printlogo


کد خبر: 240811تاریخ: 1400/9/6 00:00
اخبار

مخبر دستور داد
عرضه مستقیم شیر، ماست و پنیر به مردم
با موافقت معاون اول رئیس‌جمهور، ۳ محصول لبنی پرمصرف شیر، پنیر و ماست با کمک دولت به صورت مستقیم عرضه شده و به دست مردم می‌رسد. رئیس دفتر معاون اول رئیس‌جمهور با ارسال نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی نوشت: پیرو نامه انجمن صنایع لبنی درباره «فراهم شدن امکان توزیع عرضه مستقیم ۳ محصول لبنی (شیر، پنیر و ماست) و یا قرار دادن در سبد معیشت» معاون اول رئیس‌جمهور خواستار اقدام لازم در این باره شدند. 
***
سویه جدید کرونا طلای جهانی را 22 دلار گران کرد
در پی کشف سویه جدید کرونا در آفریقای جنوبی و اعمال محدودیت‌های مسافرتی، قیمت طلا در بازارهای جهانی 22 دلار در هر اونس گران شد. دیروز در بازارهای جهانی قیمت طلا بشدت افزایش یافت، چراکه خبر احتمال گسترش سویه جدید کرونا باعث شد سرمایه‌گذاران روی طلا بیشتر گرایش داشته باشند. در شرایطی که بازار ریسک زیادی دارد سرمایه‌گذاری روی طلا بیشتر می‌شود، چرا که سرمایه‌گذاری روی این فلز گرانبها حاشیه امن بیشتری دارد. 
***
لوله‌گستر اسفراین رکورد تولید خود را شکست
مجتمع لوله‌گستر اسفراین ماه گذشته توانست با تولید 4 هزار و ۶۰۰ تن در یک ماه، رکورد تولید خود را بشکند. 
به گزارش شاتا، معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایدرو در بازدید از مجتمع لوله‌گستر اسفراین با قدردانی از عملکرد کارکنان و مدیریت این شرکت گفت: کارکنان این مجموعه در شرایطی که با تحریم و محدودیت‌ها دست و پنجه نرم می‌کنیم، توانستند با تولید 4 هزار و ۶۰۰ تن در ماه گذشته، رکورد مناسبی را رقم بزنند. 
محسن صالحی‌نیا روند توسعه‌ای و رو به جلوی لوله‌گستر اسفراین بویژه در ۱۸ماه اخیر را قابل تامل دانست و این موفقیت را محصول برنامه‌ریزی و پشتیبانی مستمر ایدرو و مدیریت اجرایی دقیق شرکت در کنار تلاش و همبستگی مثال‌زدنی کارگران سختکوش دانست و افزود: سیاست‌های محوری دولت بویژه وزارت صمت این است که با توسعه تولیدات، کیفی‌سازی و اقتصادی کردن تولید، بتدریج امکان عرضه و رقابت در عرصه بین‌المللی را داشته باشیم. 
مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با اشاره به تلاش‌های انجام‌شده جهت توسعه، بهسازی و نو‌سازی خطوط تولید مجتمع لوله‌گستر اسفراین گفت: با این اقدامات می‌توانیم شرایط بهتری را برای تولید و صادرات فراهم کنیم. 
صالحی‌نیا با اشاره به شعار سال گفت: به منظور مانع‌زدایی‌ها در نظر داریم زنجیره تامین را به‌ گونه‌ای هماهنگ کنیم که با تولیدات خودمان بتوانیم نیازهای بخش صنعت و نیازهای کالاهای نهایی را پوشش دهیم. وی اضافه کرد: شرکت نفت به صورت مستمر به این لوله‌ها نیاز دارد و بر اساس قرارداد، تولید و عرضه بدون هیچ‌گونه مشکلی انجام می‌شود. شرکت لوله‌گستر اسفراین تنها تولید‌کننده لوله‌های فولادی بدون درز جریانی و جداری مورد نیاز صنعت نفت در منطقه و از معتبرترین شرکت‌های تامین کالای نفت ایران و یکی از مجموعه‌های تابعه ایدرو است. 
در این بازدید همچنین علی نبوی دستیار ویژه وزیر، محمد نوری‌امیری معاون نوسازی و بهره‌برداری ایدرو، الیاسی مدیر حراست و مدیران ایدرو و مدیران مرتبط استانی حضور داشتند.
***
استفاده از ظرفیت‌های ملی برای رفع محرومیت مناطق کم‌برخوردار
وزیر امور اقتصادی و دارایی بر استفاده از ظرفیت ملی برای رفع محرومیت مناطق کم‌برخوردار و مستعد تاکید کرد و گفت: این رویکرد دولت سیزدهم است. سیداحسان خاندوزی صبح جمعه در حاشیه بازدید از گمرک اینچه‌برون، اظهار کرد: پس از مجموعه سفرهای استانی و مصوبات دولت و بودجه ۱۴۰۱ مردم تغییرات را به صورت ملموس مشاهده خواهند کرد. وی به استفاده از ظرفیت ملی برای رفع محرومیت مناطق کم‌برخوردار و مستعد تاکید کرد و گفت: این رویکرد دولت سیزدهم است. 
خاندوزی با بیان این نکته که باید از ظرفیت نخبگان محلی برای توسعه استان استفاده شود، افزود: استفاده از این متخصصان به گره‌گشایی مشکلات این مناطق کمک قابل توجهی می‌کند. 
***
ترخیص کالا‌های اساسی دپوشده در گرو تأمین ارز
معاون گمرک در واکنش به انتقاد محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور از بلاتکلیفی ۱۰۰ هزار تن کالا در بندر شهید رجایی گفت: ترخیص کالا‌های اساسی دپوشده در گمرکات در گرو تامین ارز است. در پی بازدید محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس‎‌جمهور از بندر شهید رجایی و انتقاد از بلاتکلیفی 100 هزار تن کالا در این بندر و همچنین چرخه معیوب نظام اداری برای ترخیص کالاها، جمال ارونقی، معاون فنی گمرک گفت: ترخیص کالا‌های اساسی دپو شده در گمرکات در گرو تامین ارز است. وی افزود: مصوبات خوبی در سال‌های گذشته در این زمینه داشتیم ولی متاسفانه این مصوبات هنوز اجرایی نشده و موجب شده است که همچنان شاهد این مشکلات باشیم. وی افزود: اهتمام دولت بر این است که کالا‌های اساسی در کمترین زمان ترخیص شوند. بر این اساس هفته گذشته، طی یک شبانه‌روز 77 هزار تن کالای اساسی از بندر امام ترخیص شد که یک رکورد محسوب می‌شود. 

Page Generated in 0/0070 sec