printlogo


کد خبر: 240853تاریخ: 1400/9/7 00:00
اخبار

بررسی میزان افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد در سال آینده
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد درباره هدف‌گذاری این نهاد برای افزایش میزان مستمری مددجویان در سال آینده گفت: برای میزان مستمری مددجویان کمیته امداد در سال آینده در مراحل کارشناسی هستیم. 
حسین خدرویسی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امسال براساس قانون بودجه و اعتباری که به کمیته امداد داده شد، مستمری مددجویان با ۶۷ درصد افزایش همراه بود به طوری که در حال حاضر میزان مستمری برای خانوارهای یک‌نفره ۳۵۰ هزار تومان، ۲ نفره ۵۰۰ هزار تومان، ۳ نفره ۷۰۰ هزار تومان، ۴ نفره ۹۰۰ هزار تومان و ۵ نفره و بالاتر یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است. وی افزود: مستمری مددجویان در حال حاضر بدون تاخیر در موعد مقرر به کارت سرپرستان خانوار واریز می‌شود. 
وی در پاسخ به سوالی درباره هد‌ف‌گذاری این نهاد برای افزایش میزان مستمری مددجویان در سال آینده، توضیح داد: برای میزان مستمری مددجویان کمیته امداد در سال آینده در مراحل کارشناسی هستیم. هر چقدر میزان مستمری مددجویان افزایش پیدا کند، با توجه به تورم و شرایط اقتصادی، باز هم پاسخگوی همه نیازهای خانواده‌ها نیست و در این زمینه نیازمند همراهی و کمک‌های مردم نیکوکار هستیم. 
خدرویسی گفت: ما باید سرانه‌ها را براساس بودجه و اعتباری که دولت و مجلس شورای اسلامی برای کمیته امداد قائل می‌شوند، تنظیم کنیم. 
***
منع مدارس از «اعمال محدودیت» و «شرط واکسن» برای دانش‌آموزان
سخنگوی وزارت آموزش‌و‌پرورش درباره بازگشایی مدارس با بیان اینکه اشکالی ندارد که مدرسه‌ای بخواهد اطلاعاتی از وضعیت سلامت و واکسیناسیون دانش‌آموزان دریافت کند یا تصویری از کارت واکسن آنها را داشته باشد، گفت: اما مدرسه به هیچ‌وجه نمی‌تواند شرط و شروط بگذارد یا محدودیتی در این زمینه اعلام کند. 
علیرضا کمرئی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا اخیرا با توجه به اقدام برخی مدارس برای تشکیل پرونده سلامت دانش‌آموزان و ملاک قرار دادن واکسیناسیون برای تشکیل کلاس‌های حضوری، ارائه کارت واکسیناسیون دانش‌آموزان به مدارس الزام‌آور شده است؟ گفت: به طور کلی به نظر می‌رسد اینکه مدرسه بخواهد درباره دانش‌آموزان تحت پوشش خودش، اطلاعاتی را جمع‌آوری کند، اشکالی ندارد. 
وی افزود: یک نهضت عمومی برای واکسیناسیون در سطح جامعه شکل گرفته که ما هم ترغیب و تلاش می‌کنیم آن را در جامعه هدف و مخاطبان ما که دانش‌آموزان هستند، توسعه دهیم.
 سخنگوی وزارت آموزش‌و‌پرورش درباره بازگشایی مدارس گفت: ممکن است مدرسه بخواهد اطلاعاتی از وضعیت سلامت و واکسیناسیون دانش‌آموزان دریافت کند یا تصویری از کارت واکسن آنها را داشته باشد و بداند کدام دانش‌آموزان به سمت شرایط کلی مربوط به ایمنی رفته‌اند و اگر لازم است برنامه‌های ترویجی بگذارد که اشکالی ندارد. 
***
گلایه مسافران و رانندگان از کمبود اتوبوس شهری
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران باید حفظ و نگهداشت درست اموال و دارایی‌های شهر بویژه آنهایی را که برای خدمت‌رسانی به مردم تمهید شده‌اند، اولویت نخست خود بداند.
علیرضا نادعلی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «چند روز پیش همراه با یکی از راننده‌های محترم اتوبوس‌های تندروی خط ۹ (پایانه جوانمرد قصاب - پایانه لاله) هم‌سفر شدم. در ابتدا برخی از مطالبات بحق رانندگان این شرکت را شنیدم؛ کمبود اتوبوس و عدم نوسازی و بهسازی ناوگان گریبان‌گیر رانندگان نیز شده است». 
وی افزود: «در مسیر با مسافران نیز هم‌صحبت شدم. شلوغی بیش از حد در ساعاتی از روز، گله مشترک مسافران بود و عدم تنظیف اتوبوس‌ها و ایستگاه‌ها و نبود روشنایی ایستگاه‌ها نشان می‌دهد مساله نگهداشت بیت‌المال بخوبی انجام نشده است».
نادعلی ادامه داد: «در این موضوع هم باید به حضور پرشمار معتادان متجاهر در میان بزرگراه امام علی(ع) اشاره کنم که دلیل غارت برخی از ایستگاه‌ها بوده‌اند، شهرداری تهران باید حفظ و نگهداشت درست از اموال و دارایی‌های شهر، بویژه آنانی که برای خدمت‌رسانی به مردم تمهید شده‌اند را اولویت نخست خود بداند». 
***
۲۴۸۹ مزاحم تلفنی برای اورژانس تهران در یک هفته!
سرپرست مرکز اورژانس تهران از ثبت ۱۹۲۵۸ ماموریت طی هفته گذشته در مرکز اورژانس تهران خبر داد و گفت: متاسفانه ۲ هزار و ۴۸۹ مورد از تماس‌ها مزاحمت تلفنی بود. 
دکتر یحیی صالح‌طبری در ارتباط با حوادث هفته گذشته (28 آبان الی 5 آذر 1400) اظهار داشت: طی این مدت در مجموع 19 هزار و 258 ماموریت در مرکز ارتباطات 115 اورژانس تهران (دیسپچ) ثبت شد که در پی این ماموریت‌ها 4144 نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند و 15 هزار و 114 مورد نیز در محل از خدمات اورژانس استفاده کردند. 
وی گفت: در این مدت 45 هزار و 540 تماس با مرکز دیسپچ اورژانس تهران برقرار شد که از این تعداد 6551 تماس مربوط به مشاور کرونا و متاسفانه 2489 مورد، تماس‌های مزاحم با این مرکز بوده است. طبری افزود: از مجموع ماموریت‌های ثبت شده طی هفته گذشته، 2327 مورد حوادث ترافیکی و 16 هزار و 931 مورد حوادث غیرترافیکی بوده است. سرپرست مرکز اورژانس تهران ادامه گفت: مهم‌ترین حادثه ثبت شده طی هفته گذشته مربوط به یک مورد مسمومیت با آب آلوده با 9 نفر مصدوم بود.

Page Generated in 0/0064 sec