


کد خبر: 240656تاریخ: 1400/9/2 00:00
اخبار

علی باقری در گفت‌وگو با الجزیره:
آمریکا باید واقعیت‌های جدید توافق هسته‌ای را بپذیرد
شبکه الجزیره به نقل از مذاکره‌کننده ارشد کشورمان نوشت: آمریکا هیچ چاره‌ای جز پذیرش واقعیت جدید در قبال توافق هسته‌ای ندارد. علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره خاطرنشان کرد آمریکا چاره‌ای ندارد جز اینکه واقعیت جدید در قبال توافق هسته‌ای را بپذیرد. وی ادامه داد: تا زمانی که طرف مقابل متعهد نشود، هیچ دلیلی برای بازگشت ما از سیاست‌های هسته‌ای‌مان وجود ندارد. ما مطابق با متن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) فعالیت‌های هسته‌ای خود را توسعه و ادامه می‌دهیم. مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در رایزنی‌های وین در بخش دیگری از این گفت‌وگو تاکید کرد مشکلات منطقه تنها میان کشورهای منطقه و توسط کشورهای منطقه مورد بحث قرار می‌گیرد. معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد: ایران مطابق با بندهای برجام به فعالیت‌های هسته‌ای خود ادامه خواهد داد. 
***
سخنگوی وزارت امور خارجه:
تمرکز ما در وین بر رفع تحریم‌هاست
سخنگوی وزارت امور خارجه ابراز امیدواری کرد سفر گروسی به تهران سازنده باشد و درباره مذاکرات وین گفت: امیدواریم طرف‌های مقابل به جای شبهه‌افکنی‌های رسانه‌ای، با اراده جدی و نیت خوب و دستیابی به توافق عملی و جامع‌الاطراف درباره رفع تحریم‌ها به وین بیایند. سعید خطیب‌زاده درباره مواضع این روزهای فرانسه درباره ایران نیز گفت: برخی کشورها به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به مذاکرات وین، اشتباهات محاسبه‌ای دارند که فکر می‌کنند با مواضع و ادعاهای رسانه‌ای جای مجرم را عوض کنند. بهتر است همه متمرکز شویم بر اینکه گفت‌وگوهای وین جدی باشد. طرف‌های مقابل بخوبی می‌دانند و باید باز هم بدانند تمرکز ما بر رفع تحریم‌های یکجانبه، فراسرزمینی و غیرقانونی است که ضد ایران اعمال شده است. سخنگوی وزارت امور خارجه درباره اظهارات دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس مبنی بر اینکه گفت‌وگوهای وین بدون حضور کشورهای عرب خلیج‌فارس به نتیجه نمی‌رسد، اظهار داشت: این اظهارات را ندیدم ولی موضع ما کاملا روشن است. آنچه در وین انجام می‌شود تمرکز بر رفع تحریم‌هایی است که به صورت یکجانبه، فراسرزمینی، ظالمانه و غیرقانونی علیه ایران اعمال شده است. 
***
اجلاس اکو  فرصت خوبی برای تعمیق دیپلماسی است
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی حضور در اجلاس اکو را فرصت خوبی برای تعمیق دیپلماسی ایران خواند و گفت حضور در این اجلاس می‌تواند در راستای تعمیق روابط بین کشورهای عضو و همچنین حل مشکلات تاثیرگذار باشد. غلامرضا مرحبا در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به حضور ایران در اجلاس اکو در ترکمنستان اظهار کرد: اکو ظرفیت و فرصت اقتصادی خیلی خوبی است که ما تاکنون بخوبی از آن استفاده نکرده‌ایم. بسیاری از کشورهایی که عضو اکو هستند با ما اشتراکات فرهنگی و تاریخی دارند. کشورهای بزرگ منطقه مثل ایران، پاکستان و ترکیه عضو اکو هستند و کشورهایی همچون جمهوری آذربایجان و ترکمنستان هم در آن عضوند که ظرفیت‌های بسیار خوبی دارند. وی با بیان اینکه یخ‌های روابط در دنیا در حال آب شدن است، گفت: باید از فرصت برگزاری اجلاس اکو به بهترین شکل استفاده کرد. حضور در این اجلاس فرصتی برای حل مشکلات و تعمیق روابط خواهد بود، چون اکو تنها یک سازمان صرفاً اقتصادی نیست و می‌تواند مشکلات کشورها را حل کند. 
***
سخنگوی سپاه پاسداران:
کشور با حرکت بسیجیان رو به جلو است
سخنگوی سپاه پاسداران گفت: کشور با حرکت بسیجیان رو به جلو است اما دشمن تلاش می‌کند ما را ناامید و مایوس کرده و شرایط ما را بحرانی نشان دهد. سردار رمضان شریف با بیان اینکه ملت ما اخلاص و صداقت و تلاش ارزشمند بسیجیان در دوران دفاع‌مقدس را به عنوان یک تابلوی ماندگار و حماسی در شرایط سختی که صدام به نمایندگی از همه دشمنان اسلام و ایران قد علم کرده بود، به یاد دارند، اظهار کرد: امام راحل با شناخت عمیقی که از بنیان‌های قوی موجود در کشور و عملکرد دشمنان انقلاب اسلامی داشتند، بسیج را بنیان گذاشتند. ایشان بسیج را با افق بلندی ترسیم کردند که برای زمانی بود که کشور ۳۵ میلیون جمعیت داشت، قطعا امروز انتظار رهبر انقلاب خیلی بیشتر از 20 میلیون است. وی یادآور شد: در ۲ سال اخیر بعد از همه‌گیری ویروس کرونا، بسیجیان در عرصه‌های مختلف حضور پیدا کردند و کمک‌های بسیار موثری در حوزه تامین نیازهای اولیه‌ای که برای کرونا وجود داشت، انجام دادند؛ از بسیج پزشکان، کارگری و کارخانه‌ها گرفته تا بسیجیان دانش‌آموز و دانشجو و بسیج طلاب، در این مراحل سخت در کنار مردم عزیزمان بودند و روحیه امیدبخشی را به جامعه تزریق کردند. شریف اظهار کرد: در اوایل اوج‌گیری کرونا اروپاییان نه‌تنها به خودشان بلکه به دیگران هم رحم نمی‌کردند و وسایل بهداشتی و ماسک را به سرقت می‌بردند که زبانزد خاص و عام شده بود اما ملت ما با صبر و استقامت و روحیه بسیجی توانست این مرحله را پشت سر بگذارد که بسیج و بسیجیان نقش ماندگاری در کمک به عبور از این بحران ملی داشتند. 
***
بازدید هیأت پارلمانی ایران از حوزه‌های رأی‌گیری انتخابات ونزوئلا
اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و ونزوئلا در سفر به کاراکاس از حوزه‌های رأی‌گیری انتخابات منطقه‌ای و شهرداری‌های پایتخت این کشور بازدید کردند. در جریان بازدید هیات پارلمانی کشورمان، وزیر دفاع ونزوئلا از حضور هیات ایرانی به عنوان ناظر بین‌المللی انتخابات منطقه‌ای و شهرداری‌های ونزوئلا قدردانی کرد. 

Page Generated in 0/0129 sec