printlogo


کد خبر: 241073تاریخ: 1400/9/13 00:00
اخبار

شاهد 8 منتشر شد
کتاب«شاهد ۸»؛ خاطرات شهید مدافع حرم حبیب‌الله (بهمن) قنبری بتازگی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است. به گزارش «وطن‌امروز»، این کتاب با پیگیری مصیب معصومیان (از همرزمان شهید و نویسنده مجموعه کتب شهدای خان‌طومان) و به قلم حسین شیردل نوشته شده است. همچنین مصاحبه خام این کتاب حاصل تحقیق‌ و پژوهش «سیده‌سمیه رضوی» و «هدی فتحی» است. «شاهد ۸» خاطرات «بهمن قنبری» انسان بااخلاص و پرتلاشی است که تمام ۸ سال دفاع‌مقدس را با گوشت و پوست خود درک کرده است؛ دلیرمردی که در عملیات والفجر ۸ با ابتکار عمل و هوشمندی، تلفات بسیاری از دشمن گرفت و در خان‌طومان سوریه در دیدگاه شاهد ۸، با گراهای دقیقش داعش منحوس را به ‌آسانی زمین‌گیر کرد. کتاب « شاهد ۸»؛ خاطرات شهید مدافع حرم حبیب‌الله (بهمن) قنبری نوشته حسین شیردل در قطع رقعی و ۱۴۲ صفحه، توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد. 
***
انتصاب مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان تهران
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی محمد خراسانی‌زاده را به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران منصوب کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، با حکم محمدمهدی اسماعیلی، محمد خراسانی‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران شد. گفتنی است محمد خراسانی‌زاده متولد سال 64 و دانش‌آموخته دکترای هنر اسلامی از دانشکده هنر دانشگاه شاهد است. از جمله سوابق علمی و اجرایی خراسانی‌زاده می‌توان به معاونت آموزش و امور استان‌های سازمان فضای مجازی سراج و دبیری و سخنگویی ۴ دوره نمایشگاه‌های رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی اشاره کرد. یادآور می‌شود، پیش از این احد جاودانی عهده‌دار این مسؤولیت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. 
***
انتشار سرود «مثل کوه» در سالروز شهادت میرزا کوچک‌ خان
 همزمان با سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی، سرود «مثل کوه» منتشر شد. به گزارش فارس، همزمان با سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی و قیام ضد‌استعماری جنگل که رهبرمعظم انقلاب از آن با عنوان «جمهوری اسلامی مینیاتوری شده» یاد کرده‌اند، سرود «مثل کوه» منتشر شد. گروه سرود سربازان ولایت که جمعی از نوجوانان مکتب‌القرآن شهرستان سیاهکل استان گیلان هستند، این اثر را در قالب نماهنگ اجرا کرده‌اند. 
***
جشنواره خرما در رادیو نمایش
ویژه‌برنامه «گردشگر» رادیو نمایش به جشنواره خرما اختصاص یافت. به گزارش روابط عمومی رادیو نمایش، در ویژه‌برنامه «گردشگر» که به مناسبت برگزاری جشنواره سالانه خرما روی آنتن رادیو نمایش رفت مسؤولان برگزار‌کننده جشنواره و استاندار و فرماندار بوشهر حضور داشتند. «گردشگر» به تهیه‌کنندگی محسن جواهری، گویندگی نگین خواجه‌نصیر، گزارشگری میثم کریمی و نویسندگی سهیلا خدادادی دیروز جمعه ۱۲ آذرماه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ از رادیو نمایش پخش شد. 
***
وزیر ارشاد خبر داد
اختصاص ۲۴ هزار واحد مسکونی به اهالی رسانه
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: لایحه نظام جامع رسانه‌ای در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال بررسی برای تدوین است. به گزارش «وطن‌امروز»، محمدمهدی اسماعیلی در سفر یک روزه به همدان در نشستی با اصحاب رسانه این استان با بیان اینکه در استانی با قدمت و سابقه فرهنگی و تاریخی همچون همدان رسانه‌ها به بلوغ و پختگی رسیده‌اند، اظهار کرد: دبیرخانه اصلاح نظام فرهنگی و رسانه‌ای کشور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعال است و ما به دنبال انعقاد تفاهمنامه‌های عملیاتی با بخش‌های مختلف هستیم. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برخی دغدغه‌های اصحاب رسانه یادآور شد: آگاهی از این دغدغه‌ها به ما در تصمیم‌گیری‌ها و مصوبات کمک خواهد کرد. وی همچنین تصریح کرد: حوزه فرهنگ در بودجه‌های دولتی حوزه ضعیفی بود اما در حال حاضر تلاش ما این است تبصره‌های جدیدی را برای پیشنهاد در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ آماده کنیم که امیدواریم در مجلس به تصویب برسد. وی افزود: ۲۴ هزار مسکن در تفاهمنامه با وزارت راه‌و‌شهرسازی به اهالی رسانه اختصاص یافته است. 

Page Generated in 0/0124 sec