printlogo


کد خبر: 241094تاریخ: 1400/9/13 00:00
اخبار

دستور رئیس‌جمهور برای تأمین داروی بیماران SMA
رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، از دستور رئیس‌جمهور برای تامین داروی بیماران SMA خبر داد. دکتر مهدی شادنوش در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین تصمیمات اتخاذشده برای بیماران SMA که اخیرا در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده و تعدادی از نمایندگان این بیماران پنجشنبه گذشته با رئیس‌جمهور دیدار داشتند، گفت: روز پنجشنبه ۱۱ آذرماه درباره مشکلات بیماران SMA جلسه‌ای با آقای رئیس‌جمهور داشتیم که با توجه ویژه رئیس‌جمهور، قرار شد داروی این بیماران برای یک دوره 6 ماهه با بودجه ویژه‌ای که از سوی سازمان برنامه و بودجه اختصاص می‌یابد، تهیه شود. وی افزود: در عین حال قرار شد در همین مدت هم اثربخشی این دارو از سوی متخصصان مراکز مختلف ارزیابی شود تا بعدا تصمیم‌گیری نهایی در زمینه استفاده از این دارو در ایران انجام شود. شادنوش درباره میزان بودجه ویژه‌ای که قرار است برای بیماران SMA تخصیص یابد، گفت: قرار شد برای تعیین میزان این بودجه بررسی‌های دقیق‌تر انجام و برآورد قیمت شده و سپس اعلام شود و در اختیار قرار گیرد. شادنوش با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰۰ بیمار SMA در وزارت بهداشت با کد ملی ثبت شده‌اند، گفت: البته از سال ۱۳۹۷ با ابلاغ بسته حمایتی، یکسری خدمات به این بیماران ارائه شد؛ خدماتی مانند صفر شدن فرانشیز ارائه خدمات به این بیماران در بیمارستان‌ها. همچنین برخی ویزیت‌های فوق‌تخصصی که این بیماران نیاز دارند و آزمایشاتی که باید به صورت دوره‌ای انجام دهند و بحث توانبخشی این بیماران، مورد حمایت وزارت بهداشت قرار گرفت. 
***
استاندار تهران: برای تأمین آب شرب مشکلی نداریم
استاندار تهران با تاکید بر اینکه برای تامین آب شرب تهران مشکلی وجود ندارد، گفت: اینکه گفته شده تهران تنها برای ۹۰ روز آب شرب دارد صحیح نیست لذا شهروندان نگران نباشند. محسن منصوری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه تهران تنها برای ۹۰ روز آب شرب دارد، گفت: این صحبت صحیح نیست و اطلاعات درستی نیست؛ لذا شهروندان نباید نگران شوند. وی افزود: البته نمی‌توان گفت وضعیت منابع آبی سدها خوب و یا مطلوب است؛ ما با مشکل خشکسالی مواجه هستیم و در حوزه تامین آب کشاورزی دچار مشکل هستیم ولی به لحاظ تامین آب شرب مشکلی نداریم و جای نگرانی نیست. البته شهروندان تهرانی باید با توجه به شرایط موجود همانند گذشته در مصرف بهینه و صرفه‌جویی منابع آبی مشارکت موثر داشته باشند. در روزهای گذشته اخباری درباره اینکه تهران تنها برای ۹۰ روز آب شرب دارد در برخی رسانه‌ها منتشر شده بود. 
***
آلودگی هوای تهران از امشب
در شرایطی که تا امروز (۱۳ آذرماه) در بعضی ساعات وزش باد و بهبود کیفیت هوا پیش‌بینی شده است، اداره کل هواشناسی استان تهران از آلودگی هوا از امشب خبر داده است. به گزارش ایسنا، اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زردرنگ آورده است: پایداری هوا و سکون نسبی جو از شنبه‌شب تا ظهر دوشنبه (۱۵ آذرماه) موجب انباشت آلاینده‌های جوی بویژه ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون و کاهش کیفیت هوا در نواحی پرتردد و صنعتی استان تهران می‌شود. در پی حاکمیت این شرایط جوی افزایش شاخص آلودگی‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده ثابت و متحرک، گاهی کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها بویژه در مناطق صنعتی و پرتردد دور از انتظار نیست. اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به مدیریت بهینه استفاده از سوخت و زمان فعالیت واحدهای صنعتی، اجتناب از حضور در فضای باز برای افراد دارای سابقه بیماری‌های قلبی و ریوی، اجتناب از رفت‌وآمدهای غیرضروری به نواحی پرتردد برای افراد سالمند و خردسال و اجتناب از فعالیت فیزیکی طولانی‌مدت و ورزش در فضای باز توصیه می‌کند. 
***
پلیس فتا: پیامک با لینک پرداخت‌مبلغ کلاهبرداری است
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا از تغییر در سرشماره پیامک‌های ارسالی از قوه ‌قضائیه خبر داد و گفت: پیامک با لینک پرداخت مبلغ، کلاهبرداری است. سرهنگ علی‌محمد رجبی در گفت‌وگو با فارس با اعلام خبر تغییر سرشماره پیامک قوه ‌قضائیه اظهار داشت: از ۶ آذر ۱۴۰۰ تمام پیامک‌های ارسالی از طرف سامانه‌های قضایی مرکز شامل ثنا، ابلاغ، نظرسنجی، اطلاع‌رسانی و... به صورت پیامک و با نام ADLIRAN به دست مخاطبان می‌رسد. 
***
کلاهبردار ۱۲ هزار میلیارد تومانی در روسیه بازداشت شد
رئیس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی از بازداشت کلاهبردار ۱۲ هزار میلیارد تومانی متواری خبر داد. سردار هادی شیرزاد با اعلام خبر بازداشت کلاهبردار 12 هزار میلیارد تومانی در کشور روسیه، در تشریح این خبر اظهار کرد: این متهم رئیس یک گروه 15 تا 16 نفره بود که با تأسیس شرکت‌های جعلی داخلی و بین‌المللی از تجار، صرافان، واردکنندگان و صادرکنندگان، کلاهبرداری می‌کردند. رئیس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی افزود: بر اساس دستور مرجع قضایی مبنی بر صدور «اعلان قرمز» برای این متهمان، اقدامات پلیس بین‌الملل در این رابطه آغاز شد. وی تصریح کرد: شهریور سال 99 ما درخواست صدور اعلان قرمز برای متهمان این پرونده را به «لیون» ارسال کردیم و بعد از ۳ ماه برای این متهمان اعلان قرمز صادر شد که اواخر سال 99، 3-2 متهم این پرونده شناسایی و به کشور بازگردانده شدند. این مقام انتظامی ادامه داد: سردسته اصلی این باند در کشور روسیه شناسایی شد که آنها از ما مدارک استرداد را درخواست کردند و با همکاری ویژه وزارت امور خارجه، مرجع قضایی کشورمان، سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو و مخصوصا پلیس بین‌الملل مسکو، دادگاه روسیه سرانجام رأی به استرداد این متهم به کشور داد. 

Page Generated in 0/0063 sec