printlogo


کد خبر: 240759تاریخ: 1400/9/4 00:00
اخبار

قاتل دختر نوجوان قصاص شد
حکم قصاص آرمان عبدالعالی در پی تقاضا و نبخشیدن خانواده مقتول، سحرگاه دیروز در زندان رجایی‌شهر کرج اجرا شد. این قاتل سال ۹۲ در ۱۷ سالگی پس از مدتی ارتباط با دختری به نام غزاله شکور او را به قتل رساند، جسدش را در یک چمدان گذاشت و در شهر رها کرد. جسد غزاله هیچ‌گاه پیدا نشد. مادر غزاله شکور درباره حادثه می‌گوید: ۱۲ اسفند سال ۹۲ برای آخرین بار غزالم را دیدم. او محل کار مرا ترک کرد و می‌خواست به دکتر پوست برود. مدتی بود آرمان از او می‌خواست همدیگر را ببینند. غزاله و آرمان قبلا به هم علاقه‌مند بودند اما غزاله گفته بود قصد مهاجرت دارد. نمی‌دانم آن روز بین آرمان و غزاله چه اتفاقی افتاد. دختر من دیگر به خانه بازنگشت. پلیس به آرمان مظنون بود و بالاخره آرمان به قتل غزاله اعتراف کرد و گفت جسد را در چند لایه کیسه زباله پیچیده و با یک چمدان به سطل زباله انداخته است اما جسد دختر من هرگز پیدا نشد. 
بنا به این گزارش، بالاخره به‌رغم تلاش‌های صورت‌گرفته از سوی دستگاه قضایی، شورای حل اختلاف و فعالان فرهنگی و اجتماعی کشور طی سال‌های اخیر به منظور جلب رضایت اولیای دم که تا آخرین لحظات هم ادامه داشت، حکم قصاص آرمان عبد‌العالی سحرگاه دیروز سوم آذرماه در زندان رجایی‌شهر اجرا شد. 
 
* گفته‌های پدر مقتول پس از اجرای حکم
پس از اجرای حکم قصاص،‌ پدر مقتول در گفت‌وگویی که داشت در پاسخ به اینکه پرونده آرمان با کش‌وقوس‌های زیادی تمام شد، درباره اجرای حکم قاتل فرزندش گفت: از دیشب (سه‌شنبه‌شب) 100 درصد معلوم نبود که حکم اجرا شود اما حدود نیمه‌های شب بود که راغب شدیم به زندان برویم، چون موضوع قصاص را به خانواده قاتل اعلام کرده بودند. ما هم به آنجا رفتیم اما تا ساعت 4 هیچ اتفاقی نیفتاد، تا اینکه بالاخره ساعت 4 ما را به زندان راه دادند و حکم اجرا شد. او در پاسخ به اینکه قبل از اجرای حکم چه اتفاق‌هایی افتاد، گفت: در زندان یک جلسه صلح و سازش با حضور قاضی شهریاری برگزار شده بود که صحبت می‌کردند و خواهان بخشش بودند ولی من به نمایندگی از دخترم که الان در قید حیات نیست تا حقش را بگیرد، به نمایندگی از او صحبت کردم و گفتم گذشت نمی‌کنم، چون دخترم اگر زنده بود، حقش را می‌گرفت، من فقط می‌خواهم حق دخترم را بگیرم. او در پاسخ به اینکه آیا خود آرمان قبل از اینکه حکم اجرا شود چیزی به شما نگفت، افزود: او طلب بخشش می‌کرد اما ما انتظار داشتیم که چیزهای دیگری را بگوید و جای جنازه دخترمان را به ما نشان دهد ولی هیچ اتفاق خاصی نیفتاد و ما واقعا با قصاص وی آرام شدیم، چرا که 8 سال دنبال این پرونده دویدیم و خیلی زحمت کشیدیم تا به حق‌مان برسیم، زیرا خانواده قاتل خانواده‌ای بودند که براحتی نمی‌توانستیم حق‌مان را از آنها بگیریم. آنها خیلی دست و پا می‌زدند تا آرمان قصاص نشود. این در حالی است که طی چند سال 4 بار حکم به تعویق افتاد و این موضوع ما را اذیت می‌کرد. ما دنبال حق‌مان بودیم و اکنون باری از دوش‌مان برداشته شده است، چون طی این مدت هر روز استرس از دست دادن بچه از یک طرف و اینکه چه اتفاقی خواهد افتاد از طرف دیگر ما را اذیت می‌کرد اما اکنون به حق‌مان رسیدیم. وقتی حکم اجرا شد همسرم یک آه کشید و گفت احساس سبکی می‌کنم که حق بچه‌ام را گرفتم و خون فرزندم پایمال نشد.
***
بادکوبه، شوشی، تفلیس، آران و گنجه به خیابان ولیعصر آمدند
نامگذاری خیابان‌های شهر با اسامی حوزه‌های تمدنی ایران در قفقاز
پیرو مصوبه شورای شهر تهران مبنی بر تکریم شاعر پارسی‌گوی ایرانی، نظامی گنجوی، اسامی معابر ذیل به یادبود وی به نام شهرهای حوزه تمدنی ایران در قفقاز نامگذاری شد.
تغییر نام خیابان برادران حدفاصل خیابان نظامی گنجوی تا رستگاران به نام بادکوبه، تغییر نام خیابان دوستان حدفاصل خیابان سروان تا بوستان به نام تفلیس، تغییر نام کوچه گلستان در خیابان نظامی گنجوی مقابل خیابان پله هفت‌پیکر به نام آبخاز، تغییر نام خیابان پیوند حدفاصل خیابان نظامی گنجوی و خیابان پله هفت‌پیکر به نام گنجه، تغییر نام کوچه یاس واقع در خیابان ولیعصر(عج) بالاتر از بزرگراه شهید سلیمانی به نام سالیان، تغییر نام کوچه مریم واقع در خیابان ولیعصر(عج) بالاتر از بزرگراه شهید سلیمانی به نام شوشی، تغییر نام کوچه پناه واقع در خیابان ولیعصر(عج) تا خیابان نظامی گنجوی به نام ناردان، تغییر نام کوچه احتشام واقع در خیابان ولیعصر(عج) تا خیابان نظامی گنجوی به نام لنکران، تغییر نام کوچه چمن واقع در خیابان ولیعصر(عج) تا خیابان نظامی گنجوی به نام آران. 
***
ساماندهی سفر گردشگران عراقی اولویت ایران در پساکرونا
معاون گردشگری گفت: سامان‌دهی وضعیت گردشگران عراقی، تلاش برای توزیع جغرافیایی سفر آنها در سراسر کشور و نیز افزایش مدت زمان ماندگاری‌ حضورشان، از اولویت‌های وزارت میراث ‌فرهنگی در مواجهه با بازار گردشگری عراق است. علی‌اصغر شالبافیان در دیدار با ایرج مسجدی، سفیر ایران در عراق که در محل وزارت امور خارجه برگزار شد، گفت: در تلاش هستیم با ساماندهی وضعیت گردشگران عراقی که با اهداف مختلف زیارت، درمان، سلامت و سیاحت به کشورمان سفر می‌کنند، میزبانی شایسته‌ای از آنها داشته باشیم. وی با بیان اینکه بازار گردشگری عراق از اولویت‌های مهم همکاری‌های بین‌المللی به شمار می‌آید، افزود: ایجاد ساختار نظام‌مند در زمینه گردشگران ورودی به کشور و فراهم آوردن شرایط ایمن میزبانی در ایام کرونا رویکرد اصلی ما پس از آغاز صدور مجدد روادید به حساب می‌آید، از این‌رو در تلاش هستیم با از میان برداشتن موانع و چالش‌های موجود در بخش گردشگری ۲ کشور، به راهکارهای اجرایی مورد توافق طرفین دست یابیم. همچنین در این نشست ایرج مسجدی، سفیر کشورمان در عراق نسبت به هر گونه همکاری برای تقویت بازار گردشگری ۲ کشور اعلام آمادگی کرد. 

Page Generated in 0/0060 sec