printlogo


کد خبر: 240837تاریخ: 1400/9/7 00:00
سیدحسن نصرالله:
اقدامات خصمانه تأثیری بر اراده مقاومت ندارد

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی به مناسبت سالروز استقلال لبنان تاکید کرد کشورش همچنان در معرض تهدید مستمر از سوی اسرائیل قرار دارد و لبنانی‌ها در قلب نبرد استقلال و حاکمیت هستند. 
 
* مهم‌ترین محورهای سخنرانی دبیرکل حزب‌الله
نصرالله در ابتدا ضمن تبریک به همه لبنانی‌ها به مناسبت سالروز استقلال این کشور گفت: از خداوند مسألت دارم این توان را به ملت لبنان بدهد تا از آزادی و استقلال و حاکمیت کشورشان محافظت کنند. همه لبنانی‌ها مسؤولیت دارند از استقلال کشورشان محافظت کنند و اگر استقلال آنها صوری است، آن را به استقلال واقعی و کامل تبدیل کنند. 
وی افزود: بخش بزرگی از ملت لبنان مقاومت کرده و به اشکال مقاومت ایمان دارند تا اینکه پیروزی بزرگ در سال 1985 میلادی با خروج نظامیان اشغالگر از پایتخت و جبل و صیدا و راشیا همراه شد و به پیروزی بزرگ‌تر در سال 2000 با فرار اسرائیل از جنوب لبنان منجر شد. 
دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به تحولات اخیر کشورش گفت: هنگامی که به لبنان اجازه نمی‌دهند از ثروت‌هایش استفاده کند، معنایش این است که ما در برابر حاکمیت ناقص قرار داریم، هنگامی که هر روز دخالت آشکار آمریکایی را در مسائل قضایی، سیاسی، امنیت و انتخابات پارلمانی آتی می‌بینیم، معنایش این است که حاکمیت کشور ناقص است. لبنان همچنان در معرض تهدید مستمر از سوی اسرائیل قرار دارد، یعنی ما در قلب نبرد استقلال و حاکمیت هستیم و در بسیاری از مراحل پیروز شده‌ایم و اطمینان داریم اگر این راه را با عزم و اراده و ثبات قدم ادامه دهیم، به پیروزی‌های بیشتری دست خواهیم یافت و به‌زودی آن روز فرا خواهد رسید که با همکاری همه افراد مخلص، استقلال و حاکمیت و آزادی کشورمان را محقق خواهیم کرد. او با اشاره به قرار گرفتن حزب‌‌الله در فهرست تروریسم ادعایی انگلیس گفت: ممکن است این امر با تحولات منطقه یا انتخابات پارلمانی ارتباط داشته باشد اما این اقدام هیچ تاثیری بر عزم و اراده مقاومت یا هوشیاری اماکنی که مقاومت در آنها حضور دارد، نخواهد داشت. نصرالله درباره انجام تحقیقات منطقه الطیونه گفت: تحقیقات مربوط به حوادث منطقه الطیونه با فشارها بر دستگاه قضایی نظامی همراه شده است. فشارها بر دستگاه قضایی، خانواده‌های کشته‌شدگان در حوادث الطیونه بیروت را وادار کرده به شکل فردی رفتار کنند. آنچه امروز جریان دارد، این است که برخی قضات لبنانی از یکدیگر حمایت می‌کنند. فشارهای طرف‌های سیاسی و دینی بر دستگاه قضایی، نادیده گرفتن و اهانت به شهدا و مجروحان و خانواده‌های‌شان است و فشارهای برخی طرف‌های سیاسی و دینی بر دستگاه قضایی ممکن است خانواده‌ها را به سمت انتقامجویی سوق دهد. ادامه مسیر کنونی در مساله کمین الطیونه (حمله شبه‌نظامیان وابسته به حزب سمیر جعجع به تظاهرات‌کنندگان حامی مقاومت) خطرناک است و ممکن است کشور را به سمت فتنه سوق دهد. نصرالله با اشاره به بحران سوخت در لبنان تاکید کرد: در برابر صف‌های تحقیرآمیز در برابر جایگاه‌های سوخت و به وجود آمدن بازار سیاه و نبود سوخت ما تاکید کرده بودیم که اگر وضعیت همین‌گونه باقی بماند، به خرید سوخت از ایران برای حل مشکل بنزین و مازوت مبادرت خواهیم ورزید، در حال حاضر سوخت در بازار وجود دارد و هیچ صفی هم وجود ندارد، ما با هدف کاهش رنج مردم دست به این کار زدیم. ما به دنبال آن نیستیم که جای شرکت‌های مشتقات نفتی را بگیریم، بلکه تنها به دنبال مشارکت در کمک به کاهش بحرانیم. 
وی در پایان تاکید کرد: زمانه، زمانه ظلم و توهین و تحریف علیه ما است، باید درباره خبرها و قصه‌ها و روایت‌هایی که به شما می‌رسد، خوب دقت کنید و از صحت و سقم آن اطمینان حاصل کنید.

Page Generated in 0/0179 sec