printlogo


کد خبر: 241107تاریخ: 1400/9/13 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله حاج‌سیدرضی شیرازی
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در پیامی درگذشت عالم بزرگوار مرحوم آیت‌الله آقای حاج‌سید‌رضی شیرازی را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری متن پیام رهبر حکیم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت عالم بزرگوار مرحوم آیت‌الله آقای حاج‌سید‌رضی شیرازی رحمه‌الله علیه را که از احفاد پرچمدار کبیر اسلام و تشیع و مرجعِ استعمارستیز قرن چهاردهم هجری مرحوم میرزای شیرازی بزرگ بودند، به حوزه‌ علمیه تهران و شاگردان و ارادتمندان ایشان و بیت رفیع شیرازی بویژه به خاندان مکرم و بازماندگان ایشان تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت و علو درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.
سیدعلی خامنه‌ای
۱۱ آذر ۱۴۰۰
***
حمایت از تولید و تأمین معیشت مردم باید محور اصلی بودجه باشد
رئیس‌جمهور گفت: ثبات اقتصادی، حمایت از تولیدکنندگان و مشارکت فعال بخش خصوصی در اقتصاد کشور و همچنین تامین معیشت مردم باید محورهای اصلی و مورد توجه دولت در تصویب لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور باشد. 
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با اشاره به دقت و جدیت اعضای هیات دولت در بررسی و تصویب تبصره‌های لایحه بودجه در جلسات فشرده روزهای اخیر، اظهار داشت: ثبات اقتصادی، حمایت از تولیدکنندگان و مشارکت فعال بخش خصوصی در اقتصاد کشور و تامین معیشت مردم محورهای اصلی و مورد توجه دولت در تصویب لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور باید باشد. وی افزود: در تدوین لایحه بودجه، جهت‌گیری‌ها و هدف‌گذاری‌ها باید به سمت تحقق و رعایت محورهای مدنظر مقام معظم رهبری در اصلاح ساختار بودجه باشد. رئیس‌جمهور تعامل با مجلس شورای اسلامی و استفاده از نظرات نمایندگان و همچنین نخبگان و فعالان اقتصادی را در امر تکمیل و جامعیت لایحه بودجه سال آینده کل کشور ضروری دانست و افزود: با توجه به تهیه سند تحول لازم است محورها و جهت‌گیری‌های لایحه بودجه با این سند همسو باشد. 
در این جلسه مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه گزارشی از چارچوب کلان و هدفمند لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ ارائه داد که در آن، جداول و سیاست‌های پیشنهادی در چارچوب محورهای مورد تاکید رئیس‌جمهور تشریح و مقرر شد پس از تصویب نهایی در هیات دولت به اطلاع مردم برسد. رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین از روند ایجاد صندوق‌ «پیشرفت و عدالت» در هر یک از استان‌ها به عنوان ابزاری برای جلب مشارکت مردم در سرمایه‌گذاری‌‌های مختلف گزارش داد. 
***
ملت به چیزی غیر از لغو همه‌تحریم‌ها تن نخواهد داد
خطیب موقت جمعه تهران با اشاره به روند مذاکرات وین خطاب به تیم مذاکره‌کننده و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در این مذاکرات عنوان کرد: بدانید که این ملت به چیزی غیر از لغو همه تحریم‌ها تن نخواهد داد. 
آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آیین‌نامه مردم‌سالاری دینی است، عنوان کرد: این قانون هم حاکمیت اسلامی را مورد توجه قرار می‌دهد، هم ولایت فقیه و هم جمهوریت نظام را. این قانون تبلور مردم‌سالاری دینی است. ما باید توجه کنیم که قانون‌مداری یک تکلیف و وظیفه است. هر شخصی که از قانون عبور کند خودمحور است و جایی برای خودمحوران در قانون اساسی و حاکمیت اسلامی وجود ندارد. وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ۱۶ آذر، روز دانشجو عنوان کرد: فریاد اعتراض ضدآمریکایی دانشجویان عزیز ۱۶ آذر را تولید کرد. این روز به مناسبت پاسداشت آن اقدام ضدآمریکایی بود. در واقع مساله مبارزه با آمریکا در پرونده جنبش آمریکایی بسیار درخشنده است. اقدامات ضدآمریکایی دانشجویان در آن سال‌ها و تسخیر لانه جاسوسی از مفاخری است که در پرونده جنبش دانشجویی مشاهده می‌شود. این جنبش زنده و بانشاط است و ان‌شاءالله با نشاط به راه خود ادامه خواهد داد. آن زمان که هر فریاد، گلوله داشت جریان دانشجویی به آن میزان فعال بود. اکنون که فضای سراسر کشور فضای مرگ بر آمریکا است می‌طلبد این فریاد پرخروش‌تر از گذشته باشد، چرا که در این سال‌ها شرارت‌های آمریکا ده‌ها برابر شده است. اگرچه از نفوذ آنها کاسته شده ولی در هر جایی و در هر جنایتی پای این شرور دیده می‌شود. عضو هیات‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مذاکرات وین بیان کرد: الحمدلله هیات باتجربه‌ای برای مذاکره اعزام شده‌اند. آنها مواضع‌شان را صریحا ابراز کردند و مواضع ضدآمریکایی را هم در سخن و هم در عمل نشان دادند. به یکایک مذاکره‌کنندگان که پاره تن مردم هستند این را می‌گویم که البته سخن خودشان نیز هست، شما نماینده یک ملت شجاع هستید؛ ملتی که پای آرمان‌های خود تا آخرین نفس و تا آخرین قطره خون ایستاده است. بدانید این ملت به چیزی کمتر از لغو همه تحریم‌ها تن نخواهد داد. 

Page Generated in 0/0065 sec