printlogo


کد خبر: 240888تاریخ: 1400/9/8 00:00
اخبار

پرونده لیگ کشتی با تماشاگر بسته می‌شود؟
بعد از حضور تماشاگران در برخی دیدارهای مرحله مقدماتی لیگ برتر کشتی، هنوز درباره حضور آنها در مرحله پایانی لیگ برتر تصمیم‌گیری نشده است. رقابت‌های لیگ برتر آزاد و فرنگی در 4 گروه مجزا در هر رشته به صورت رفت و برگشت برگزار شد. در لیگ آزاد تیم‌های فولادین ذوب آمل، صنایع مازندران، سهند ارس و دانشگاه آزاد اسلامی و در لیگ فرنگی فولادین ذوب آمل، دانشگاه آزاد اسلامی، سیناصنعت ایذه و امیدهای لرستان جواز حضور در مرحله نیمه پایانی را به دست آوردند. پرونده لیگ فرنگی روز 16 آذر و لیگ آزاد 18 آذر با برگزاری مراحل نیمه‌نهایی و نهایی در سالن 12 هزار نفری آزادی بسته خواهد شد. در حالی که مدت زیادی از آخرین حضور تماشاگران در سالن‌های ورزشی می‌گذشت، برخی دیدارهای لیگ برتر کشتی در حضور تماشاگر برگزار شد. در این باره گفته می‌شود مسؤولیت تصمیم‌گیری درباره حضور تماشاگران در سالن‌های کشتی با ستاد مقابله با کرونا در استان‌ها بوده است. با توجه به اینکه خوشبختانه ایران از وضعیت قرمز کرونا خارج شده و آمار مرگ و میر در این زمینه کاهش یافته و به کمتر از 100 نفر رسیده است، باید دید مرحله پایانی لیگ برتر با حضور تماشاگران برگزار می‌شود یا خیر. مسابقات در سالن آزادی به انجام می‌رسد و این احتمال وجود دارد که با نمونه منفی PCR یا کارت واکسن، تعداد محدودی، تماشاگر مرحله پایانی لیگ برتر کشتی باشند که با توجه به استفاده تیم‌ها از کشتی‌گیران خارجی و ملی‌پوش، قطعا شاهد رقابت‌های هیجان‌انگیزی خواهیم بود. 
***
مدال طلای بانوی تکواندوکار ایران در رقابت‌های عربستان
پایان کار ایران با یک طلا و ۲ برنز
زهرا شیدایی، تکواندوکار وزن ۵۷- کیلوگرم ایران با غلبه بر تمام رقیبان خود موفق شد مدال طلای مسابقات آزاد قهرمانی تکواندوی زنان جهان ۲۰۲۱ را به دست آورد. به گزارش ایسنا، نخستین دوره مسابقات آزاد قهرمانی تکواندوی زنان جهان ۲۰۲۱ (G4) با حضور ۱۷۰ تکواندوکار از ۳۱ کشور از روز پنجشنبه چهارم آذرماه در سالن «گرین هال» ریاض آغاز شد و روز شنبه ششم آذر به پایان رسید. زهرا شیدایی، تکواندوکار وزن ۵۷- کیلوگرم کشورمان که روز گذشته با برتری در 4 مبارزه توانست به فینال رقابت‌های آزاد جهانی راه پیدا کند، در این مرحله به مصاف «مارگاریتا بلیزنیاکوا» قهرمان اروپا از روسیه رفت که این دیدار با نتیجه ۱۱ - ۱۱ به راند طلایی کشیده شد و در نهایت با برتری شیدایی به پایان رسید تا عنوان قهرمانی این رویداد را کسب کند. شیدایی ابتدا به مصاف «النا میرونیوک» قهرمان و نایب قهرمان اروپا از روسیه رفت و ۱۲ بر ۹ به برتری رسید؛ سپس رو در روی «نیکیتا گلاسنویچ» دارنده مدال برنز جهان از کرواسی قرار گرفت که در راند طلایی پیروز شد. نماینده وزن چهارم تکواندوی کشورمان در گام سوم با «النا کریویچنکو» از روسیه مبارزه کرد که ۱۲ بر ۳ به پیروزی رسید. زهرا شیدایی در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف «آلیاه پاول» دارنده مدال برنز قهرمانی جهان از انگلیس رفت و با شایستگی ۱۷ بر ۹ پیروز شد تا به فینال این دوره از رقابت‌ها راه پیدا کند. 
هدایت تکواندوکاران کشورمان بر عهده مهرو کمرانی به عنوان سرمربی و ریحانه فولادی به عنوان مربی بود. مسابقات آزاد قهرمانی تکواندوی زنان جهان ۲۰۲۱، G4 است و به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۴۰، ۲۴ و 40/14 امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیکی تعلق می‌گیرد. همچنین در رقابت‌های روز پایانی غزل سلطانی در وزن ۵۳- کیلوگرم، در نخستین مبارزه مقابل نماینده عربستان ۲۰ بر صفر به برتری رسید اما در دومین دیدار برابر «ماریا پرز» از اسپانیا ۱۸ بر ۶ شکست خورد و حذف شد. به این ترتیب تیم‌ ملی تکواندوی بانوان ایران با یک طلای زهرا شیدایی و ۲ برنز کوثر اساسه و ملیکا میرحسینی به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد.

Page Generated in 0/0087 sec