printlogo


کد خبر: 241014تاریخ: 1400/9/11 00:00
اخبار

«معبد زیرزمینی» به کتابفروشی‌ها آمد
کتاب «معبد زیرزمینی» نوشته معصومه میرابوطالبی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، کتاب «معبد زیرزمینی» نوشته معصومه میرابوطالبی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر شد. «معبدزیرزمینی» رمانی بر اساس خاطرات مقنی‌ها از جنگ تحمیلی است؛ خاطراتی که هر چند تاثیر جالب توجهی در عملیات ‌فتح‌المبین داشته اما با وجود گذشت بیش از ۳۰ سال از پایان جنگ تحمیلی، ناگفته مانده و نقل زبان‌ها و محافل نشده است. شخصیت اصلی رمان جوانی به نام «الیاس» است. این رمان با کشمکش‌های درونی و درگیری‌های الیاس با اطرافیانش شروع می‌شود، مخاطب را با خود همراه می‌کند و از کمال‌آباد تا خاکریز جبهه‌های جنوب می‌کشاند. همچنین این کتاب معرف شخصیت شهید «غلام‌حسین رعیت ‌رکن‌آبادی» نیز هست؛ مقنی یزدی و ساکن قم که تبحر او در حفر کانال باعث می‌شود مورد توجه فرماندهان نظامی در زمان جنگ قرار بگیرد. کتاب «معبدزیرزمینی» نوشته معصومه میرابوطالبی با قیمت ۳۳ هزار تومان توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر شد. 
***
انتصاب مسؤول اجرایی ستاد رسانه‌ای مکتب حاج‌قاسم سلیمانی
مسؤول اجرایی و هماهنگی ستاد رسانه‌ای مکتب شهید حاج‌قاسم سلیمانی منصوب شد. به گزارش «وطن‌امروز»، بر اساس حکم مجید زین‌العابدین، دبیر ستاد رسانه‌ای مکتب شهید حاج‌قاسم سلیمانی در رسانه ملی، حامد فاتحی به عنوان مسؤول اجرایی و هماهنگی این ستاد منصوب شد. فاتحی هم‌اکنون سرپرست گروه تولیدات بین‌الملل شبکه جهانی جام‌جم است و از جمله سوابقش در سازمان صداوسیما می‌توان به مدیریت رادیو اربعین، مسؤولیت قرارگاه رسانه‌ای بسیج رسانه صداوسیما و مدیریت روابط عمومی معاونت صدا و قائم‌‌مقامی رادیو نمایش و اداره کل هنرهای نمایشی اشاره کرد. 
***
مجید مجیدی میهمان ویژه جشنواره ترکیه می‌شود
مجید مجیدی، کارگردان سینمای ایران به ‌عنوان میهمان ویژه در جشنواره فیلم ترکیه حضور خواهد یافت. به گزارش «وطن‌ امروز»، مجید مجیدی، کارگردان سینمای ایران به عنوان میهمان ویژه در «جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دوستی هلال‌احمر» ترکیه حضور خواهد یافت. مجیدی در برنامه‌ای تحت عنوان «کلاس استادی» که چهارم دسامبر (۱۳ آذر) در سالن سینمای «اطلس ۱۹۴۸» استانبول برگزار می‌شود، با دوستداران سینما گرد هم خواهد آمد. در این راستا فیلم‌های «بچه‌های آسمان» و «بچه‌های خورشید» به کارگردانی مجیدی سوم دسامبر ساعت ۱۹:۳۰ به وقت محلی اکران می‌شود. مجیدی با فیلم‌های خود از جمله «بچه‌های آسمان»، «رنگ خدا» و «باران» در مدت کوتاهی در جهان سینما مشهور شد. چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دوستی هلال‌احمر با حمایت خانه سینمای وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه و شرکت فیلمسازی بالکن ۲ تا ۵ دسامبر (۱۱ تا ۱۴ آذر) در استانبول برگزار می‌شود. ۴۴۸ فیلم از ۵۰ کشور برای شرکت در این جشنواره درخواست داده‌اند. 
***
«مردن در آب مطهر» از جشنواره استکهلم جایزه گرفت
«مردن در آب مطهر» به نویسندگی و کارگردانی نوید محمودی و تهیه‌کنندگی جمشید محمودی بهترین فیلم جشنواره «سماع» استکهلم سوئد شد. به گزارش «وطن‌امروز»، «مردن در آب مطهر» ساخته نوید محمودی که با فیلم‌هایی از ایران، تاجیکستان، هند، قزاقستان و افغانستان در جشنواره فیلم «سماع» استکهلم در رقابت بود، به عنوان بهترین فیلم بلند برگزیده شد و تندیس جشنواره را دریافت کرد. دوازدهمین جشنواره فیلم «سماع» استکهلم ۵ تا ٧ آذر (٢۶ تا ٢٨ نوامبر) در سوئد برگزار شد و فیلم‌های «شبی که ماه کامل شد» ساخته نرگس آبیار، «مردن در آب مطهر» ساخته نوید محمودی، «این سو، آن سو» ساخته لیدا فضلی و «منتظر می‌مانیم» ساخته محمد شروانی در این جشنواره حضور داشتند. عاشقانه برادران محمودی قصه چند جوان مهاجر افغان را روایت می‌کند که قصد رفتن به اروپا را دارند. علی شادمان، ندا جبرائیلی، متین حیدرنیا، صدف عسگری، سوگل خلیق علیرضا آرا، امیررضا رنجبران، خیام وقار، پیمان مقدمی، مهتاب جعفری، فرید اسحاقی، فاطمه شکری، محیا رضایی، فاطمه میرزایی و علیرضا مهران در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند. 
***
هیچ فیلمی توقیف نشده است
محمدرضا فرجی، مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم بیان کرد هیچ فیلم اعلام‌شده از سوی شورای صنفی نمایش، توقیف نشده است. به گزارش «وطن‌امروز»، محمدرضا فرجی، مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم درباره به تعویق افتادن اکران فیلم‌ها در این هفته، با تکذیب اخباری مبنی بر توقیف فیلم‌ها اعلام کرد: پیرو بررسی‌هایی که شورای صنفی نمایش برای فیلم‌هایی که در نوبت اکران هستند انجام داد و بنا به درخواست پخش‌کننده فیلم «گربه سیاه»، اکران این فیلم به مدت ۲ هفته و سایر فیلم‌ها به مدت یک هفته به تاخیر افتاد. محمدرضا فرجی ادامه داد: خوشبختانه اکران فیلم‌ها طی هفته‌های اخیر باعث رونق مجدد سینماهای کشور شد و شورای صنفی نمایش به منظور حمایت از دیگر فیلم‌های در حال اکران تصمیم گرفت اکران فیلم‌های جدید به تعویق بیفتد. وی تصریح کرد: هیچ فیلم اعلام شده از سوی شورای صنفی نمایش توقیف نشده است و فقط بنا به درخواست صاحبان فیلم و تشخیص شورای صنفی نمایش اکران آنها با تأخیر همراه شده است. 

Page Generated in 0/0082 sec