printlogo


کد خبر: 240791تاریخ: 1400/9/6 00:00
اخبار

حضور زیدان در پاریس قطعی شد
یکی از نزدیکان مالک باشگاه پاری‌سن‌ژرمن حضور زیدان روی نیمکت این تیم را قطعی دانست. نشریه «موندو دپورتیوو» چاپ اسپانیا خبر داد پسرعموی مالک باشگاه پاری‌سن‌ژرمن به صورت رسمی امضای قرارداد این باشگاه با زیدان را تایید کرد. نشریه «لوپاریزین» فرانسه هم از مذاکرات مثبت پاری‌سن‌‌ژرمن با زیدان خبر داد اما به اعتقاد این فرد نزدیک به باشگاه پاریسی کار تمام شده است. خلیفه بن حمد آل‌ثانی، پسرعموی ناصر الخلیفی پیش از این درباره مسی نیز افشاگری کرده بود که در نهایت ابرستاره بارسلونا به پاری‌سن‌ژرمن منتقل شد. پسرعموی مالک باشگاه پاری‌سن‌ژرمن درباره این موضوع در توئیترش نوشت: همه چیز بر وفق مراد پیش رفت. بزودی زیدان معارفه می‌شود. خوش آمدی زیزو. طبق گزارش‌های رسیده از فرانسه پوچتینو راهی منچستریونایتد می‌شود، این در حالی است که در جدیدترین خبر رالف رانگنیک آلمانی به شیاطین سرخ نزدیک شده است. 
***
فدراسیون جهانی اعطای «دان  ۹» به ترامپ را تکذیب کرد
فدراسیون جهانی تکواندو با انتشار بیانیه‌ای اعطای «دان ۹» به رئیس‌جمهور سابق آمریکا را تکذیب کرد. 
مدتی پیش انتشار عکس‌هایی از پوشیدن لباس تکواندو بر تن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و اعطای دان ۹ به وی سروصدای زیادی به پا کرد. در این بین اهالی تکواندو بیشتر به این موضوع واکنش نشان دادند تا اینکه روز گذشته فدراسیون جهانی با انتشار بیانیه‌ای اعطای دان ۹ به ترامپ را تکذیب کرد. در این بیانه آمده است: «در پی گزارش‌های خبری اخیر و پرس‌و‌جوهای مردمی خطاب به ما درباره اعطای دان ۹ افتخاری (کمربند سیاه) به دونالد ترامپ، تکواندوی جهانی می‌خواهد روشن کند که ما هیچ دخالتی در این موضوع نداریم. این گواهی توسط Kukkiwon اعطا شد که سازمانی است که تکواندو را به عنوان یک هنر رزمی تبلیغ و همچنین امور مربوط به «دان» را در سراسر جهان اجرا می‌کند. همان‌طور که «کوکی وان» از ستاد جهانی تکواندو استفاده می‌کند، می‌توانیم بفهمیم که این ممکن است با تکواندوی جهانی اشتباه گرفته شود. اگر علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر درباره Kukkiwon هستید یا هر گونه سوالی درباره گزارش‌های خبری دارید، لطفا به سایت آنها مراجعه کنید. تکواندوی جهانی تنها فدراسیون بین‌المللی است که مسؤولیت اداره ورزش تکواندو در بازی‌های المپیک و پاراالمپیک را بر عهده دارد. به این ترتیب، ما بر مأموریت خود برای توسعه و رشد تکواندو به عنوان یک ورزش در سراسر جهان از سطح پایه تا سطح نخبگان و کمک به توسعه انسانی و اجتماعی از طریق تکواندو متمرکز هستیم».
***
رکورد پرتاب دست علیرضا بیرانوند در «گینس» ثبت شد
رکورد پرتاب دست دروازه‌بان تیم‌ ملی فوتبال ایران در کتاب رکوردهای دنیا به ثبت رسید. باشگاه بوآویشتای پرتغال خبر داد نام علیرضا بیرانوند به خاطر بلندترین پرتاب دست در یک مسابقه رسمی فوتبال به طور رسمی در کتاب رکوردهای جهانی گینس به ثبت رسید. دروازه‌بان ایرانی بوآویشتا به خاطر پرتاب دست ۶۱ متر و ۶۶ سانتیمتری‌اش در بازی بین تیم‌های ایران و کره‌جنوبی در تاریخ ۱۱ اکتبر ۲۰۱۶ (۲۰ مهر ۱۳۹۵) در مرحله انتخابی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه، گواهینامه مربوط به این رکورد را از مسؤولان گینس دریافت کرد. 
***
تمهیدات فدراسیون کشتی برای رونق بخشیدن به جام جهان پهلوان تختی
متولیان فدراسیون کشتی در نظر دارند با برنامه‌ریزی و تمهیدات ویژه در بحث میزبانی پیکارهای بین‌المللی جام تختی، سطح کمی و کیفی آن را ارتقا دهند. بی‌تردید رقابت‌های بین‌المللی جام تختی در سال‌های اخیر با افت کمی و کیفی مشهودی روبه‌رو شده که در برخی اوقات نام و اعتبار این رویداد باسابقه بین‌المللی کشتی ایران را زیر سوال می‌برد. به همین دلیل فدراسیون کشتی قصد دارد با اجرای تمهیدات ویژه و فکورانه، افت کمی و کیفی جام تختی را برطرف و برگزاری آن به عنوان یک رویداد بین‌المللی را جذاب و کارآمدتر کند. این موضوع تا حدی برای فدراسیون کشتی اهمیت دارد که چندی پیش علیرضا دبیر به عنوان سکاندار مدیریت کشتی ایران هم به آن واکنش نشان داد و گفت: «جام تختی امسال اواخر بهمن و اسفند برگزار خواهد شد تا زمان آن را از تعطیلات کریسمس جدا کنیم اما باز هم خیلی از کشورها می‌گویند پول بلیت را بدهید تا ما به این جام بیاییم». به گفته دبیر این در حالی است که وقتی ایران قرار است در تورنمنتی شرکت کند، حتی پول ثبت‌نام را هم پرداخت می‌کند. رئیس فدراسیون کشتی در این باره اعلام کرد: «حالا من این پول را برای تیم نگهدارم خوب است یا اینکه پول بدهم کشتی‌گیر خارجی بیاید؟ دلم نمی‌آید پول بدهم کشتی‌گیر درجه ۲ و ۳ به ایران بیاید. به همین دلیل برای جام تختی امسال در حال مکاتبه هستیم و به تیم‌ها گفتیم پول غذا و خوابگاه را ما می‌دهیم و حداقل شما هزینه بلیت خودتان را بدهید».

Page Generated in 0/0139 sec