printlogo


کد خبر: 241116تاریخ: 1400/9/14 00:00
مدیر خانه موسیقی از گرانی بلیت کنسرت‌ها انتقاد کرد

برگزیدگان بخش‌های مختلف سومین جشنواره موسیقی «امیر جاهد» با برگزاری یک مراسم اختتامیه در خانه هنرمندان ایران معرفی شدند. 
به گزارش «وطن‌امروز»، حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی در مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی امیرجاهد گفت: ۲ سال است از این جمع‌ها و دیدارها دور افتاده بودیم و امیدوارم این برنامه سرآغازی بر برگزاری برنامه‌ها باشد. روزی که برای جشنواره موسیقی امیرجاهد برنامه‌ریزی می‌کردیم تمام سعی‌مان بر این بود که به هیچ عنوان موازی‌کاری نشود. ما در کشور جشنواره‌های موسیقی فجر، جشنواره موسیقی جوان و جشنواره موسیقی نواحی را با رویکرد خاص خودشان داریم و تلاش بر این بود که این جشنواره بخشی را پوشش دهد که جشنواره‌های دیگر به آن نپرداخته‌اند، مانند دونوازی و گروه نوازی. تلاش بر این بوده و خوشبختانه این جشنواره راه خودش را خوب پیدا کرده است و سومین دوره آن نیز با موفقیت به پایان رسید و باید از هیات محترم داوران و دیگر دست‌اندرکاران جشنواره تقدیر و تشکر کنم. 
وی گفت: خوشبختانه «خانه موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد» در منطقه ۱۴ شهرداری تهران به پایگاه خوب موسیقی تبدیل شده است. محل رفت‌و‌آمد اهل هنر شده و کلاس‌ها و نشست‌های بسیار خوبی هم در آنجا برگزار می‌شود و ما هم همیشه در کنار عزیزان در آن مجموعه بودیم و از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد. 
مدیرعامل خانه موسیقی افزود: متاسفانه همانطور که می‌دانید فعالیت‌های هنری در مرکز شهر و بالای شهر متمرکز شده است و این به یکی از مصیبت‌های موسیقی تبدیل شده است. باید اینجا اشاره کنم متاسفیم اجراهای موسیقی‌مان در سال‌ها اخیر با بلیت‌های بسیار گران برگزار می‌شود و موسیقی از دسترس توده مردم و مخاطبان مهم و اصلی آن دور شده است. طبقه متوسط جامعه، بدنه‌ کارمند و دانشجوی جامعه امکان کنسرت رفتن ندارد و اگر هم بتواند شاید سالی یکبار! ما باید هزینه‌های اجراهای موسیقی را پایین بیاوریم، در حالی که تمام سالن‌ها دولتی یا متعلق به شهرداری هستند. البته ساختار سالن‌ها هم به شکلی شده است که باید خودشان هزینه‌های خود را تامین کنند و از جایی حمایت نمی‌شوند. مثل همین خانه هنرمندان که مهم‌ترین مرکز هنری در ایران است. باید در اینجا از زحمات آقای رجبی‌معمار تشکر کنم که روشن نگاه داشتن چراغ خانه هنرمندان مرهون زحمات ایشان و همکاران‌شان است. 
نوربخش در ادامه یادی از زنده‌یاد علی مرادخانی، عضو شورای سیاست‌گذاری این جشنواره کرد و گفت: مسؤولان و مدیران این نکته را در نظر بگیرند که وقتی در موقعیت و جایی هستند باید کاری کنند که رد پا و یادگار ارزشمندی از خود به جا بگذارند تا وقتی از آنجا رفتند همه یاد آنها بکنند. علی مرادخانی از آن دسته مدیران بود که ما اهالی موسیقی ایشان را همیشه در کنار خود داشتیم. او شخصیتی ارزشمند بود که خودش در حوزه فرهنگ و هنر دغدغه داشت. 
نوربخش در پایان اظهار کرد: خانه موسیقی یکی از کارهایی که مجدانه پیگیری کرد همین نامگذاری‌های معابر شهر تهران به نام مفاخر موسیقی بود. جلسات متعددی در این باره در شوراها داشتیم و مکاتبات بسیاری انجام دادیم. 

Page Generated in 0/0070 sec