printlogo


کد خبر: 241084تاریخ: 1400/9/13 00:00
اخبار

سرمربی تیم‌ ملی فوتبال چین استعفا کرد
«لی تای» از هدایت تیم ‌ملی فوتبال چین استعفا کرد. به گزارش استار، فدراسیون فوتبال چین در بیانیه‌ای اعلام کرد لی تای، هافبک پیشین اورتون از هدایت چین استعفا کرد و «لی شیائوپنگ» که سرمربی تیم سوپرلیگی ووهان بود، جانشین او شد. فدراسیون فوتبال چین گفت لی شیائوپنگ به طور گسترده‌ای برای تصدی این سمت توصیه شده بود و «پس از رایزنی‌های بسیار» استخدام شد. در این بیانیه آمده است: در روزهای اخیر لی تای درخواست خود را مبنی بر استعفا از سرمربیگری تیم ‌ملی فوتبال مردان چین ارائه کرد و فدراسیون فوتبال چین تصمیم گرفت درخواست او را بپذیرد. هفته گذشته شایعاتی در رسانه‌های چینی منتشر شد مبنی بر اینکه لی تای که در پایان سال ۲۰۱۹ پس از استعفای مارچلو لیپی به عنوان سرمربی منصوب شد، قرار است از سمت خود کناره‌گیری کند. او به دلیل نمایش تبلیغات تجاری در حساب رسانه‌های اجتماعی خود با واکنش شدید مواجه شده بود و از سویی هواداران نیز درباره عملکرد فنی تیم ‌ملی چین در زمین خشمگین بودند. چین که در رده‌بندی فیفا در رده ۷۴ قرار دارد، در بازی بعد خود در مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۷ ژانویه به مصاف ژاپن می‌رود. سوپرلیگ چین تا همین اواخر به خاطر هزینه‌های سنگین برای جذب بازیکنانی مانند کارلوس توز، اسکار و هالک شهرت داشت اما این ولخرجی‌ها به طرز چشمگیری کاهش یافته است. 
***
حمایت رسانه پرتغالی از طارمی با وجود عدم گلزنی
رسانه پرتغالی به حمایت از ستاره کشورمان پرداخت. مهدی طارمی در بازی‌های اخیر پورتو اصلا نتوانسته آمار خوبی از خود به جا بگذارد و بسیاری به همین دلیل به انتقاد از مهاجم پورتو پرداخته‌اند. ستاره کشورمان در 6 بازی اخیر پورتو گلی به ثمر نرسانده ولی با این حال رسانه پرتغالی به حمایت از او پرداخت. اوجوگوی پرتغال در گزارشی نوشت این اتفاق برای مهاجمان رخ می‌دهد که در دوره‌ای از فصل نتوانند دروازه حریفان را باز کنند ولی طارمی مهاجم زهرداری است. رسانه پرتغالی اینگونه تعبیر کرد که ممکن است طارمی گل نزده باشد ولی ارزشش حفظ شده و جزو مهاجمان برتر پرتغال باید از او نام برد. اوجوگو با عبارت «طارمی نمی‌کشد ولی ضربه می‌زند» از تاثیرگذاری پنهان ستاره کشورمان در خط تهاجمی پورتو صحبت کرد. 
***
قیمت نجومی بارسلونا روی هافبک مورد نظر منچستر
بارسلونا حاضر نیست فرانکی دی یونگ را با رقمی کمتر از 90 میلیون یورو از دست بدهد. بعد از نمایش‌های درخشان فرانکی دی یونگ در ترکیب آژاکس بود که چشم باشگاه‌های بزرگ اروپایی به این ستاره جوان هلندی دوخته شد اما در نهایت این بارسلونا بود که گوی سبقت را از رقبای خود از جمله پاری‌سن‌ژرمن ربود و توانست این بازیکن آینده‌دار را به خدمت بگیرد. در حالی که تصور می‌شد فرانکی دی یونگ به یک مهره تاثیرگذار و کلیدی در بارسلونا تبدیل شود اما او هرگز نتوانسته انتظارات را در نوکمپ برآورده کند. اگرچه ستاره هلندی طی مدت زمان حضور خود در بارسا بازیکن ثابت و اصلی بوده اما در ارائه عملکردی مشابه آن چیزی که در آژاکس به نمایش می‌گذاشت، ناتوان بوده است. حالا شایعاتی درباره قرار گرفتن دی یونگ در فهرست فروش بارسا منتشر شده و حتی گفته می‌شود منچستریونایتد که از تمدید قرارداد پل پوگبا ناامید است، قصد جذب ستاره هلندی را دارد. طبق ادعای ایندیپندنت، بارسلونا در پاسخ به منچستر، قیمت دی یونگ را 90 میلیون یورو عنوان کرده است. در صورت پیوستن دی یونگ به یونایتد، او دوباره می‌تواند با دونی فن دبیک هم‌تیمی شود. این دو از بزرگ‌ترین استعدادهای آژاکس در فصل 19-2018 محسوب می‌شدند و تیم هلندی را تا نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان نیز رساندند. 
***
خاطره سهیل مهدی از ساخت یک استادیوم در عراق
سهیل مهدی می‌گوید ساخت یک استادیوم در عراق باید به تایید فدراسیون ایران می‌رسیده است. 
به گزارش مهر، سهیل مهدی، مسؤول کمیته مسابقات سازمان لیگ با اشاره به ساخت استادیوم‌های غیراستاندارد در ایران گفت: چیزی که فوتبال ایران نیاز دارد، ۱۰ استادیوم به اندازه استادیوم بنیان‌دیزل تبریز است که دارای سکوی کافی و امکانات مناسب است و چمن خوبی هم دارد. هزینه ساخت استادیومی مثل بنیان‌دیزل زیر ۱۰۰ میلیارد تومان است. 
وی ادامه داد: از سازمان‌ها و ارگان‌هایی مثل شرکت توسعه می‌خواهیم برای ساخت چنین استادیوم‌هایی ورود کنند و اجازه بدهند سازمان لیگ و فدراسیون هم در کنارشان باشد. متاسفانه ورزشگاه‌هایی برای شهرهایی ساخته می‌شود که اصلا فوتبال ندارند و هزینه نگهداری بالا می‌رود. 
مهدی به ذکر خاطره‌ای از دوران کارش در فدراسیون فوتبال پرداخت و افزود: یک‌بار یک پیمان‌کار ساخت استادیوم به فدراسیون فوتبال آمد و گفت دبیرکل دستور داده شما این نامه ساخت استادیوم در عراق را تایید کنید. پرسیدم استادیوم در عراق است، چرا من باید تایید کنم؟ آن فرد در پاسخ گفت: من پیمانکار ایرانی هستم که در مناقصه ساخت استادیوم در عراق برنده شده‌ام و عراقی‌ها تاکید کرده‌اند فدراسیون کشورت (ایران) باید آن را تایید کند. 
مسؤول کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: آنها پیمانکار را مجبور کرده بودند از فدراسیون کشورش تایید بگیرد ولی ما در ایران استادیوم می‌سازیم اما سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال خبر ندارند. 

Page Generated in 0/0061 sec