printlogo


کد خبر: 240835تاریخ: 1400/9/7 00:00
توفان مرگبار و قطع برق گسترده در انگلیس

طبق گزارش‌ رسانه‌های غربی، توفان «آرون» در ایرلند شمالی و بخش‌هایی از انگلیس علاوه بر وارد کردن آسیب شدید، تلفات هم بر جا گذاشت. رسانه‌های محلی در انگلیس روز شنبه از تلفات انسانی توفان «آرون» (Storm Arwen) خبر دادند. بنا بر گزارش روزنامه «دیلی میل»، در نتیجه توفان در مناطق وسیعی از انگلیس و ایرلند شمالی، برق بیش از ۱۳۰ هزار منزل مسکونی قطع شد و ۳ نفر هم کشته شدند.  
توفان آرون از روز جمعه  مناطقی از شمال غرب انگلیس و ایرلند شمالی در بریتانیا را درنوردید. روزنامه «ایندیپندنت» پیش‌تر خبر داده بود در نتیجه شکستن درخت‌ها ناشی از وزش باد شدید در مناطق وسیعی از ایرلند شمالی و انگلیس، ۲ نفر کشته شدند. شاهدانی عینی به این رسانه خبر دادند جمعه‌شب یک مرد ساکن «لنکستر» انگلیس بر اثر افتادن درخت جانش را از دست داد. یک راننده در شهر «آنتریم» ایرلند شمالی هم در نتیجه توفان جان سپرد. این شهروند بریتانیایی مشغول رانندگی بود که در نتیجه باد شدید، درخت روی خودروی او افتاد و جانش را گرفت. مقام‌های بریتانیایی روز جمعه برای ساکنان مناطق وسیعی از سواحل شمال شرق این کشور «هشدار قرمز» هواشناسی صادر کردند. جمعه شب مناطقی از «بریزلی وود» و «نورثاملند» بریتانیا وزش باد تا سرعت ۹۸ مایل در ساعت را تجربه کردند.
 مقام‌های این کشور از ساکنان مناطق توفان‌زده خواستند در خانه‌های خود بمانند و تا آنجا که امکان دارد از رانندگی و استفاده از خودرو پرهیز کنند.

Page Generated in 0/0255 sec