printlogo


کد خبر: 240827تاریخ: 1400/9/7 00:00
اخبار

یک سریال امنیتی دیگر کلید خورد
سریال امنیتی «ضد» به کارگردانی ابراهیم شیبانی و تهیه‌کنندگی علیرضا جلالی مدتی است کلید خورده است. به گزارش مهر، سریال «ضد» را ابراهیم شیبانی کارگردانی می‌کند و بازیگران مختلفی از جمله حسام منظور، بهاره کیان‌افشار، سعید چنگیزیان، مرتضی اسماعیل‌کاشی و... در آن بازی می‌کنند. در این سریال تلاش شده ازجان‌گذشتگی و تلاش نیروهای امنیتی در جهت حفظ امنیت و آرامش جامعه تصویر شود. تهیه‌کنندگی این مجموعه به علیرضا جلالی که پیش‌تر به همراه زنده‌یاد حمید آخوندی تهیه سریال «دولت مخفی» و فیلم‌های «ماهورا» و «روز سوم» را عهده‌دار بوده، سپرده شده است. این سریال در فضایی امنیتی ساخته شده و از جمله سریال‌هایی است که این روزها سیمافیلم برای به تصویر کشیدن تلاش‌های ماموران امنیتی کشور به تولید می‌رساند. 
سریال «سرجوخه» به کارگردانی احمد معظمی، نویسندگی سیدحسین امیرجهانی و تهیه‌کنندگی ابوالفضل صفری دیگر سریال امنیتی- اجتماعی تلویزیون است که از شبکه ۳ سیما پخش می‌شود. ابراهیم شیبانی پیش از این سریال تلویزیونی «نجوا» را کارگردانی کرده بود. 
***
«رؤیای ساحل» فرم حضور در فجر چهلم را پر کرد
فیلم سینمایی «رویای ساحل» به کارگردانی آرش سجادی‌حسینی برای حضور در چهلمین جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، فیلم سینمایی «رویای ساحل» به کارگردانی آرش سجادی‌حسینی و تهیه‌کنندگی سارا احمدی برای حضور در چهلمین جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود. این فیلم سینمایی که در دوران کرونا مقابل دوربین رفت، با پشت سر گذاشتن مراحل فنی و آماده شدن برای نمایش، فرم حضور در این دوره جشنواره فیلم فجر را پر کرده است. لادن مستوفی، ابراهیم کوخایی، ماهان نصیری، امید فضلعلی و مبین رستگار در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند. 
***
الناز شاکردوست با «کابل پلاک ۱۰» در راه جشنواره فیلم فجر
فیلم سینمایی «کابل پلاک ۱۰» به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی نوید محمودی که فیلمبرداری آن اواخر مهرماه به پایان رسید، خود را برای حضور در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر آماده می‌کند. به گزارش «وطن‌امروز»، فیلمبرداری فیلم سینمایی «کابل پلاک ۱۰» به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی نوید محمودی که در سکوت خبری آغاز شده بود اواخر مهرماه به پایان رسید. فیلم «کابل پلاک ۱۰» هم‌اکنون در مرحله فنی و پس‌تولید قرار دارد و سازندگان آن فرم شرکت در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر را تکمیل کرده‌اند و تلاش دارند تا این فیلم را برای نمایش در جشنواره آماده کنند. «کابل پلاک ۱۰» مضمونی متفاوت نسبت به سایر فیلم‌های نوید محمودی دارد و در خلاصه فیلم آمده است: ثریا: لیلی جان چی رو نگاه می‌کنی؟ آدم که مردن خودشو تماشا نمی‌کنه».
***
مستندهای کمیاب را در خانه هنرمندان ببینید
چهارصد‌وهشتادوچهارمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش آثار مستندهایی کمیاب اختصاص دارد. به گزارش «وطن‌امروز»، در تازه‌ترین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران، مجموعه‌ای از آثار با عنوان «مستندهای کمیاب» به نمایش در می‌آید. «خندق» ساخته پرویز کیمیاوی، «بازار مسگرها» اثر ژیلا مهرجویی، «دراویش خاکسار» ساخته جواد گنجی‌زاده، «گنجینه‌های گوهر» اثر ابراهیم گلستان و «لحظاتی چند با دراویش قادری» ساخته منوچهر طبری آثار این مجموعه هستند که به نمایش در خواهند آمد. پس از نمایش این مجموعه نیز نشست نقد و بررسی آن با حضور سامان بیات، نویسنده و منتقد سینما برگزار می‌شود. «مستندهای کمیاب» دوشنبه هشتم آذرماه ساعت ۱۷:۳۰ در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید. این برنامه ویژه اعضای سینماتک خانه هنرمندان ایران است. 
***
«بوی باران» در ارسباران
نمایشگاه گروهی نقاشی آبرنگ با عنوان «بوی باران» جمعه 5 آذر در نگارخانه هنر فرهنگسرای ارسباران گشایش یافت. به گزارش «وطن‌‌امروز»، «بوی باران» عنوان نمایشگاه نقاشی آبرنگ است که در آن ۵۰ اثر از ۲۵ هنرمند به سرپرستی استاد احمد مقدسی گردآوری شده که معتقد هستند از زیاده‌گویی و جزئیات در خلق یک اثر نقاشی باید فاصله گرفت و با حداقل لکه‌ها به روح و بنیاد طبیعت یا جهان هستی رسید. به عبارت دیگر از عینیت‌گرایی در جهان هستی باید فاصله گرفت و به هویت آن اشاره کرد. در آثار خلق‌شده توسط این هنرمندان، هویت همان روح طبیعت است که با ضربه‌های قلم و آبرنگ روی کاغذ نقش می‌بندد. در این آثار علاوه بر تلاش برای خلق اثر با ابزارهایی چون آبرنگ، هنرمندان سعی دارند با ترکیب مواد متفاوت به این حداقلی و خلاصگی بیشتر کمک کنند. این نمایشگاه 5 تا 15 آذر 1400 از ساعت 10 تا 18 در نگارخانه هنر فرهنگسرای ارسباران برپاست. نگارخانه هنر در تهران، خیابان شریعتی، خیابان ارسباران(جلفا)، نبش کوچه عقاب، فرهنگسرای ارسباران واقع شده است.

Page Generated in 0/0056 sec