printlogo


کد خبر: 240735تاریخ: 1400/9/4 00:00
در روز تساوی استقلال مقابل قلعه‌نویی، پرسپولیس و سپاهان پیروزهای بزرگ هفته ششم بودند
لیگ جان گرفت

هفته ششم لیگ برتر فوتبال دیروز با انجام 8 مسابقه برگزار شد که در یکی از آنها پرسپولیس بعد از ۳ هفته ناکامی سرانجام طعم برد را در لیگ برتر چشید و با پیروزی برابر صنعت نفت آبادان به رده چهارم جدول صعود کرد تا در فاصله یک امتیازی استقلال قرار بگیرد. در آخرین دیدار از هفته ششم لیگ برتر فوتبال ۲ تیم پرسپولیس تهران و صنعت نفت آبادان به مصاف هم رفتند که این مسابقه با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس ‏‬به پایان رسید. در این بازی میلاد سرلک (۷۲) برای پرسپولیس گلزنی کرد تا این تیم بعد از ۳ هفته دوباره طعم پیروزی را بچشد. با این برد، پرسپولیس ۱۱ امتیازی شد و به رده چهارم جدول صعود کرد تا در فاصله یک امتیازی با استقلال قرار بگیرد. از اتفاقات مهم این دیدار می‌شود به چند اشتباه بزرگ علی‌‌اصغر مؤمنی، داور بازی اشاره کرد؛ پنالتی محرز در نیمه نخست روی مهدی ترابی که داور به اشتباه به ترابی کارت زرد داد و ضربه مهدی عبدی در نیمه دوم که به صورت کامل از خط دروازه نفت عبور کرد اما داور و کمکش عقیده دیگری داشتند. بدون شک اگر قرمزها برنده بازی دیروز نمی‌شدند، علی‌اصغر مؤمنی هم اینک با توجه به آن ۲ اشتباه بزرگ، مقصر اصلی این ناکامی از سوی هواداران پرسپولیس شناخته می‌شد. نبود وار در فوتبال ایران روز به روز بیشتر مساله‌ساز می‌شود و مشخص نیست عزیزی‌خادم که با شعارهای بسیار زیاد موفق شد رئیس فدراسیون شود، چه برنامه‌ای برای حل این مشکل دارد. او که قبل از انتخابات، مرتب ادعا می‌کرد توانایی حل مشکلات را دارد، حالا ترجیع‌بند حرف‌هایش تحریم‌هاست و بر خلاف شعارهای قبلش، رسما اعتراف می‌کند توانایی کار در این شرایط خاص را ندارد. بدون شک مقصر اصلی این وضعیت اعضای مجمع هستند که با این انتخاب، چنین مشکل بزرگی را برای فوتبال ایران پدید آوردند. 
 
* سومین تساوی متوالی استقلال
یکی از حساس‌ترین بازی‌های دیروز در سیرجان برگزار شد که استقلال در دیدار برابر گل‌گهر به نتیجه تساوی رسید تا سومین بازی را بدون کسب پیروزی پشت سر بگذارد و فرصت رسیدن به صدر جدول را از دست بدهد. از هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر ۲ تیم استقلال و گل‌گهر در سیرجان به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید تا هر یک از ۲ تیم یک امتیاز از این بازی کسب کنند. تیم فوتبال استقلال با ترکیب علیرضا رضایی، سیاوش یزدانی، محمد دانشگر، عارف آقاسی، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند، وریا غفوری، متین کریم‌زاده (از دقیقه ۴۶ جعفر سلمانی)، سعید مهری (از دقیقه ۴۶ رضا آذری)، امین قاسمی‌نژاد (از دقیقه ۴۶ ارسلان مطهری) و محمدرضا آزادی (از دقیقه ۸۵ امیرحسین حسین‌زاده) در این مسابقه بازی کرد. محمد‌حسین اکبر‌منادی، آرمین سهرابیان، علیرضا علی‌زاده، مهدی تیکدری (از دقیقه ۶۹ رضا شکاری)، فرشید باقری (از دقیقه ۴۶ نوید عاشوری)، میلاد زکی‌پور، سعید صادقی، مسیح زاهدی، محمدرضا خانزاده، امین پور‌علی و اریک بایناما (از دقیقه ۶۹ محمد آقاجانپور) هم بازیکنان گل‌گهر در این بازی بودند. نیمه نخست این بازی در حالی به پایان رسید که اغلب دقایق، بازی در میانه زمین در جریان بود و کمتر میل تهاجمی نزد ۲ تیم به چشم می‌خورد. آبی‌پوشان تنها در ۲ نوبت تا حدودی روی دروازه گل‌گهر خطرساز شدند که هیچ یک از این توپ‌ها به ثمر ننشست. تنها صحنه بحث‌بر‌انگیز در نیمه اول، صحنه‌ای مشکوک به برخورد توپ به دست مدافعان گل‌گهر داخل محوطه جریمه بود که استقلالی‌ها معتقد به پنالتی بودند ولی داور چنین اعتقادی نداشت. در دقیقه ۶۰ نخستین صحنه جدی و خطر بزرگ این بازی خلق شد که آن هم سهم استقلال بود. جعفر سلمانی با فرار پشت مدافعان گل‌گهر پاس بلند سیاوش یزدانی را دریافت کرد و در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان حریف قرار گرفت که ضربه بازیکن استقلال توسط اکبرمنادی راهی کرنر شد. در نهایت این بازی بدون رد و بدل شدن گل و با نتیجه مساوی به پایان رسید تا استقلال ۱۲ امتیازی شده و در رده سوم جدول قرار گیرد و گل‌گهر نیز ۱۰ امتیازی شده و موقتا در جایگاه پنجم قرار گیرد. اتفاق ویژه این مسابقه، محرومیت «رودی ژستند» و «کوین یامگا» ۲ مهاجم خارجی استقلال بود که با اعلام سازمان لیگ، اجازه حضور در زمین را به دلیل عدم ارائه ضمانت‌های لازم پیدا نکردند و فرهاد مجیدی دقایقی قبل از شروع این دیدار مجبور شد ترکیبش را تغییر دهد. استقلال پس از ۳ پیروزی پیاپی در ابتدای لیگ، در ۳ هفته متوالی مساوی کرد و در ۲ بازی آخر نیز موفق به گلزنی نشده است. 
 
* دلیل محرومیت ۲ بازیکن خارجی استقلال
مدیر نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: در ۲ تاریخ به باشگاه استقلال اعلام کردیم حق استفاده از بازیکنان خارجی را ندارد اما این باشگاه به تذکر ما بی‌توجهی کرد. فریبرز محمودزاده درباره ابطال مجوز موقت بازی ۲ بازیکن استقلال اظهار داشت: سازمان لیگ همواره با همه باشگاه‌ها در چارچوب قوانین و مقررات همکاری می‌کند و به جهت احترام به هواداران و کمک قانونی به فوتبال نیز با وجود اینکه باشگاه استقلال ضمانت‌های بانکی لازم را برای استفاده از یامگا و ژستند ارائه نکرده بود، با این حال با مساعدت مسؤولان فدراسیون و سازمان لیگ، مجوز موقت برای این ۲ بازیکن صادر شد تا باشگاه استقلال زمان برای ارائه ضمانت بانکی را در اختیار داشته باشد. وی افزود: در نهایت ۲۲ آبان ۱۴۰۰ سازمان لیگ در نامه‌ای رسمی و محرمانه به باشگاه استقلال اعلام کرد مجوز موقت و مشروط این ۲ بازیکن به دلیل عدم ارائه تضامین بانکی لغو شده است. حتی به صورت شفاهی نیز به عوامل باشگاه استقلال این موضوع یادآوری شد. مدیر نقل و انتقالات سازمان لیگ تصریح کرد: باشگاه استقلال نسبت به تذکرهای قانونی سازمان لیگ بی‌توجهی کرد و در نهایت امروز (دیروز چهارشنبه) برای آخرین مرتبه در پاسخ به مکاتبه باشگاه استقلال به تاریخ ۲ آذر ۱۴۰۰ که رأس ساعت ۱۵:۴۵ به این سازمان ارسال شده، در نامه‌ای اعلام کردیم حق استفاده از این ۲ بازیکن خارجی خود را نخواهند داشت. این موضوع حتی از سوی مسؤول و ناظر برگزاری مسابقه در سیرجان به اطلاع بیژن طاهری، مدیر تیم استقلال رسید.
 
* نتایج کامل هفته ششم لیگ برتر فوتبال به این شرح است:
* تراکتور ۱ - پدیده مشهد صفر
گل: محمد عباس‌زاده (۸۳) 
* نساجی مازندران ۲ - پیکان تهران ۲
گل‌ها: کریم اسلامی (۳۶) و حسین نجفی (۸۲) برای نساجی و ابراهیم صالحی (۶۶ و ۷۷) برای پیکان
* فجر شهید سپاسی شیراز صفر - سپاهان اصفهان ۲
گل‌ها: عزت‌الله پورقاز (۳۵) و محمدرضا حسینی (۵۸) 
* فولاد خوزستان ۱ - ذوب‌آهن اصفهان صفر
گل: لوسیانو پریرا (۴۱)
* نفت مسجد سلیمان صفر - مس رفسنجان ۱
گل: گادوین منشا (۶۳ - پنالتی)
* پرسپولیس ۱ - صنعت نفت صفر
گل: میلاد سرلک (۷۲) 
* هوادار تهران صفر - آلومینیوم اراک صفر
* استقلال صفر – گل‌گهر سیرجان صفر

Page Generated in 0/0065 sec