printlogo


کد خبر: 241063تاریخ: 1400/9/11 00:00
پیکر شهید محمدرضا بیات بعد از 5 سال در سوریه کشف شد
استقبال از پیکر شهید مدافع حرم

مراسم استقبال از پیکر شهید مدافع حرم «محمدرضا بیات» که پیکر مطهرش بعد از 5 سال در سوریه کشف و هویتش از طریق آزمایش DNA شناسایی شده بود، روز گذشته در مشهد برگزار شد. 
این شهید بزرگوار سال 65 در محله فلاح تهران چشم به جهان گشود. شهید بیات سال 1394 وارد لشکر عملیاتی 27 محمدرسول‌الله(ص) شد. وی قبل از ورود به لشکر، در اورژانس 115 کار می‌کرد و دوره‌های کامل امداد را دیده بود. به همین دلیل شهید بیات از این حیث هم در سوریه فعال بود و نهایتا به لشکر فاطمیون منتقل شد و به عنوان فرمانده عملیاتی شروع به کار کرد. 
پدر شهید بیات درباره شهادت پسرش می‌گوید: «فروردین‌ماه سال 1395 برای تثبیت ارتفاعات العیس واقع در حلب به‌ همراه همرزمان خود آنجا رفته بود که در کمین تکفیری‌ها که حدود 200 نفر بودند، گرفتار شدند. نخستین نفر هم محمدرضا بود که از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و بعد از شهادت او و دوستانش، تکفیری‌ها بدن آنها را به گلوله بستند تا دیگر هیچ‌ چیزی از آنها باقی نماند». 
در نهایت پیکر مطهر این شهید مدافع حرم بعد از گذشت 5 سال از شهادتش، طی عملیات تفحص پیکر مطهر شهدا توسط تیم تفحص ایثارگران سپاه و نقسا در سوریه کشف و هویتش از طریق آزمایش DNA شناسایی شد. 
لازم به ذکر است مراسم تشییع پیکر مطهر این شهید امروز با حضور عموم مردم برگزار می‌شود. پیکر شهید بیات ساعت 9:30 صبح از میدان جلیلی (مقابل منزل شهید) به سمت مسجد ناظریه روی دستان مردم تهران تشییع خواهد شد. پیکر مطهر این شهید مدافع حرم در یادمان او واقع در قطعه 26 گلزار شهدای بهشت زهرا(س)، ردیف 66، شماره 9 تدفین می‌شود.
 

Page Generated in 0/0055 sec