printlogo


کد خبر: 240869تاریخ: 1400/9/7 00:00
فرمانده نیروی دریایی ارتش: صهیونیست‌ها جرأت رو در رویی با ما را ندارند
رجزخوانی ایرانی

گروه سیاسی: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه‌ای گفت تهدیدات صهیونیست‌ها را نباید جدی گرفت و آنها جرأت رو‌ ‌در رو شدن با توان نظامی ایران را ندارند. 
امیر دریادار شهرام ایرانی در مصاحبه با شبکه المسیره یمن گفت: تهدیدات و توطئه‌ها و تحریم‌ها در به زانو در آوردن مردم ایران به شکست انجامیده و دشمن در مقابل نیروهای نظامی عاجز است. فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: نیروهای دریایی ما اخیرا توانسته‌اند ۴۵ هزار کیلومتر را با عبور از سواحل 50 کشور بدون توقف در بنادر طی کنند و این رویداد نشان از اقتدار نیروی دریایی ایران دارد. دریادار ایرانی افزود: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران امنیت نفتکش‌ها و کشتی‌های تجاری را در اقیانوس اطلس و دریای سرخ تأمین می‌کند و قادر است هر اقدامی از سوی دشمن را به سرعت پاسخ دهد. وی تأکید کرد: نیروی دریایی ایران با تجهیزات و ابزارهای ساخت داخل امکان حضور با قدرت در هر نقطه را دارد. 
 
* برداشته شدن تحریم در حوزه نظامی برای ما فاقد ارزش است
امیر دریادار شهرام ایرانی همچنین روز گذشته در نشست خبری به مناسبت هفتم آذر، روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ماموریت‌های نیروی دریایی موجب ایجاد آرامش برای کشور می‌شود، گفت: نیروی دریایی آماده انجام ماموریت‌هایی است که برای این نیرو در نظر گرفته می‌شود. وی در پاسخ به این پرسش که با رفع تحریم‌های نظامی آیا قراردادهایی برای خرید و فروش سلاح داشته‌اید، گفت: تحریم برداشته شود یا نشود برای ما فرقی نمی‌کند. امروز این توانمندی را داریم که ناوشکن سبک و سنگین بسازیم. برداشته شدن تحریم در حوزه نظامی برای ما فاقد ارزش است. فروش سلاح در حوزه اختیارات من نیست که در این زمینه پاسخ بدهم. امیر ایرانی در ادامه در پاسخ به این پرسش که کشور با چه تهدیدهایی در کشتیرانی مواجه است؟ اظهار کرد: صحنه امروز دریا با وجود تروریسم دریایی با شرایط چندوجهی مواجه است. ما با تمام تهدیدات مقابله کرده‌ایم و امنیت کشتیرانی ایران و منطقه و جهان برقرار است. ناوگروه هفتادوهفتم نیروی دریایی با تمام حملات دزدان دریایی برخورد کرده و با آسیبی هم مواجه نشده است. وی در پایان درباره رونمایی‌های نیروی دریایی گفت: در حوزه ساخت تجهیزات به توانمندی ویژه‌ای رسیده‌ایم و می‌توانیم انواع شناورها را بسازیم. بزودی زیردریایی بعثت را ساخته و رونمایی می‌کنیم. 
 

Page Generated in 0/0065 sec