printlogo


کد خبر: 240736تاریخ: 1400/9/4 00:00
مراسم تجلیل از هادی عامل با حضور مدیر شبکه 3 و رئیس فدراسیون برگزار شد
نقال حماسه‌های کشتی

رضا نصیری: پس از کسب موفقیت‌های چشمگیر کشتی آزاد و فرنگی در مسابقات قهرمانی جهان، موجی از شور و نشاط و هیجان در جامعه ایجاد شد؛ هیجانی از جنس امید به آینده. برنامه «دایره طلایی» توانست در ایام این رقابت‌ها تمام مسابقات کشتی فرنگی و آزاد را به صورت زنده پخش کند. یکی از عوامل ایجاد شور و نشاط در جامعه گزارش‌های پرحرارت هادی عامل، گزارشگر پیشکسوت این رشته پرهیجان بود؛ گزارش‌هایی که بیش از ۳ دهه است از قاب رسانه ملی شنیده می‌شود. روز سه‌شنبه در نخلستان سازمان هنری- رسانه‌ای اوج، مراسم بزرگداشت بیش از ۳ دهه فعالیت رسانه‌ای موثر این گزارشگر کشتی کشور با حضور گسترده اهالی رسانه، پیشکسوتان کشتی، مدیران شبکه 3 و عوامل برنامه دایره طلایی برگزار شد. در ابتدای این مراسم علی فروغی، مدیر شبکه ۳ سیما ضمن تشکر و قدردانی از تمام شرکت‌کنندگان در مراسم گفت: «در جلسات این شکلی گاهی صحبت‌ها رنگ و بوی تعارف می‌گیرد اما راجع به آقای عامل می‌شود حرف دل زد. کسی که با صفا، اهل خلوص، مشتی و به تعبیر پیشکسوتان این رشته، لوطی است».
فروغی در ادامه با برشمردن برجستگی‌های اخلاقی هادی عامل ادامه داد: «اولین خصوصیت اخلاقی ایشان اخلاص است. هادی عامل برکت زندگی‌اش را از امام رضا(ع) دارد. البته نمی‌دانم چقدر به بیان این موضوع راضی باشد اما اطلاع دارم قبل از هر اعزام جهانی یا داخلی به پابوس حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) می‌رود و از حضرت کسب اجازه می‌کند. ثانیا ایشان خیلی متواضع است. کسی که کشتی‌گیر بوده و نزدیک به ۳ دهه در رسانه حضور فعال داشته ولی نسبت به همه اقشار متواضع است. فعالیت در رسانه به دلیل نوع توجهی که به آن می‌شود ممکن است باعث آسیب دیدن این تواضع شود که آقای عامل از این آسیب مصون مانده است. خصوصیت مثبت اخلاقی دیگر هادی عامل احترام به ایران و ایرانی است. در کلمه به کلمه گزارش ایشان احترام به ایران و ایرانی وجود دارد. استفاده از عبارت «شیر مادر و نان پدر حلالت» کلام دقیقی است که با استفاده از ۴ کلمه یک عمق فرهنگی عالی را ایجاد می‌کند». 
مدیر شبکه سوم سیما پس از برشمردن فضایل اخلاقی هادی عامل در ادامه با اشاره به تخصص و مهارت او در حرفه گزارشگری و ورزش کشتی گفت: «شناخت دقیق ایشان از کشتی نکته‌ای قابل توجه است. آقای دبیر یک بار به بنده گفتند آقای عامل در خلال گزارش‌شان اسم فنی را به کار بردند که هیچ یک از ما این اسم را نشنیده بودیم! اینکه گزارشگر یک رشته ورزشی تا این حد در آن ورزش عمیق باشد بسیار قابل توجه است».
در ادامه‌ علیرضا دبیر، کشتی‌گیر پیشکسوت، قهرمان المپیک و جهان و رئیس فدراسیون کشتی ضمن قدردانی از عوامل شبکه 3 برای پخش برنامه دایره طلایی گفت: «خیلی‌ها در رسانه خبرنگار هستند اما مشتاقند به آنها کارشناس گفته شود. کارشناس کسی است که حتما آن ورزش را انجام داده باشد. مگر می‌شود کسی فن «سگک» را نخورده باشد ولی بعد بگوید این فن چه دردی دارد؟ هادی عامل از کشتی درک دارد. او هم کشتی‌گیر بوده، هم در کشتی مصدوم شده، هم مربی این ورزش بوده، هم در مقام قضاوت کشتی بوده و هم این ورزش را تدریس کرده است». 
در بخش بعدی برنامه هادی عامل ضمن تشکر و قدردانی از مدیریت شبکه 3 و برگزارکنندگان این برنامه، افزود: «بسیار خوشحالم که در کنار بزرگان کشتی ایران هستم. 38 سال تلاش کردم تا بتوانم دل مردم را شاد کنم». در پایان این مراسم نیز هدایایی از طرف مدیر شبکه 3، فدراسیون کشتی، فدراسیون بدنسازی و جمعی از پیشکسوتان این رشته به رسم یادگار به هادی عامل تقدیم شد. 

Page Generated in 0/0068 sec