printlogo


کد خبر: 240805تاریخ: 1400/9/6 00:00
معاون رئیس‌جمهور: مازوت‌سوزی ممنوع است

هوای آلوده مدتی است دست از سر تهرانی‌ها و ساکنان برخی کلانشهرها برنمی‌دارد؛ معضلی که موجب شده تماس شهروندان با اورژانس افزایش یابد. به گزارش «‌وطن‌امروز»، با فرا رسیدن فصل سرما و بروز پدیده وارونگی هوا آلودگی هوا در کلانشهرها افزایش یافته و مشکلات فراوانی برای شهروندان ایجاد کرده است. وجود هزاران دستگاه خودروی فرسوده و استفاده برخی نیروگاه‌ها از سوخت مازوت مهم‌ترین علل افزایش تشدید آلودگی هواست. در این باره، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: هیچ یک از نیروگاه‌ها و واحدهای صنعتی و معدنی حق استفاده از سوخت مازوت را ندارند. علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه استفاده از سوخت مازوت برای نیروگاه‌ها و واحدهای صنعتی و معدنی ممنوع است، اظهار کرد: با توجه به نزدیکی فصل سرد سال و احتمال قطع شدن گاز نیروگاه‌ها و واحدهای صنعتی و معدنی، برای سوخت جایگزین آنها باید فکری شود. وی با اشاره به اینکه وزارتخانه‌های صمت، نیرو و نفت باید برای تامین سوخت نیروگاه‌ها و واحدهای صنعتی و معدنی برنامه‌ریزی کنند، گفت: ما نیز آمادگی کامل داریم تا از این واحدها حمایت و شرایط را برای رفع مشکل‌ آنها تسهیل کنیم. 
 
* افزایش ۲۰ درصدی تماس با اورژانس در پی آلودگی هوا
این روزها تماس با اورژانس برای رسیدگی به حال بیماران که اکثرا به دلیل هوای آلوده دچار مشکل شده‌اند در تهران افزایش یافته است. رئیس اورژانس کشور در این باره گفت: تعداد تماس‌های شهروندان با ۱۱۵ حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده، همچنین ۳ تا ۴ درصد مأموریت‌های قلبی و تنفسی ما در شهرهای بزرگ افزایش پیدا کرده است. جعفر میعادفر در جمع خبرنگاران گفت: در روزهای اخیر که اکثر کلانشهرها درگیر آلودگی هوا بودند، تعداد تماس‌های شهروندان با ۱۱۵ حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یافته است. وی افزود: همچنین ۳ تا ۴ درصد مأموریت‌های قلبی و تنفسی عوامل اورژانس در شهرهای بزرگ افزایش پیدا کرده است. میعادفر اظهار کرد: در شهرهای صنعتی بیشترین تماس‌ها با ۱۱۵ را داریم، چرا که آلودگی هوا در این شهرها بویژه تهران، اصفهان و اراک بیشتر است. رئیس اورژانس کشور توصیه کرد: سالمندان، زنان باردار و افرادی که درگیر بیماری زمینه‌ای هستند در این روزها تا حد امکان از خانه خارج نشوند. ‌
 
* تداوم کیفیت هوای ناسالم تهران برای «گروه‌های حساس»
براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، صبح دیروز ۵ آذرماه با توجه به سکون جو و انباشت آلاینده‌ها در بیشتر مناطق، کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. همچنین تداوم این شرایط جوی طی روز تا حدودی پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد. گفتنی است با افزایش سرعت باد تا ساعات پایانی شنبه، کاهش غلظت ذرات معلق و به تبع آن برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نیست. 

Page Generated in 0/0074 sec