printlogo


کد خبر: 240781تاریخ: 1400/9/6 00:00
اخبار

94 فیلم متقاضی شرکت در جشنواره فیلم فجر شدند
با پایان مهلت ثبت‌نام و بررسی‌های انجام‌شده توسط دبیرخانه جشنواره، آمار فیلم‌های بلند سینمایی متقاضی شرکت در چهلمین جشنواره فیلم فجر پس از تطبیق با مقررات اعلام شد. به گزارش «وطن‌امروز»، در پی پایان مهلت قانونی ثبت‌نام متقاضیان شرکت در چهلمین جشنواره فیلم فجر در ساعت 24 روز یکشنبه 30 آبان 1400، بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره، 94 فیلم بلند سینمایی متقاضی شرکت در این دوره جشنواره شدند. بر اساس این خبر، این فهرست جهت تطابق با آیین‌نامه و مقررات جشنواره و احراز موارد قانونی اعلام شده در فراخوان جشنواره چهلم، مورد بررسی قرار گرفت و فهرست نهایی آثار شامل 74 فیلم سینمایی به هیات انتخاب جشنواره ارائه خواهد شد. بر اساس فراخوان جشنواره چهلم، بازبینی فیلم‌های بلند سینمایی متقاضی حضور در جشنواره از دهم آذر آغاز و اسامی حداکثر 22 فیلم سینمایی راه‌یافته به بخش مسابقه سینمای ایران تا 5 دی اعلام خواهد شد. چهلمین جشنواره فیلم فجر در ۲ بخش فرهنگی و رقابتی به دبیری مسعود نقاش‌زاده از 12 تا 22 بهمن 1400 برگزار خواهد شد. 
***
۳ حضور بین‌المللی برای «مردن در آب مطهر»
فیلم سینمایی «مردن در آب مطهر» نوید محمودی در ۳ جشنواره بین‌المللی نمایش داده می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، «مردن در آب مطهر» به نویسندگی و کارگردانی نوید محمودی و تهیه‌کنندگی جمشید محمودی در جشنواره‌های باستاو در آلماتی قزاقستان (نهمین دوره)، خروس طلایی (چهلمین دوره) در فوجیان چین و استکهلم سوئد (دوازدهمین دوره) حضور پیدا کرده و به نمایش درمی‌آید. 
«مردن در آب مطهر» فیلم برگزیده جشنواره فجر در جشنواره فیلم بوسان جایزه بخش کیم را دریافت کرده است. عاشقانه برادران محمودی قصه چند جوان مهاجر افغان را روایت می‌کند که قصد رفتن به اروپا را دارند. علی شادمان، ندا جبرائیلی، متین حیدرنیا، صدف عسگری، سوگل خلیق، علیرضا آرا، امیررضا رنجبران، خیام وقار، پیمان مقدمی، مهتاب جعفری، فرید اسحاقی، فاطمه شکری، محیا رضایی، فاطمه میرزایی و علیرضا مهران در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند. 
***
پایان تصویربرداری سریال شهید باکری تا یک ماه دیگر
پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی با حضور در پشت صحنه مجموعه تلویزیونی «شهید باکری» که بیش از 4 ساعت به طول انجامید، در جریان جزئیات و روند تولید این مجموعه تلویزیونی قرار گرفت و گپ و گفتی صمیمانه نیز با عوامل این سریال داشت. به گزارش «وطن‌امروز»، سیدهادی حجازی‌فر، بازیگر و کارگردان این مجموعه تلویزیونی با اشاره به دشواری‌های ساخت این سریال گفت: اگر چه این سریال ۷ قسمت است اما ساخت آن به اندازه ۷ فیلم سینمایی برای ما سخت و دشوار بود. وی ادامه داد: تلاش کردیم برای پذیرش هر چه بهتر قصه فیلم نزد مخاطب، شخصیت شهید باکری را از نگاه دیگر شخصیت‌های داستان روایت کنیم. حجازی‌فر که خود عهده‌دار نقش شهید باکری است، گفت: تصویربرداری این مینی‌سریال تا یک ماه دیگر به پایان می‌رسد و امیدوارم بتوانیم با این مجموعه تلویزیونی کیفیت سریال‌های حوزه دفاع‌مقدس را به میزان قابل توجهی ارتقا دهیم. جبلی در این بازدید ابراز امیدواری کرد تیم این سریال با همه وسواس‌ها و دقت نظرها موفق باشند و یک الگوی خوب را به مردم نشان دهند به گونه‌ای که رسانه ملی نیز به مکانیزمی دست پیدا کند تا در فواصل کوتاه‌تر چنین سریال‌های ارزشمندی را تولید کند. 
شهید مهدی باکری از فرماندهان سرافراز دفاع‌مقدس و فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا بود که در عملیات بدر در ۲۵ بهمن‌ماه سال ۶۳ - به سبب شرایط حساس عملیات، طبق معمول، به یکی از خطرناک‌ترین صحنه‌های کارزار وارد شد- در حالی که رزمندگان لشکر را در شرق دجله هدایت و تلاش می‌کرد تا مواضع تصرف شده را در مقابل پاتک‌های دشمن تثبیت کند بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن ندای حق را لبیک گفت. هنگامی که پیکر مطهر این شهید عزیز را از طریق آب‌های هورالعظیم انتقال می‌دادند، قایق حامل پیکر وی، مورد هدف آر‌پی‌‌جی دشمن قرار گرفت و قطره ناب وجودش به دریا پیوست. 
***
معرفی هیأت انتخاب بخش «شهید آوینی» جشنواره «سینماحقیقت»
اعضای هیات انتخاب آثار بخش مسابقه «شهید آوینی» پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» معرفی شدند. به گزارش «وطن‌امروز»، حسین خورشیدی، محمد شکیبانیا و بهمن حبشی به عنوان اعضای هیات انتخاب بخش مسابقه «شهید آوینی» پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» انتخاب و معرفی شدند. پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» ۱۸ تا ۲۵ آذرماه با دبیری محمد حمیدی‌مقدم برگزار می‌شود. 

Page Generated in 0/0066 sec