printlogo


کد خبر: 240981تاریخ: 1400/9/10 00:00
اخبار

باخت دوباره النصر به پرسپولیس
پس از گذشت یک سال و چند ماه از شکایت باشگاه النصر، پرسپولیس سرانجام توانست این پرونده را مختومه کند. پس از نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ بود که باشگاه النصر عربستان پرسپولیس را متهم به استفاده از بازیکنان غیرمجاز کرد؛ اتهامی پرسروصدا که با شکایت برای تغییر نتیجه همراه شد و تا سوت برگزاری فینال، بسیاری از هواداران پرسپولیس را دچار اضطراب کرد. شامگاه شنبه ۱۲ مهر 1399 بود که باشگاه النصر اعلام کرد قصد شکایت از پرسپولیس را دارد و با سروصدای رسانه‌ای فراوان شکایت خود را به‌ «ای‌اف‌سی» تقدیم کرد. کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز بررسی زیادی را در کمیته‌های خود انجام داد اما در نهایت «استعلام از فیفا» سبب شد در نخستین روزهای آبان‌ 99، حکم برتری پرسپولیس صادر شود. سپس النصر، سراغ دادگاه CAS رفت و درخواست تعویق فینال لیگ قهرمانان را مطرح کرد که با مخالفت این دادگاه مواجه شد تا مشخص شود تصمیمی بر تغییر رای وجود ندارد اما با این حال سعودی‌ها خستگی‌ناپذیر این پرونده را ادامه دادند و هر روز یک خبر جدید را منتشر کردند که در این بین استخدام وکیل منچسترسیتی بیش از بقیه جلب توجه کرد. در پرونده دادگاه عالی اگر چه به نظر می‌رسید النصر امکان پیروزی ندارد اما با ارائه مدارک متفاوت و تفسیرهای مختلف از قانون تمام تلاشش را کرد که به پیروزی برسد ولی حالا با اعلام مسؤول روابط بین‌الملل پرسپولیس مشخص شد این اتفاق رخ نداده است. نکته جالب اینکه باشگاه زردپوش ریاض در ابتدا درخواست تغییر نتیجه و صعود به فینال را داشت اما پس از اینکه چنین پروژه‌ای به سرانجام نرسید، به پاداش ۲ میلیون دلاری حضور در فینال و پاداش ۲۵۰ هزار دلاری پیروزی در نیمه‌نهایی چشم دوخت تا حداقل پرسپولیس را به این شکل نقره‌داغ کند. باشگاه النصر روز ۲۱ آبان ۱۴۰۰ از دادگاه عالی ورزش خواسته بود مدارک جدیدی را ارائه کند که در این باره این دادگاه نظر باشگاه پرسپولیس را پرسید که قرمزها به دلایل مختلف با این خواسته مخالفت کردند. پرسپولیس در استدلال خود توضیح داد در روند صدور حکم نباید مدارک جدید مورد بازبینی قرار بگیرد و آنها منتظر رای نهایی هستند و در نهایت هم این اتفاق رخ داد. دیوان عالی ورزش دوشنبه هشتم آذر 1400 طی نامه‌ای به باشگاه پرسپولیس اعلام کرد دریافت و ثبت مدارک جدید باشگاه النصر مردود اعلام شد و پذیرفته نشد. این از معدود بردهای حقوقی پرسپولیس محسوب می‌شود. نکته جالب اینکه پرسپولیس پیش‌تر ۶ بار النصر را در این پرونده ناکام گذاشت اما باشگاه عربستانی به شکلی دیگر دوباره ادعای خود را دنبال کرد. 
***
رضازاده و علی ملکی میهمانان ویژه مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان
ازبکستان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان از ۲ پیشکسوت ایران برای حضور در این مسابقات دعوت کرد. مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان از ۱۶ آذر در تاشکند ازبکستان برگزار می‌شود. نایب‌رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ازبکستان که عضو هیات اجرایی فدراسیون جهانی و نایب‌رئیس کنفدراسیون آسیا نیز هست، با ارسال دعوتنامه‌ای به علی مرادی، رئیس فدراسیون ایران به طور رسمی ۲ پیشکسوت ایران را به ایران مسابقات دعوت کرده است. در دعوتنامه ازبکستان آمده است: حسین رضازاده، عضو هیات اجرایی کنفدراسیون آسیا و داوود علی ملکی، عضو کمیسیون پیشکسوتان کنفدراسیون آسیا برای حضور در قهرمانی جهان دعوت می‌شوند. ازبکستان ویزای این ۲ نفر را نیز ارسال کرده است. ایران که در این مسابقات با تیم کامل (۱۰ نفره) در بخش مردان و تیم ناقص (۴ نفره) در بخش زنان شرکت می‌کند، ۱۸ آذر راهی مسابقات قهرمانی جهان می‌شود. 
***
کرونا به نفع ژاوی در دیدار مقابل بایرن‌مونیخ شد؟
رئیس ایالت منطقه‌ای بایرن از عدم حضور تماشاگر در بازی حساس لیگ قهرمانان اروپا خبر داد. 
چهارشنبه هفته آینده دیدار حساس بایرن‌مونیخ و بارسلونا در ورزشگاه آلیانس آره‌نا برگزار خواهد شد و شاگردان ژاوی برای صعود نیازمند پیروزی مقابل تیم بایرن هستند و اگر نتوانند 3 امتیاز را کسب کنند، در صورت پیروزی بنفیکا مقابل دیناموکی‌یف، راهی لیگ اروپا خواهند شد. البته این بازی به دلیل افزایش تعداد کرونایی‌های ایالت باواریایی‌ها بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد که این موضوع می‌تواند به کمک تیم ژاوی بیاید. «مارکوس سودر» رئیس ایالت منطقه‌ای بایرن اعلام کرد به دلیل شیوع ویروس کرونا، این بازی باید بدون حضور تماشاگر و پشت درهای بسته برگزار ‌شود. دیدار رفت بایرن‌مونیخ و بارسلونا در نوکمپ با برد 3 بر صفر باواریایی‌ها به پایان رسید و باید دید تیم ژاوی می‌تواند نمایشی درخشان در این بازی به ثبت رساند یا خیر. در جدول این گروه،‌ بایرن‌مونیخ با 15 امتیاز صدرنشین است و بارسلونا با 7 امتیاز، بنفیکا با 5 امتیاز و دیناموکی‌یف با یک امتیاز به ترتیب دوم تا چهارم هستند. 

Page Generated in 0/0052 sec