printlogo


کد خبر: 240672تاریخ: 1400/9/3 00:00
اخبار

فیلمبرداری «نمور» به پایان رسید
فیلمبرداری فیلم سینمایی «نمور» به کارگردانی داوود بیدل به پایان رسید. به گزارش «وطن‌امروز»، فیلمبرداری فیلم سینمایی «نمور» به کارگردانی داوود بیدل و تهیه‌کنندگی یاسر جعفری -که در شمال کشور آغاز شده بود- طی روزهای گذشته به پایان رسید. ‌فیلمنامه این ملودرام اجتماعی را نوشین معراجی به نگارش درآورده است. «نمور» دومین فیلم بلند بیدل محسوب می‌شود که قرار است برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده شود. ‌در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «تالاب رو از زندگی من نقاشی کردند، لجن‌زار و نمور». ‌محمدرضا علیمردانی، سمیرا حسن‌پور، نسیم ادبی، پریسا شاهولیان، محمدرضا عباسی، سیدبنیامین شهیدزاده و بهاره کیان‌افشار بازیگران این فیلم سینمایی هستند. 
***
 «یه‌چوم یه‌لنگ» روی میز تدوین قرار گرفت
فیلم کوتاه «یه‌چوم یه‌لنگ» با پایان تصویربرداری در جنگل‌های شمال کشور، روی میز تدوین قرار گرفت. به گزارش «وطن‌امروز»، تصویربرداری فیلم کوتاه «یه‌چوم یه‌لنگ» به کارگردانی یاسر برزگر در لوکیشن جنگل‌های مازندران و منطقه شیرگاه به اتمام رسید و این فیلم کوتاه هم‌اکنون توسط اسماعیل علیزاده در حال تدوین است. یه‌چوم یه‌لنگ، نام هیولایی در جنگل‌های مازندران است. در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: «در روستایی دورافتاده، معلمی از وجود هیولایی خطرناک در جنگل به دانش‌آموزان خود خبر می‌دهد...». رضا عموزاد، آروین حامی‌طبری، ابوالفضل سائلی، علیرضا باباجان‌زاده، محمدجواد ولی‌پور، محمدحسام مومن‌آبادی و فرشید قاسمی، بازیگران فیلم کوتاه «یه‌چوم یه‌لنگ» هستند. 
***
«تاریخ صدور» به اکران آنلاین رسید
 اکران آنلاین مستند سینمایی «تاریخ صدور» در سایت خانه مستند آغاز می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، اکران آنلاین مستند «تاریخ صدور» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مجید عزیزی، با نگاهی به تفاوت‌های بین‌نسلی متولدین دهه‌های ۴۰ تا ۹۰ در سایت خانه مستند آغاز شد. این مستند امروز سوم آذر‌ماه از ساعت ۲۱ در سایت خانه مستند به نشانی «khanemostanad.ir» در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت. این مستند سینمایی نگاهی به تفاوت‌های بین‌نسلی متولدین دهه‌های ۴۰ تا ۹۰ شمسی دارد. «تاریخ صدور» تولید‌شده در خانه مستند و محصول سازمان هنری - رسانه‌ای اوج است که پیش از این در دوازدهمین جشنواره «سینماحقیقت» به نمایش درآمد و از امروز در سایت خانه مستند برای خرید و تماشا به صورت آنلاین، در دسترس علاقه‌مندان به سینمای مستند قرار دارد. 
***
5 چهره بین‌المللی کارگاه‌های «سینماحقیقت» را برگزار می‌کنند
5 سینماگر بین‌المللی با برگزاری کارگاه آموزشی در پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» حضور دارند. به گزارش «وطن‌امروز»، دیوید چاراپ، هلنا ترشتیکوا، کرستن جانسون، میشل نول و پیتر همیلتون اساتید کارگاه‌های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» هستند. پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» با دبیری محمد حمیدی‌مقدم از ۱۸ تا ۲۵ آذرماه برگزار می‌شود. 
***
مراحل فنی «شادروان» ادامه دارد
همزمان با انجام مراحل فنی فیلم سینمایی «شادروان» به کارگردانی حسین نمازی و تهیه‌کنندگی عباس نادران، نخستین عکس از نازنین بیاتی در این فیلم منتشر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، در ادامه مراحل پس‌تولید فیلم سینمایی «شادروان»، آرش قاسمی صداگذاری تازه‌ترین ساخته سینمایی حسین نمازی و کامیار شفیع‌پور جلوه‌های ویژه کامپیوتری این اثر را انجام خواهند داد. همچنین تدوین این فیلم سینمایی که همزمان با فیلمبرداری آغاز شده بود، به‌تازگی توسط عماد خدابخش به پایان رسیده است. همزمان با پیشرفت مراحل پست‌پروداکشن این فیلم برای حضور در چهلمین جشنواره فیلم فجر، نخستین عکس از نازنین بیاتی در «شادروان» منتشر شد. او در این فیلم ایفاگر نقشی متفاوت است. سینا مهراد، گلاره عباسی، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی، رویا تیموریان، رضا رویگری و بهرام ابراهیمی ترکیب بازیگران «شادروان» را تشکیل می‌دهند. «شادروان» به روایت حسین نمازی، روایتی شیرین از یک ملودرام اجتماعی در بستر خانواده‌ای حاشیه‌نشین است.

Page Generated in 0/0171 sec