printlogo


کد خبر: 240989تاریخ: 1400/9/10 00:00
اخبار

ورود سامانه بارشی به کشور
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: از اواسط امروز چهارشنبه (۱۰ آذر) سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود. صادق ضیاییان در گفت‌و‌گو با ایسنا افزود: فردا (امروز چهارشنبه) در مناطق صنعتی و پرتردد تهران، کرج، اراک و مشهد انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. وی در ادامه گفت: در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و کردستان افزایش ابر، بارش باران گاهی وقوع رعد و برق و وزش باد شدید و در نواحی سردسیر و کوهستانی بارش برف پیش‌بینی می‌شود. وی اضافه کرد: این شرایط اواخر وقت چهارشنبه و طی روز پنجشنبه در غالب مناطق نیمه غربی کشور، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز انتظار می‌رود. جمعه ۱۲ آذر بتدریج از شدت بارش‌ها در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود و فعالیت سامانه بارشی در سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، نواحی مرکز، شرق و شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت. وی در ادامه گفت: شنبه ۱۳ آذر در شرق و شمال شرق بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و در اواخر وقت سامانه از کشور خارج خواهد شد. همچنین پنجشنبه ۱۱ آذر در نواحی شمال غرب و غرب و جمعه ۱۲ آذر در دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و مرکز کشور کاهش نسبی دما بین۶ تا ۸ درجه سانتیگراد انتظار می‌رود. 
***
فرسودگی آمبولانس‌ها در اورژانس تهران
سرپرست مرکز اورژانس تهران گفت: تقریبا نیمی از آمبولانس‌های این مرکز بیش از ۱۰ سال عمر دارند و خودرویی که به‌ ماموریت می‌رود و مداوم در رفت‌و‌آمد است زود فرسوده می‌شود. دکتر یحیی صالح طبری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره کمبود لجستیک فرسودگی خودروها در اورژانس تهران گفت: بعضی خودروهای اورژانس عمری بیش از ۱۰ سال دارند و ما به صورت مداوم در حال احیای آنها هستیم تا از خدمت به مردم غافل نشویم. وی ادامه داد: اما ناوگان اورژانس فرسوده است و نیاز به نوسازی دارد و این امر محقق نمی‌شود مگر اینکه به اورژانس تهران آمبولانس تزریق کنیم. طبری با بیان اینکه یک آمبولانس با عمر بالای ۱۰ سال هر چقدر هم تعمیر شود نمی‌تواند مثل یک آمبولانس جدید خدمات ارائه کند، گفت: تقریبا نیمی از آمبولانس‌های اورژانس تهران بیش از ۱۰ سال عمر دارند. البته در چند سال اخیر به میزان خوبی به ناوگان اورژانس، آمبولانس وارد شده است اما گاهی در طول روز یک آمبولانس اورژانس تا ۷۰۰ کیلومتر مسیر را طی می‌کند. 
***
قرار نیست با تغییر شهردار یک منطقه همه‌ ارکان آن عوض شود
عضو شورای شهر تهران گفت: قرار نیست اگر شهردار منطقه‌ای تغییر کرد همه‌ ارکان شهرداری منطقه با‌هم عوض شود. محمد آخوندی در بیست‌و‌هشتمین جلسه علنی شورا در تذکر پیش از دستور خود اظهار کرد: از حدود یک ماه پیش، جلساتی را بعد از طرح در کمیسیون برنامه و بودجه به صورت کارشناسی داشتیم. موارد مدنظر این بود که در بودجه‌ ۱۴۰۱ کل کشور از تبصره‌های بودجه سال قبل حفظ شود یا مواردی که قبلا وجود داشته و مناسب بوده، دوباره احیا شود. یا اینکه از حذف برخی موارد پیشگیری شود. وی گفت: با هماهنگی‌ای که با دکتر فروزنده و معاونت برنامه‌ریزی داشتیم متنی آماده شد. این متن مشترک کمیسیون و شهرداری به میرکاظمی اعلام شد. وی افزود: با توجه به اینکه رئیس‌جمهور در جلسه هفته گذشته با شهردار تهران حضور داشت، تاکید کرد که دولت آمادگی برای رفع مشکلات مردم شهر تهران را دارد و با شهرداری همکاری حداکثری خواهد داشت. آخوندی ادامه داد: تغییرات در مدیریت جدید طبیعی است. به این نکته باید توجه کرد که قرار نیست اگر یک شهردار منطقه‌ای تغییر کرد همه‌ ارکان شهرداری منطقه با هم عوض شوند. بدتر از آن، این است که در حالی که ما نیرو‌های بسیار مستعد، تخصصی، مؤمن و انقلابی و با تجربه در همان منطقه داریم، آدم‌هایی از دستگاه‌های دیگر به تعداد زیادی به آن منطقه مامور می‌شوند. 
***
انتقال نمایشگاه بین‌المللی تهران به شهر آفتاب
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای اسلامی شهر تهران با برشمردن برخی آسیب‌ها و پیامدهای برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در محل کنونی نمایشگاه بین‌المللی، بر لزوم انتقال آن به شهر آفتاب تاکید کرد.‎ سیدجعفر تشکری‌هاشمی در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در سالیان متمادی در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران واقع در تقاطع بزرگراه شهید چمران و خیابان سئول، معضلات بسیاری را فراهم آورده، گفت: حتی اگر از همین امروز، اقدامات کارشناسی عاجل برای رفع آن‌ در پیش گرفته شود، حل کامل مسائل و مشکلات ناشی از آن به چندین سال زمان نیاز دارد. وی افزود: خسارت‌های زیانبار آلودگی هوا و محیط‌زیست به دلیل تشکیل صف‌های طولانی و درجا کار کردن خودروها، ایجاد ترافیک و راهبندان‌های سنگین، اختلال در معابر بزرگراهی و تأثیر آن در مختل کردن بزرگراه‌های اطراف از جمله آسیب‌ها و پیامدهای برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در محل کنونی نمایشگاه بین‌المللی تهران است، لذا نتیجه سال‌ها فعالیت کارشناسی به اینجا ختم شد که تنها راه رفع این مشکلات، انتقال مکان فعلی نمایشگاه بین‌المللی تهران به محل جدید با مختصات مطلوب است. تشکری تأکید کرد: مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب که با مساحت ۱۳۵ هکتار در بهار ۱۳۹۵ با هزینه‌ای بالغ بر ۱۷۰۰ میلیارد تومان افتتاح شد خارج از شهر تهران واقع شده و دارای امکانات، تأسیسات و تجهیزات کم‌نظیری برای برگزاری نمایشگاه‌های مختلف است.

Page Generated in 0/0052 sec