printlogo


کد خبر: 240804تاریخ: 1400/9/6 00:00
اخبار

اعلام 4 محور اصلی برنامه‌های هلال‌احمر
رئیس جمعیت هلال‌‎احمر در جلسه شورای مدیران این جمعیت، برنامه‌‎های خود را برای مدیریت هلال‌احمر با تمرکز بر ۴ محور اصلی امدادونجات، توجه ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب، مباحث اقتصادی و امور بین‌الملل تشریح کرد. جلسه شورای مدیران هلال‌احمر، دیروز با حضور مدیران ستادی تشکیل شد. دکتر  پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر در این جلسه با اشاره به تدوین برنامه ۵ ساله برای این جمعیت اظهار کرد: این برنامه بر ۴ حوزه امدادونجات در حوادث، توجه ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب با توجه به ظرفیت بالای هلال‌احمر در این زمینه، مباحث اقتصادی، درمانی و تدارکات و امور حوزه بین‌الملل متمرکز خواهد بود؛ امدادونجات اصلی‌ترین وظیفه هلال‌احمر است. در بیانیه گام دوم انقلاب نیز دوستان باید سرعت کار را به اندازه‌ای افزایش دهند تا اعتماد مردم و سایر دستگاه‌ها را جلب کنیم. در حوزه مباحث اقتصادی، درمانی و تدارکات پزشکی هم برای بهتر شدن روند کار باید از همه‌ اعضا از کوچک‌ترین امدادگر و داوطلب گرفته تا بالاترین مسؤول کمک گرفت، بودجه سال ۱۴۰۱ را هم با کمک افراد متخصص تغییر خواهیم داد تا جمعیت بهتر از گذشته به لحاظ مالی تامین شود. در حوزه بین‌الملل نیز باید محکم‌تر، پر‌رنگ‌تر و درخشان‌تر از قبل گام برداریم و ردپای خوبی از خود در فدراسیون به جا بگذاریم. همچنین همکاری‌های چندجانبه با سایر کشورها را نیز  باید گسترش دهیم. 
***
کاهش دما تا ۱۰ درجه در برخی نقاط کشور
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن تشریح وضعیت هوای استان‌های کشور طی روزهای آتی، گفت: در چند روز آینده در غالب شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. صادق ضیاییان گفت: شنبه ۶ آذر در غالب مناطق کشور جوی پایدار خواهیم داشت. یکشنبه ۷ آذر در برخی استان‌های واقع در شمال غرب ابرناکی و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. دوشنبه ۸ آذر با شدت یافتن جریان‌های جنوبی، در استان‌های سیستان‌وبلوچستان، کرمان و هرمزگان رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود. همچنین در این روز در بخش‌هایی از استان‌های اصفهان، مرکزی، خراسان جنوبی و یزد بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. وی تاکید کرد: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (۷ و ۸ آذر) در جنوب غربی کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد، خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست. 
***
دستگیری اعضای ۶ باند شرط‌بندی و قمار
رئیس پلیس فتای ناجا از شناسایی و دستگیری اعضای ۶ باند فعال در حوزه شرط‌بندی و قمار در سراسر کشور، توسط کارشناسان پلیس فتا در آبان‌ماه خبر داد. سردار وحید مجید اظهار کرد: با توجه به اقدامات گسترده پلیس فتا در رصد و شناسایی باندهای فعال در حوزه شرط‌بندی و قمار در سراسر کشور و تعامل نزدیک با دستگاه‌های اجرایی نظیر بانک مرکزی، قوه ‌قضائیه و وزارت ارتباطات، آبان‌ماه اعضای ۶ باند فعال در حوزه شرط‌بندی و قمار در سراسر کشور توسط کارشناسان پلیس فتا شناسایی، دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شدند. وی در ادامه از کشف پرونده‌ای طی چند روز اخیر در این حوزه خبر داد و گفت: طی رصد و پایش فضای مجازی پلیس در شبکه اجتماعی تلگرام و اینستاگرام کانال و پیجی شناسایی شد که اقدام به تبلیغ سایت قمار و شرط‌بندی و عضویت در این سایت‌ها می‌کرد. رئیس پلیس فتای ناجا ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع سایت‌های شرط‌بندی که متاسفانه شمار زیادی از هموطنان را ‏گرفتار خود کرده و سرمایه آنها را که طی سال‌ها اندوخته‌اند با نیرنگ از دست‌شان خارج می‌کند، ‏شناسایی گردانندگان این کانال‌های مجرمانه در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت و با تشکیل پرونده، مستندات و ادله دیجیتال جمع‌آوری و بررسی شد و در ‏نهایت با اقدامات فنی و تخصصی در پلیس فتای استان خراسان رضوی هویت گردانندگان کانال مذکور کشف و متهمان به پلیس فتا ‏احضار شدند. 
***
ورود نسل جدید اتوبوس‌های برقی به پایتخت تا یک سال آینده
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از ورود نسل جدید اتوبوس‌های برقی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی خبر داد. محمود ترفع در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام خبر ورود نسل جدید اتوبوس‌های برقی با تکنولوژی روز به ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی گفت: حمل‌ونقل عمومی سودده نیست به همین دلیل شاهد استقبال کم بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این بخش بودیم چرا که نرخ کرایه را شورا و فرمانداری به نفع مردم تعیین می‌کند و باید تدابیری اندیشیده می‌شد تا این اختلاف میان هزینه و درآمد سرمایه‌گذار منطقی شود. ترفع با بیان اینکه مذاکراتی در راستای ورود اتوبوس‌های برقی با تکنولوژی نوین با بخش خصوصی انجام شده است، افزود: قرار است این اتوبوس‌های برقی که با باتری تردد می‌کنند در خط جمهوری- بهارستان به‌‌کار گرفته شوند. وی با بیان اینکه قطعات اتوبوس‌های برقی بعد از ورود به کشور، در داخل کشور مونتاژ می‌شود، گفت: تا یک سال آینده شاهد تردد اتوبوس‌های برقی با تکنولوژی مدرن در پایتخت خواهیم بود.
***
حمایت بنیاد مستضعفان از مددجویان کمیته امداد در زلزله هرمزگان
بنیاد مستضعفان با تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی، هزینه خرید ۸ قلم لوازم خانگی آسیب‌دیده مددجویان کمیته امداد در زلزله هرمزگان را عهده‌دار شد. به دنبال وقوع زلزله اخیر در استان هرمزگان و درخواست رئیس کمیته امداد از بنیاد مستضعفان برای جبران خسارات وارده به خانواده‌های محروم تحت پوشش کمیته امداد، سیدپرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان دستور پرداخت ۱۰ میلیارد تومان را برای تامین ۲ هزار و ۴۰۰ بسته بهداشتی و معیشتی و ۸ قلم لوازم خانگی ضروری آسیب‌دیده خانواده‌های محروم تحت پوشش این کمیته را صادر کرد. 

Page Generated in 0/0064 sec