printlogo


کد خبر: 241017تاریخ: 1400/9/11 00:00
شهر آفتاب برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران آماده است

معاون فرهنگی وزیر ارشاد در بازدید از شهر آفتاب به عنوان مکانی بالفعل برای برگزاری نمایشگاه تهران گفت: باید امکانات رفاهی شهر آفتاب به حد مطلوب برسد تا توقعات ناشران و مخاطبان را برآورده کند. به گزارش «وطن‌امروز»، با توجه به احتمال برگزاری سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال ۱۴۰۱ معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت ویژه از محل‌هایی که امکان برگزاری این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در آنها وجود دارد، بازدید می‌کند و ارزیابی‌های لازم را انجام می‌دهد. 
در مرحله اول مصلای امام خمینی(ره) مورد ارزیابی و بازدید قرار گرفته بود و سه‌شنبه نهم آذر، یاسر احمدوند (معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، علی رمضانی (مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران)، علیرضا اسماعیلی (مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) و حسین صفری (معاون اقتصاد و فرهنگ خانه کتاب و ادبیات ایران) از مجموعه شهر آفتاب بازدید و با محمدرئوف قادری (مدیرعامل شهر آفتاب)، معاونان و مدیران آن مجموعه دیدار کردند. در ابتدای این دیدار محمدرئوف قادری بر افزایش ظرفیت‌های این مجموعه تاکید و به بحث فضای مسقف اشاره کرد و گفت: سالن تجارت جهانی نیز به شهر آفتاب افزوده شده است که ظرفیت قابل ملاحظه‌ای است؛ همچنین این مجموعه به لحاظ زیرساختی، دسترسی و امکانات رفاهی نسبت به زمانی که نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در آن برگزار شد، پیشرفت کرده است. او همچنین به رفع نقایص کامل این مجموعه اشاره کرد و یادآور شد: با حمایت شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران، مجموعه شهر آفتاب برای برگزاری دوره جدید نمایشگاه کتاب تهران آمادگی کامل دارد. به نظر بنده نمایشگاه‌های پرمخاطب باید از دل شهر خارج شده و در شهر آفتاب برگزار شود و بر همین اساس نیز این مجموعه کار خود را پیش برده است. پس از کرونا ۶ نمایشگاه در شهرآفتاب برگزار شد که مورد استقبال مردم نیز قرار گرفت. 
در ادامه یاسر احمدوند با اشاره به اینکه نگاه به آینده شهر آفتاب مثبت است، عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در این مجموعه لازم است اما موضوعات مختلفی وجود دارد که نیاز به کار جهادی دارد و پس از بازدید از این مجموعه باید نقایص شهر آفتاب و توقعات مخاطبان و ناشران از جمله امکانات رفاهی و زیرساختی مجموعه نیز مورد بررسی قرار گیرد. ضرورت دارد این امکانات به حد مطلوب برسد و چه بسا بیش از گذشته باشد که بتواند مورد مقبولیت قرار گیرد تا بتوانیم انتقال نمایشگاه را انجام دهیم. 
وی افزود: ما به دنبال کار هیجانی نیستیم که با یک تصمیم نمایشگاه را از محیطی به محیطی دیگر منتقل کنیم. در حال حاضر در تلاشیم مراکز مختلف شهر و امکانات آنها را بررسی کرده و بر اساس منطق درباره محل برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تصمیم‌گیری خواهیم کرد. 
در بخش دیگری از بازدید از مجموعه شهر آفتاب، علی رمضانی گفت: تصمیم‌گیری درباره محل برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که از لحاظ میزان مخاطب و مساحت مورد نیاز، قله نمایشگاه‌های کشور و مهم‌ترین رویداد فرهنگی سال محسوب می‌شود، نیازمند بررسی جنبه‌های مختلف است. 
وی افزود: زیرساخت‌ها اعم از تسهیل دسترسی، مسائل رفاهی و موارد دیگر باید برای بهره‌گیری عموم مردم و بازدید از فعالیت عظیم اهالی قلم و ناشران کشور فراهم شده و مکمل آرامش‌آفرینی کتاب در عرصه فرهنگی کشور باشد. این کار در صورت اهتمام ویژه مسؤولان شهرداری تهران شدنی است. 
همچنین در این دیدار درباره متراژ و امکانات گذشته و حال مجموعه شهر آفتاب گفت‌وگوهایی شد. 
پس از ارزیابی‌های انجام‌شده از مصلای امام خمینی(ره)، مجموعه شهر آفتاب و نمایشگاه بین‌المللی تهران، درباره برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در محل مناسب تصمیم‌گیری خواهد شد. 

Page Generated in 0/0068 sec