printlogo


کد خبر: 240716تاریخ: 1400/9/3 00:00
اخبار

مخبر در نشست شورای نخست‌وزیران شانگهای سخنرانی می‌کند
معاون اول رئیس‌جمهور در بیستمین نشست شورای نخست‌وزیران سازمان همکاری شانگهای که از طریق ویدئوکنفرانس به میزبانی کشور قزاقستان برگزار می‌شود، شرکت و سخنرانی خواهد کرد. به گزارش فارس، محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور در بیستمین نشست شورای نخست‌وزیران سازمان همکاری شانگهای که از طریق ویدئوکنفرانس به میزبانی کشور قزاقستان برگزار می‌شود، شرکت می‌کند. بر همین اساس، مخبر روز پنجشنبه از طریق ویدئوکنفرانس در این نشست مواضع جمهوری اسلامی ایران را در زمینه‌های مختلف اقتصادی، امنیتی و فرهنگی تشریح خواهد کرد. لازم به ذکر است همزمان با سفر رئیس‌جمهور کشورمان به تاجیکستان و شرکت در بیست‌و‌یکمین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در شهریور‌ماه، اعضای اصلی این سازمان با عضویت جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو اصلی موافقت کردند و هم‌اکنون فرآیند عضویت کامل ایران در این سازمان در حال انجام است. 
***
سرلشکر سلامی: 
بسیج فرمول گذر انقلاب از سختی‌هاست
فرمانده کل سپاه از بسیج به عنوان فرمول گذر انقلاب از سختی‌ها نام برد و گفت: حضرت امام خمینی با ژرف‌اندیشی و نگاهی ملکوتی توانستند به یک شاهکار بزرگ که طلوع یک خورشید در سپهر انقلاب اسلامی یعنی بسیج مستضعفین است، دست بزنند. به گزارش سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش مسؤولان حوزه‌های بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور که همزمان با سالروز تأسیس بسیج دانشجویی و طلاب به فرمان حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: امام خمینی با ژرف‌اندیشی و نگاهی ملکوتی توانستند به یک شاهکار بزرگ که طلوع یک خورشید در سپهر انقلاب اسلامی یعنی بسیج مستضعفین است، دست بزنند. وی افزود: بعدها که زمان گذشت و حجم فاصله‌ها روشن و شکوه ما در قله‌های انقلاب اسلامی مشخص شد، فهمیدیم این خلاقیت و ذکاوت ذهنی چه نهادی را روی زمین ایجاد کرد که فرمول گذر انقلاب از سختی‌ها بوده است. فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه وقتی آمریکایی‌ها منطقه را ترک می‌کنند و می‌گویند بزودی برمی‌گردیم، چه کسی جای آنها را پر می‌کند؟ ادامه داد: خود آمریکایی‌ها کلمه‌های افسردگی بزرگ و پوسیدگی بزرگ را درست کردند، ببینید امروز چه بر سر جوانان می‌آید که سالانه تعداد زیادی جوان در آن کشور خودکشی می‌کنند. امروز ۴۰ میلیون بی‌خانمان در آمریکا کارتن‌خوابی می‌کنند و با ۷۰۰ میلیارد دلار هزینه نظامی سالانه و با بیش از ۱۴ تریلیون دلار تولید ناخالص داخلی ۵۰ میلیون گرسنه دارد!
***
رایزنی نمایندگان روسیه و چین درباره مذاکرات وین
نمایندگان روسیه و چین در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در دیدار با یکدیگر درباره برجام و مذاکرات آتی وین بر سر احیای این توافق رایزنی کردند. به گزارش ایسنا، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین با انتشار پیامی در توئیتر از دیدار دیروز خود با وانگ کان، همتای چینی‌اش خبر داد. وی گفت که با نماینده چین، مواضع مسکو و پکن درباره ازسرگیری مذاکرات وین درباره برجام را هماهنگ کرده‌اند. اولیانوف نوشت: امروز با همکار و دوست خوبم وانگ کان، سفیر چین در محل جدید و بسیار زیبای نمایندگی دائم این کشور [در وین] دیدار کردم. ما مواضع خود در قبال ‌AUKUS  (پیمان امنیتی سه‌جانبه استرالیا، آمریکا و انگلیس) و نیز ازسرگیری مذاکرات وین درباره احیای برجام را هماهنگ کردیم. 
***
جلیلی: 
ساخت تمدن، با امتداد اندیشه به عرصه عمل محقق می‌شود
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، امتداد اندیشه به عرصه عمل را لازمه ساخت و پیشرفت تمدن دانست. جمعی از اساتید دانشگاه فردوسی مشهد با سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی، دیدار و گفت‌وگو کردند. جلیلی در این دیدار، با ابراز امیدواری نسبت به تشکیل حرکت‌های روبه‌جلو در حوزه پژوهش‌های موضوعی، امتداد اندیشه به عرصه عمل را لازمه ساخت و پیشرفت تمدن دانست. وی با مقایسه عملکرد ۲ اندیشمند کلاسیک ایرانی و غربی در ۲ زمینه «عملی» و «نظری»، پیشتازی غربی‌ها در عرصه عملی کردن نظریه‌های علمی خود را از جمله علل پیشروی آنها در عرصه تمدن‌سازی برشمرد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، امتداد مباحث نظری در ساختار‌ها و سازوکارهای امروزی را مشروط به کارآمدی و امکان ارزیابی نتیجه آن دانست و تاکید کرد: اولویت‌‌بندی موضوعات مورد پژوهش‌، مهم‌ترین گام در جهت یافتن پاسخ صحیح به مسائل کشور خواهد بود. 
***
خطیب‌زاده: 
آمریکا با تحریف راه به جایی نمی‌برد
سخنگوی وزارت امور خارجه در توئیتی با بیان اینکه آمریکا همچنان به تولید گزاره‌های جعلی ادامه می‌دهد و بر خلاف این کشور، ایران هرگز برجام را ترک نکرد،‌ نوشت: ایالات متحده با تحریف راه به جایی نمی‌برد. «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته در توئیتی با انتشار ویدئویی از نشست روز گذشته خود با خبرنگاران نوشت: ایالات متحده همچنان به تولید گزاره‌های جعلی ادامه می‌دهد. وی افزود: به راه انداختن یک نشست نمایشی برای گرفتن عکس دسته جمعی با هدف غالب کردن یک روایت مجعول درباره لزوم «بازگشت متقابل به برجام» این واقعیت را تغییر نمی‌دهد که بر خلاف ایالات متحده، ایران هرگز برجام را ترک نکرد. خطیب‌زاده تصریح کرد: آمریکا با تحریف راه به جایی نمی‌برد. تصمیمات عاقلانه، نظیر پایان دادن به شکست حداکثری، شاید نتیجه‌بخش باشد. 

Page Generated in 0/0364 sec