printlogo


کد خبر: 240844تاریخ: 1400/9/7 00:00
اخبار

جهش VAR؛ آفسایدگیری اتومات بدون سوت داور
فیفا قصد دارد فناوری جدیدی از VAR را در مسابقات جام‌ عرب رونمایی کند. تکنولوژی کمک‌داور ویدئویی (VAR) از جام‌جهانی 2018 روسیه به صورت رسمی پا به عرصه فوتبال گذاشت. در 3 سال گذشته از حضور VAR در مستطیل سبز انتقادهایی از این تکنولوژی شد. یکی از بحث‌های جنجالی در این زمینه تشخیص آفساید به کمک VAR بود. داوران در این زمینه نظرهای متفاوتی می‌دادند و با وجود VAR بعضا تصمیمات اشتباهی در این زمینه می‌گرفتند که انتقادهایی را به همراه داشت. در جدیدترین خبر در این زمینه، این تکنولوژی در جام‌ عرب که برای اولین‌بار تحت نظارت فیفا در دوحه برگزار می‌شود، می‌خواهد جهشی داشته باشد تا اشتباهات داوری در این زمینه به صفر برسد. فیفا قصد دارد از فناوری جدیدی در زمینه VAR در ورزشگاه‌های میزبان جام‌جهانی 2022 که قرار است میزبان جام‌ عرب‌ باشند، رونمایی کند. در فناوری جدید فیفا تکنولوژی VAR بدون نیاز به سوت داور به صورت اتومات آفساید‌گیری می‌کند و ضریب خطا به صفر می‌رسد. البته فیفا این فناوری جهش‌یافته را به صورت آزمایشی در این تورنمنت استفاده می‌کند و اگر موفقیت‌آمیز باشد در جام‌جهانی 2022 قطر اجرایی خواهد کرد. 
***
اعتراض فدراسیون کشتی به انتخابات کمیسیون ورزشکاران
فدراسیون کشتی اعتراض خود را به انتصابات رئیس کمیته ملی المپیک در کمیسیون ورزشکاران اعلام کرد. بیانیه فدراسیون کشتی به این شرح است: «پس از برگزاری انتخابات کمیسیون ورزشکاران، حسن یزدانی، دارنده مدال‌های طلا و نقره المپیک و طلا، نقره و برنز جهان در کشتی آزاد و محمدرضا گرایی دارنده مدال‌های طلای المپیک و جهان در کشتی فرنگی با رأی ورزشکاران واجد شرایط به عنوان عضو کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک انتخاب شدند. بر این اساس 15 نماینده کمیسیون ورزشکاران با رأی ورزشکاران واجد شرایط و از طریق انتخابات به عضویت این کمیسیون درآمدند و 4 نفر دیگر با انتصاب سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک عضو این کمیسیون شدند، این در حالی است که جایگاه کشتی ایران در میادین المپیک، جهانی و بازی‌های آسیایی کاملا مشخص است و افتخارات این رشته ورزشی در چند ماه گذشته، بارها باعث شادی دل مردم و پیام تبریک مسؤولان ارشد نظام بویژه مقام معظم رهبری شده است. جامعه کشتی کشور نسبت به انتصابات رئیس کمیته ملی المپیک اعتراض شدید خود را اعلام می‌دارد و باید با توجه به جایگاه کشتی کشور حداقل یک نماینده از قهرمانان کشتی در این انتصابات قرار داده می‌شد. بر این اساس حسن یزدانی و محمدرضا گرایی، نمایندگان منتخب کشتی فردا (امروز یکشنبه) در نخستین نشست این کمیسیون حاضر نخواهند شد و فدراسیون کشتی اعتراض خود را به این انتخابات مهندسی شده رسما به کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) اعلام خواهد کرد». 
***
واکنش جالب کی‌روش به حضور در منچستر یونایتد
سرمربی تیم ‌ملی فوتبال مصر به جدایی از این تیم و حضور در منچستر یونایتد واکنش جالبی داشت. اخراج سولسشایر از منچستر یونایتد باعث شده است بار دیگر از احتمال حضور کارلوس کی‌روش در این تیم سخن به میان آید. کی‌روش که هدایت تیم ‌ملی فوتبال مصر را بر عهده دارد در واکنش به این خبر گفت: اگر قرار باشد هر خبری را در شبکه‌های اجتماعی باور کنید ممکن است به خودتان شلیک کنید. خداوند به ما ۲ گوش و یک زبان داده است اما به نظر می‌رسد بعضی بیشتر دارند! 
***
خط‌و‌نشان کشتی‌گیر روس برای حسن یزدانی
آرتور نایفونوف اعلام کرد کاملا آماده کشتی با حسن یزدانی است. به گزارش تلگراف، آرتور نایفونوف، دارنده مدال برنز کشتی آزاد جهان آماده مبارزه با حسن یزدانی قهرمان المپیک ایران است. او در حالی که ۲ بار مغلوب ستاره ایرانی شده، درباره مبارزه احتمالی با حسن یزدانی در لیگ ایران گفت: مبارزه با حسن؟ آماده‌ام چرا نه؟ من یک رقیب هستم که باید آماده مبارزه با هر کسی و در هر مکانی باشم. با این حال، من فقط یزدانی و تیلور را هدف قرار نمی‌دهم. ورزشکاران خوب زیادی در کشتی و وزن من حضور دارند. دارنده مدال برنز المپیک توکیو که در مسابقات ارتش‌های جهان در تهران قهرمان شد، در این باره گفت: همه برای پیروزی تلاش می‌کنند. سطح برگزاری مسابقات کشتی آزاد ارتش‌های جهان در ایران در بالاترین حد بود. رویکرد توسعه کشتی در ایران حرفه‌ای است. علاوه بر این، من مردم ایران را خیلی دوست دارم. آنها بسیار صمیمی هستند. در مسابقات احساس خوبی داشتم». 

Page Generated in 0/0073 sec