printlogo


کد خبر: 241048تاریخ: 1400/9/11 00:00
اخبار

82 نفر دیگر از هموطنان بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند
روابط عمومی وزارت بهداشت دیروز اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۳۱۲ بیمار جدید کرونا در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۸۲ تن نیز به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند. بر این اساس، از ظهر روز سه‌شنبه تا ظهر چهارشنبه ۱۰ آذر طبق معیارهای قطعی تشخیصی ۴۳۱۲ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی و ۶۶۰ نفر آنها بستری شدند. همچنین متاسفانه طی این مدت ۸۲ بیمار «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۲۹ هزار و ۹۱۲ نفر رسید. گفتنی است؛ در این شبانه‌روز ۱۴ استان کشور صفر یا یک فوتی داشته‌اند؛ به این ترتیب استان‌های قم، اردبیل، مرکزی، هرمزگان، ایلام، بوشهر، خراسان شمالی و قزوین، هیچ موردی از مرگ‌و‌میر نداشته‌اند. همچنین استان‌های سیستان‌و‌بلوچستان، زنجان، کرمانشاه، لرستان، همدان و مازندران، فقط یک فوتی ناشی از کرونا داشته‌اند. از سویی خوشبختانه تاکنون ۵ میلیون ۸۹۲ هزار و ۵۷۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۳۲۸ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. در حال حاضر هیچ کدام از شهرهای کشور در وضعیت قرمز نیست و۲۲ شهر در وضعیت نارنجی قرار دارند. همچنین طبق گزارش‌ وزارت بهداشت در مدت یادشده ۳۷۴ هزار و ۶۵۶ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. علاوه بر این تاکنون ۵۷ میلیون و ۷۷۶ هزار و ۹۱۷ نفر دوز اول، ۴۷ میلیون و ۳۸۵ هزار و ۳۴۶ نفر دوز دوم و یک میلیون و ۱۰۵ هزار و ۵۶ نفر دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. بر اساس این گزارش، مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۰۶ میلیون و ۲۶۷ هزار و ۳۱۹ دوز رسیده است. 
***
رشد ۲۴ درصدی «ازدواج» دهه شصتی‌ها در بهار ۱۴۰۰
آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران نشان می‌دهد طی بهار امسال در قیاس با بهار سال گذشته، ازدواج مردان و زنان ۳۰ تا ۳۹ ساله که در واقع متولدان دهه 60 هستند، با 7/24 درصد رشد مواجه بوده است. به گزارش ایسنا، بنا بر آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران، در بهار امسال مجموعا ۷۰ هزار و ۲۳۲ مرد و زن ۳۰ تا ۳۹ ساله با رشد 7/24 درصدی در قیاس با آمار مشابه خود در بهار ۹۹ روانه خانه بخت شدند. در بهار سال جاری ۴۴ هزار و ۱۶۳ مرد و ۲۶ هزار و ۶۹ زن ۳۰ تا ۳۹ ساله به ترتیب با رشد 5/26 و 8/21 درصدی در قیاس با آمار مشابه خود در بهار سال قبل ازدواج کردند و در واقع سهم مردان دهه شصتی‌ از این ازدواج‌ها بیشتر از زنان بوده است. همچنین در حالی طی 4 سال اخیر (۹۶ تا ۹۹) بیشترین آمار ازدواج مردان و زنان ۳۰ تا ۳۹ ساله مربوط به سال ۹۹ می‌شود که بهار امسال ۱۳ هزار و ۹۳۱ رویداد ازدواج در این رده سنی بیشتر از بهار ۹۹ ثبت شده و امید می‌رود این روند افزایشی در ۹ ماهه باقی سال ۱۴۰۰ نیز ادامه یابد. 
***
تأکید پلیس بر رسمی بودن برگ سبز به عنوان سند خودرو
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا بر رسمی بودن برگ سبز به عنوان سند خودرو تاکید کرد. سرهنگ عین‌الله جهانی در پاسخ به اینکه برگ سبز خودرو سند رسمی است یا نه، گفت: درباره شبهه‌هایی که دفاتر اسناد رسمی مطرح کرده‌اند هیات عمومی دیوان عدالت اداری که رأی آن در حکم قانون است رأی بر سند رسمی بودن برگ سبز خودرو و عدم نیاز به ثبت در دفاتر اسناد رسمی داده و دادستان کل کشور ۱۳ شهریور ۱۴۰۰خطاب به دادستان‌های کشور بر تلقی برگ سبز خودرو به عنوان سند مالکیت تأکید کرد ولی متاسفانه با وجود این همه شفافیت، برخی دفاتر اسناد رسمی تمکین نمی‌کنند. وی افزود: بر اساس ماده ۲۹ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی برگ سبز سند رسمی است و رأی دیوان عدالت اداری و نظر دادستان کل کشور این موضوع را شفاف کرده و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بر این موضوع تاکید دارد و همچنین پلیس نیز به عنوان قوه حاکمیتی و مجری که این موضوع را دنبال می‌کند بر سند رسمی بودن برگ سبز تاکید دارد، پس نمی‌توان گفت در برابر نظر این تشکیلات و افراد، حرف کانون سردفتران بر الزام ثبت سند در دفاتر اسناد رسمی درست است. وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به اهدافی که به نفع مردم است نمی‌توانیم به اهداف گروهی خاص توجه کنیم و در برابر نفع عموم جامعه ممکن است گروهی مانند دفاتر ثبت اسناد متضرر شوند، گفت: پلیس در مراکز تعویض پلاک با بازدید از خودرو اصالت آن را از لحاظ سرقتی نبودن، 2 تکه نبودن اتاق، دستکاری نشدن شماره بدنه و شاسی و... تایید می‌کند. 
***
بارش برف و باران در 30 استان و کاهش دمای هوا تا 12 درجه
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی از بارش برف و باران در جاده‌های ۳۰ استان کشور هشدارها و توصیه‌هایی را به رانندگان ارائه کرد. سرهنگ احمد شیرانی با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور گفت: ‌برابر پیش‌بینی سازمان هواشناسی تا پایان روز جمعه وضعیت ناپایدار جوی شامل بارش برف و کولاک، باران و مه شدید، وزش شدید باد در جاده‌های اکثر نقاط کشور شامل استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، تهران، البرز، قم، چهارمحال‌و‌بختیاری، قزوین، اردبیل، کردستان، مرکزی، همدان، گیلان، مازندران، گلستان، لرستان، اصفهان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کرمان، خوزستان، سمنان، کرمانشاه، ایلام، زنجان، کردستان، یزد، فارس، هرمزگان و ایلام پیش‌بینی شده است که این امر وضعیت متفاوت و خاصی را برای سفرهای بین‌شهری ایجاد کرده است. وی ادامه داد: در همین راستا رانندگان و مسافرانی که نیاز به سفر ضروری دارند برای تردد به این استان‌ها باید آمادگی لازم برای رانندگی در شرایط بارندگی را داشته باشند. طبق گزارش هواشناسی دمای هوای بیشتر نقاط کشور تا شنبه از 8 تا 12 درجه کاهش می‌یابد.

Page Generated in 0/0071 sec