printlogo


کد خبر: 240684تاریخ: 1400/9/3 00:00
اخبار

واکنش رئیس فدراسیون وزنه‌برداری به وضعیت سهراب و کیانوش
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در واکنش به وضعیت سهراب مرادی و کیانوش رستمی صراحتا بر حضور حتمی و جدی این مدعیان در تمرینات اردوی تیم‌ ملی تاکید کرد. علی مرادی در حاشیه مراسم رونمایی از تندیس طلایه‌داران بازی‌های آسیایی به وضعیت سهراب مرادی و کیانوش رستمی اشاره کرد و گفت: اردوهای تیم‌ ملی در حال انجام است و ۳ هفته دیگر تیم به قهرمانی جهان اعزام می‌شود. البته قرار است بزودی جلسه‌ای برای بازی‌های آسیایی با سهراب مرادی و کیانوش رستمی برگزار شود تا مشکلات‌شان برطرف شود. وی ادامه داد: در فدراسیون همیشه به روی قهرمانان ملی باز است. ما با توجه به همین رویکرد برای رقابت‌های جهانی از این نفرات دعوت کردیم که خودشان به اردو نیامدند. بعد از قهرمانی جهان نیز در فدراسیون به روی آنها باز است، البته اردوها قوانین و چارچوب مشخصی دارد و باید حضور منظم در اردو را رعایت کنند.  
***
خبر جنجالی تغییر تابعیت ستاره سوری تکذیب شد
خبر تغییر تابعیت ستاره سوری برای پیوستن به تیم‌ ملی عربستان تکذیب شد. «عناد الراشد» یکی از خبرنگاران عربستانی هفته گذشته مدعی شد «عمر السوما» مهاجم تیم‌ ملی سوریه و عضو باشگاه الاهلی در آستانه گرفتن تابعیت سعودی و پوشیدن پیراهن تیم‌ ملی این کشور در مقدماتی جام‌جهانی 2022 است اما این خبر از سوی «تلویزیون سوریه» تکذیب شد. این رسانه سوری عنوان کرد اخبار منتشر شده در زمینه گرفتن تابعیت سعودی از سوی عمر السوما صحت ندارد و حکم پادشاه عربستان شامل صدور تابعیت برای وی نیست. تیم ملی سوریه یکی از رقبای تیم‌ ملی کشورمان در انتخابی جام‌جهانی 2022 است. این خبر هفته گذشته بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های مجازی عربی داشت. 
***
انتقادات تند رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از جنجال خوبان عالم
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رویه‌های مرتبط با جادوگری در فدراسیون فوتبال گفت: عزیزی‌خادم از طریق تلقین‌درمانی می‌خواهد کارهایش را پیش ببرد اما اینطور مسائل خرافه‌پرستی است و قابل قبول نیست. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام مرتضی آقا‌تهرانی درباره اینکه واژه‌هایی نظیر «خوبان عالم» در ادبیات فوتبال منتسب به فدراسیون شده و اینکه قرار است عزیزی‌خادم به همراه وزیر ورزش و جوانان در این کمیسیون حاضر شود، عنوان کرد: بله! اینجا کمیسیون فرهنگی مجلس مسلمان است. در دین مبین اسلام کسی جادوگری و رمالی را قبول ندارد. هم با این مسائل در هر سطح مقابله خواهیم کرد و هم اینکه در آینده برنامه‌های ویژه‌ای در این زمینه خواهیم داشت. رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس درباره اینکه رئیس فدراسیون فوتبال موضوع ارتباط با این حواشی را تکذیب نکرده و گفته چه ایرادی دارد یک نفر با نفسش به ما کمک کند، اظهار داشت: نه! این حرف‌ها نیست. عزیزی‌خادم شاید از طریق تلقین درمانی می‌خواهد کارهایش را پیش ببرد؛ در حالی که پذیرفتن اینطور مسائل خرافه‌پرستی است. این نوع رفتارها جایز و در مملکت اسلامی قابل قبول نیست. آقاتهرانی درباره اینکه در تمام دنیا فدراسیون‌ها با جادوگری برخورد می‌کنند اما عزیزی‌خادم به عنوان رئیس فدراسیون خود به این مسائل دامن می‌زند، گفت: بحث جادوگری و این مسائل اصلا جزو نکاتی است که در اسلام ورود به آن حرام است. یعنی از نظر فقهی نه جادوگر محترم است و نه کسی که دنبال این مباحث خرافات می‌رود آدم درستی است. این جریانات انحرافى است. باید هر کسی درست تلاش کند و البته خدای متعال هم یاری می‌کند. آدم‌های نادرستی که می‌خواهند یک پولی را به دست بیاورند یا بتوانند در اصطلاح افراد را گول بزنند، از این ابزارها استفاده می‌کنند. 
***
اظهار تأسف سرمربی نامدار آلمانی از میزبانی قطر
اوتمار هیتسفلد، سرمربی سابق بایرن و دورتموند با تصمیم میزبانی جام‌جهانی از سوی قطر موافق نیست. به گزارش بیلد، در حالی که کمتر از یک سال تا شروع جام‌جهانی باقی مانده است، اوتمار هیتسفلد تصمیم فیفا مبنی بر میزبانی قطر در جام‌جهانی را زیر سوال برد. هیتسفلد گفت: من قبلا در تعطیلات آنجا بوده‌ام، این کشور فوتبالی نیست. فیفا این روزها تأثیر زیادی دارد. من انتظار این جام‌جهانی را نمی‌کشم و متاسفم که بازی‌ها در قطر برگزار می‌شود. قطر عمدتا به دلیل شرایط غیرانسانی هنگام ساخت استادیوم‌ها و بسیاری اتهامات دیگر درباره نقض حقوق بشر مورد سوال قرار گرفته است. خود هیتسفلد به عنوان مربی در ۲ دوره مسابقات جام‌جهانی شرکت کرد. در جام‌جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی او از مرحله گروهی با سوییس فراتر نرفت اما ۴ سال بعد در برزیل، سوییس خود را بسیار قوی‌تر نشان داد و برای نخستین‌بار از سال ۲۰۰۶ به دور دوم رسید ولی در آنجا مقابل آرژانتین شکست خورد. پس از این مسابقات بود که هیتسفلد به دوران مربیگری خود پایان داد. 

Page Generated in 0/0069 sec