printlogo


کد خبر: 240859تاریخ: 1400/9/7 00:00
اخبار

اطلاعیه کانون صرافان ایرانیان درباره اعلام قیمت ارز
کانون صرافان ایرانیان در اطلاعیه‌ای اعلام نرخ ارز را بدون ذکر منبع برای شرکت‌های صرافی سراسر کشور ممنوع کرد. در اطلاعیه شماره 391 این کانون آمده است: نظر به اعلام نرخ ارز توسط اشخاص فاقد صلاحیت و ایجاد التهاب در بازار ارز به منظور سوءاستفاده، بدینوسیله به اطلاع کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در حوزه انتشار نرخ ارز می‌رساند، وفق دستورالعمل‌های صادره، شرکت‌های صرافی دارای مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف به اعلام نرخ انواع ارز در محل صرافی یا از طریق دیگر هستند. بنابراین اعلام نرخ ارز به هر نحو، بدون ذکر منبع و نام صرافی از مصادیق نشر اکاذیب به قصد اضرار به غیر بوده، لذا با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.
***
وزیر جهاد کشاورزی خبر داد
توزیع هوشمند برنج، روغن و شکر از هفته آینده
وزیر جهاد کشاورزی گفت: از هفته آینده شکر، روغن و برنج با قیمت‌های تعزیراتی به اقلام توزیع هوشمند در منازل اضافه خواهند شد و هر چه استفاده از سامانه هوشمند بیشتر شود واسطه‌ها کمتر می‌شود. سیدجواد ساداتی‌نژاد با بیان اینکه تمرکز ما در ماه‌های اول آغاز به کار دولت تأمین امنیت غذایی و تلاش برای ساماندهی بازار اقلام اصلی از جمله مرغ و تخم‌مرغ بوده است، گفت: در این راستا توانستیم بازار مرغ و تخم‌مرغ را به‌گونه‌ای مدیریت کنیم که طی روزهای آینده تا پایان سال شرایط مطلوبی در این بخش‌ها را شاهد خواهیم بود. وی ادامه داد: برای تأمین اقلام مورد نیاز شب عید و بعد از آن ماه رمضان برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است و همچنین بسترسازی برای کشت قراردادی، خرید دام مازاد روستاییان و عشایر و سنددار کردن اراضی کشاورزی نیز در دستور کار قرار گرفته است. 
***
ثبت تخلیه و بارگیری۴۲ میلیون تن کالا در بنادر در دولت سیزدهم
وزارت راه‌وشهرسازی اعلام ‌کرد در ۳ ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم، ۴۲ میلیون تن تخلیه و بارگیری در بنادر بازرگانی کشور در حوزه صادرات، واردات و ترانزیت ثبت شده است. بر اساس گزارش معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه‌وشهرسازی، از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم در ۳ ماه نخست فعالیت این دولت، ۴۲ میلیون تن عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر بازرگانی انجام شده است. بر پایه این ‌گزارش، از این میزان ۲۸ میلیون تن کالای غیرنفتی و ۱۴ میلیون تن کالای نفتی بوده است. همچنین بر اساس این گزارش، انجام ۵۰۷ هزار عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در بنادر بازرگانی کشور، عملکرد دیگر سازمان بنادر و دریانوردی در طول ۳ ماه نخست فعالیت این دولت به شمار می‌آید. انجام ۱۱ میلیون تن صادرات کالای غیرنفتی، انجام 1/62 میلیون تن ترانزیت کالای غیرنفتی و انجام ۹۹۰ هزار تن ترانشیپ کالای غیرنفتی در بنادر بازرگانی کشور از دیگر اقدام‌های سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یکی از سازمان‌های زیرمجموعه وزارت راه‌و‌شهرسازی در این مدت بوده است. علاوه‌ بر این، در بازه زمانی یادشده تعداد ۲ هزار و ۶۴۱ فروند شناور ورودی بالای یکهزار تن در بنادر بازرگانی پذیرش شد. 
***
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز:
گاز ۷۶ درصد مشترکان خانگی گران نمی‌شود
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به جریمه مشترکان پرمصرف گاز گفت: در ۳ پله اول که ۷۶درصد مشترکان بخش خانگی را شامل می‌شود، افزایش قیمت گاز لحاظ نخواهد شد. سیدجلال نورموسوی با بیان اینکه بر اساس تبصره ۸ قانون بودجه، گازبهای مشترکانی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند و مصرف آنها در حد متعارف است، رایگان خواهد بود، افزود: از همین رو هیات دولت ۳ پله اول جدول پلکانی مصرف گاز را به عنوان مصرف متعارف تشخیص داد. وی ادامه داد: برای سایر مشترکان که مصرف گاز آنها در این ۳ پله قرار دارد، افزایش قیمت گازی اعمال نخواهد شد.  نورموسوی تاکید کرد: حدود ۷۶ درصد مشترکان بخش خانگی در محدوده مصرف متعارف گاز قرار دارند. وی گفت: از پله ۴ به میزان ۴۰ درصد به قیمت گازبها اضافه می‌شود و تا پله دوازدهم، افزایش ۴۰ درصدی گازبها در هر پله اعمال خواهد شد. 
***
چراغ سبز وزیر راه به انبوه‌سازان برای ورود فناوری نوین ساخت مسکن
وزیر راه‌و‌شهرسازی ضمن موافقت با ورود فناوری نوین ساخت مسکن به کشور توسط بخش خصوصی گفت: برای نهضت ملی مسکن زمین رایگان واگذار می‌کنیم. رستم قاسمی در جلسه با انبوه‌سازان سراسر کشور با بیان اینکه اکنون موضوع نهضت ملی مسکن در کشور مطرح است، اظهار کرد: اقدامات زیادی در راستای نهضت ملی مسکن انجام شده و اقدامات زیادی نیز برای انجام باقی‌مانده است، بنابراین این جلسه را برای استفاده از نظرات و تجربیات انبوه‌سازان تشکیل دادیم تا روندی را در پیش بگیریم که نتیجه آن ساخت مسکن برای مردم باشد. وی با بیان اینکه امروز هزینه مسکن در سبد خانوار بسیار زیاد است، تصریح کرد:‌ در شهرهای بزرگ بیش از 60 درصد و در شهرهای کوچک به میزان کمتر، هزینه‌های مسکن در سبد خانوار برآورد شده است. وزیر راه‌و‌شهرسازی با یادآوری اینکه در جلسه شورای عالی پول و اعتبار نیز جلسات متعددی با بانک مرکزی برگزار شده است، گفت:‌ سهم پرداخت تسهیلات مسکن در هر شهر تقریبا تعیین و به همه بانک‌ها ابلاغ و همچنین سهم هر بانک نیز تعیین شده است. قاسمی افزود: حدود یک میلیون از تعداد این واحد‌ها متناسب با جمعیت روستاهای کشور، مسکن روستایی کشور است و بقیه نیز در بخش شهری ساخته می‌شود.

Page Generated in 0/0475 sec