printlogo


کد خبر: 241133تاریخ: 1400/9/14 00:00
اخبار

پیگیری متروی تهران برای حضور راحت‌تر جانباران و معلولان
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از تشکیل کارگروهی عملیاتی برای بررسی میدانی وضعیت ایستگاه‌های متروی تهران و حومه خبر داد. مهدی شایسته ضمن گرامیداشت روز جهانی معلولان گفت: حسب وظیفه‌ قانونی و انسانی، از اوایل هفته گذشته کارگروه عملیاتی برای بررسی میدانی وضعیت ۱۴۱ ایستگاه بهره‌برداری شده متروی تهران و حومه به منظور رفاه حال بیشتر جانباران و معلولان با هدف رفع نواقص بویژه آسانسورها و رمپ‌ها جهت استفاده راحت جانبازان و معلولان از مترو تشکیل شده است. وی با اشاره به توجه حقوق شهری به حقوق افراد معلول از باب توجه به حقوق شهروندی آنان و لزوم دسترسی برابر شهروندان به تسهیلات شهری که امری ضروری است، تصریح کرد: در حال حاضر به جز 3 ایستگاه در تمام ایستگاه‌های متروی تهران آسانسورها فعال هستند. مناسب‌سازی ایستگاه‌های شهر زیرزمینی در دوره‌های قبلی، متاسفانه به خاطر برخی کوتاهی‌ها از جمله نداشتن استاندارد و عدم صدور بیمه‌نامه توسط شرکت‌های بیمه‌گذار، کار ما را دشوار کرده است. 
***
نحوه ارزشیابی تحصیلی دانش‌آموزان اعلام شد
مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش‌و‌پرورش آیین‌نامه‌های ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نوبت اول نیمسال اول سال تحصیلی 1401-1400 دانش‌آموزان تمام دوره‌های تحصیلی مدارس روزانه، داوطلبان آزاد، بزرگسالان، آموزش از راه دور و ایثارگران را ابلاغ کرد. بر اساس این بخشنامه، به منظور نظم و برنامه‌ریزی جهت فرآیند ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نوبت اول، نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰1-1400 دانش‌‌آموزان تمام دوره‌های تحصیلی مدارس روزانه، داوطلبان آزاد، بزرگسالان، آموزش از راه دور و ایثارگران، بر رعایت نکات زیر تاکید شده است: در مناطقی که آموزش به شیوه حضوری در مدارس جریان دارد، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان به صورت حضوری و مطابق آیین‌نامه‌های آموزشی و ارزشیابی دوره‌های تحصیلی، با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام می‌شود. بر همین اساس، در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدارس روزانه به دلیل وضعیت قرمز کرونا فراهم نباشد، با تایید اداره آموزش‌و‌پرورش، ارزشیابی بر اساس شیوه‌نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی دوره‌های تحصیلی در زمان شیوع بیماری کرونا انجام می‌شود. ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی دانش‌آموزان مدارس بزرگسالان، آموزش از راه دور، ایثارگران و داوطلبان آزاد، متقاضیان تغییر رشته، تعیین رشته، تعیین پایه و جهش تحصیلی در تمام دوره‌های تحصیلی، به صورت حضوری انجام خواهد شد. 
***
کمیته امداد هوشمند می‌شود
معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه در حال آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای الکترونیک کردن فعالیت‌های این نهاد هستیم، گفت: با هوشمندسازی کمیته امداد، همه فعالیت‌ها داخلی و ارائه خدمات آن در بستر الکترونیک قرار خواهد گرفت. جعفر صباغیان در گفت‌وگو با ایرنا افزود: از مهم‌ترین دلایل هوشمند‌سازی کمیته امداد رسیدگی بیشتر به محرومان و نیازمندان جامعه هدف و افزایش سرعت به منظور رفع مشکلات و توانمندسازی آنان است. وی با اشاره به آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای قرار گرفتن در بستر الکترونیک اظهار داشت: اجرای این طرح سبب شفافیت بیشتر عملکرد در همه عرصه‌ها، کاهش هزینه‌های جاری و افزایش سرعت عمل خواهد شد. صباغیان با بیان اینکه هوشمندسازی ارائه خدمات همچنین سبب افزایش حفظ کرامت محرومان و نیازمندان در بین افراد جامعه خواهد شد، افزود: سرعت عمل، دقت در کار و اعتماد‌افزایی بین کمیته امداد با خیرین و مردم از دیگر دلایل اجرای طرح هوشمندسازی کمیته امداد است. وی افزود: اکنون بخشی از این طرح به صورت پایلوت در ۶ استان از جمله خوزستان، لرستان، تهران و بوشهر در حال انجام است. وی خاطرنشان کرد: امیدوارم تا قبل از پایان سال جاری، هوشمندسازی فعالیت‌ها و ارائه خدمات کمیته امداد در بستر الکترونیک به صورت رسمی و از ۲۲ بهمن یا ۱۴ اسفند همزمان با سالروز تاسیس کمیته امداد به صورت رسمی افتتاح و راه‌اندازی شود. 
***
حذف کامل دفترچه بیمه سلامت از اول دی‌
معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی حذف نسخ کاغذی گفت: قانون مجلس شورای اسلامی مقرر کرده است از ابتدای دی‌ماه سازمان‌های بیمه‌گر اجازه ندارند غیر از نسخ الکترونیک مبالغی به مراکز ارائه‌دهنده خدمت پرداخت کنند. مهدی رضایی گفت: ابتدا لازم بود بانک اطلاعات بیمه‌شدگان خود را در سامانه‌های خود کارسازی کرده و سپس بانک اطلاعات شرکای کاری و قوانین بیمه‌ای را در سامانه‌های‌مان می‌آوردیم و در نهایت ایجاد پایگاه‌های برخط و حذف دفترچه‌های کاغذی و آغاز نسخه‌نویسی الکترونیک که از سال ۱۳۹۸ آغاز شده بود در دستور کار بود. وی افزود: اکنون با پیشرفت میانگین ۸۰ درصدی در نسخ تولیدشده مربوط به بیمه سلامت در شرایط نسبتا خوبی قرار داریم و امیدواریم بتوانیم قانون مجلس را در موعد مقرر به سرانجام مطلوب برسانیم. او تاکید کرد: قانون مجلس شورای اسلامی مقرر کرده است از ابتدای دی‌ماه سازمان‌های بیمه‌گر اجازه ندارند غیر از نسخ الکترونیک مبالغی به مراکز ارائه‌دهنده خدمت پرداخت کنند.

Page Generated in 0/0063 sec