printlogo


کد خبر: 240817تاریخ: 1400/9/6 00:00
اخبار

در ملاقات مردمی رئیس دستگاه قضا با خانواده‌های محکومان صادر شد 
دستورات اژه‌ای درباره بررسی عفو و ارفاقات قانونی محکومان آبان ۹۸
در سلسله برنامه‌های ملاقات مردمی حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای، صبح پنجشنبه گذشته (۴ آذر) رئیس قوه ‌قضائیه به مدت ۲ ساعت با تعدادی از خانواده‌های محکومان امنیتی، حوادث آبان ۹۸ و جرائم عمومی دیدار کرد. 
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، این افراد طی روز‌های گذشته به دفتر ارتباطات مردمی قوه ‌قضائیه مراجعه کرده بودند. رئیس عدلیه بعد از استماع درخواست‌های متقاضیان و مطالعه موردی پرونده‌هایی که عمدتا مربوط به جرائم عمومی و امنیتی بودند و ۳ فقره از آنها نیز به محکومان حوادث آبان سال ۹۸ اختصاص داشت، با در نظر گرفتن تناسب میان موارد مندرج در پرونده‌ها و درخواست‌های متقاضیان، دستورات لازم را به واحد‌های ذی‌ربط قضایی ابلاغ کرد. دستورات رئیس قوه ‌قضائیه پس از استماع درخواست‌های متقاضیان عمدتا حول محور‌های «بررسی عفو»، «اِعمال ارفاقات قانونی برای محکوم و متهم»، «اعطای مرخصی به زندانی»، «اِعمال مجازات جایگزین حبس برای زندانی» و همچنین «کاهش مبلغ وثیقه برای متهم» بود. حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای پس از پایان رسیدگی و ابلاغ دستورات لازم به مراجع ذی‌ربط، پیرامون درخواست‌های مراجعه‌کنندگان با اشاره به پیگیری و بررسی تقاضا‌های مردمی از سوی مرکز ارتباطات مردمی قوه ‌قضائیه، گفت: در میان این تقاضاها، موارد خاصی وجود دارند که نیاز است شخص رئیس قوه ‌قضائیه درباره آنها تصمیم‌گیری کند و امروز به تشخیص مسؤولان مرکز ارتباطات مردمی قوه ‌قضائیه به تعدادی از تقاضاهای مردمی رسیدگی و اقدامات لازم انجام شد. 
رئیس قوه ‌قضائیه با اشاره به عواطف و احساسات خانواده‌های محکومان و زندانیانی که با وی ملاقات کردند، گفت: برخی مراجعه‌کنندگان از ابراز پشیمانی فرد محکوم یا متهم سخن می‌گفتند و خواستار آن بودند که نام فرد مورد نظرشان در لیست عفو قرار بگیرد که برای ما هم گذشته از پیشینه افراد، وضعیت حال او خیلی حائز اهمیت و ملاک است و در این موارد نیز دستورات لازم ابلاغ شد. حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: احساس من این بود که تعدادی از درخواست‌های متقاضیان در دیدار‌های امروز (پنجشنبه) صحیح بود. رئیس عدلیه افزود: قوه ‌قضائیه بنا دارد تا آنجا که ممکن است و ضرورت ندارد، افرادی که در زندان هستند شامل ارفاقات قانونی یا تبدیل و تخفیف قرار گیرند. رئیس دستگاه قضا در عین حال تصریح کرد: موارد خاصی هم در دیدار امروز بود که به سبب سنگین بودن مجازات و داشتن شاکیان خصوصی، هیچ راهی برای ارفاقات قانونی فرد محکوم یا متهم وجود نداشت. 
***
امیرعبداللهیان خطاب به بورل: 
خواهان توافق خوب و قابل راستی‌آزمایی هستیم
وزیر امور خارجه خطاب به بورل با بیان اینکه با حسن‌نیت و جدیت در مذاکرات وین حضور می‌یابیم و خواهان توافق خوب و قابل راستی‌آزمایی هستیم، گفت: غرب باید با رویکرد جدید و سازنده به وین بیاید. به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی با «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی تاکید کرد: اگر طرف‌های مقابل آماده بازگشت به تعهدات کامل خود و رفع تحریم‌ها باشند، دستیابی به یک توافق خوب و حتی فوری امکا‌ن‌پذیر است. وی افزود: بازگشت به برجام در عمل باید به معنی پایبندی به تمام مفاد و محتوای آن باشد. رئیس دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: باید تضمین جدی و کافی وجود داشته باشد که آمریکایی که به آن اعتمادی وجود ندارد، دوباره از برجام خارج نخواهد شد. وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به رفتار متناقض آمریکایی‌ها و عدم تطابق حرف و عمل آنها، گفت: کاخ سفید همزمان با اعلام آمادگی برای بازگشت به برجام، در هفته‌های اخیر طی ۲ مرحله اشخاص و شرکت‌های ایرانی را تحریم کرد، لذا باید در عمل همگان شاهد اراده و اقدام جدی برای لغو کامل تحریم‌ها باشند. امیرعبداللهیان اظهار داشت: غرب باید با رویکرد جدید و سازنده به وین بیاید. 
***
فرمانده نیروی دریایی ارتش: 
با  بهره‌گیری از دانشمندان داخلی مرزها را  ۲ هزار کیلومتر دورتر  برده‌ایم
فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: امروز توانسته‌ایم با بهره‌گیری از دانشمندان داخلی تجهیزات را به‌روز نگه داشته و مرزهای کشور را ۲ هزار کیلومتر دورتر ببریم. به گزارش ایسنا، دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنان پیش خطبه نماز جمعه دیروز تهران گفت: امروز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسیری که انتخاب کرده به‌رغم مثلث شوم دشمن که یک رأسش توطئه، یک رأس آن تهدید و رأس دیگر تحریم است، توانسته با بهره‌گیری از دانشمندان داخلی تجهیزات را به‌روز نگه دارد و مرزهای کشور را ۲ هزار کیلومتر دورتر ببرد و پرچم‌مان را در عمق اقیانوس‌ها به اهتزاز درآورد. فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: امروز نیروی دریایی ارتش با حمایت شما مردم در حوزه علم و دانش و با افتخار پرچم و نماد مقدس کشور را در گوشه گوشه دریاها و اقیانوس‌ها به اهتزاز درآورده است و همین امروز ناوگروه 79 رزمی نیروی دریایی ارتش در دریای سرخ در عمق اقیانوس هند در حال اسکورت نفتکش شرکت ملی است و ماموریت خود را با افتخار انجام می‌دهد. دریادار ایرانی ادامه داد: امروز بدون نیاز به کشوری دیگر می‌توانیم در دریاها حضور داشته باشیم و پیام خود را که چیزی جز صلح و دوستی و برقراری امنیت و آرامش نیست به گوش جهانیان برسانیم، زیرا اقیانوس هند اقیانوسی است که بیشترین دریانوردی در آن انجام می‌شود و قاره‌ها به هم توسط آن متصل می‌شوند و نیروی دریایی ارتش امنیت را به طور مستقل در اینجا به مردم جهان تقدیم می‌کند. 

Page Generated in 0/0082 sec