printlogo


کد خبر: 241146تاریخ: 1400/9/14 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام صادقی
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌شیخ عباسعلی صادقی را تسلیت گفتند. متن پیام رهبر حکیم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
درگذشت عالم خدمتگزار جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج‌شیخ عباسعلی صادقی رحمت‌الله‌علیه را به عموم مردم مؤمن و انقلابی خرم‌آباد و حوزه‌ علمیه و جامعه‌ علمای منطقه بویژه به خاندان مکرم و ارادتمندان آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی برای ایشان مسألت می‌نمایم. 
سیدعلی خامنه‌ای
۱۳ آذر ۱۴۰۰
***
دستگیری منافقین به جرم قاچاق انسان و مواد مخدر در آلبانی
روزنامه آلبانیایی از بازداشت تعدادی از اعضای گروهک تروریست منافقین به جرم قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و پولشویی خبر داد. روزنامه «اگزیت» گزارش داد اعضای گروهک تروریستی منافقین که از سال 2013 میلادی به آلبانی پناهنده شده‌اند، بر اساس یک سند رسمی که توسط این روزنامه مشاهده شده است، به دلیل قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و پولشویی دستگیر شده‌اند. این گزارش افزود: این سند خطاب به یک گیرنده دیپلماتیک خارجی که دارای امضا و مهر مدیر اداره پلیس جنایی در پلیس ایالتی است، جزئیات یک برگه محرمانه از جرائم را ارائه می‌دهد که بنا بر گزارش‌ها شامل اعضای این گروهک می‌شود. در این بیانیه آمده است 2 عضو منافقین به همراه همدستان آلبانیایی و یونانی به دلیل مشارکت مستقیم در قاچاق انسان دستگیر شده‌اند. 11 جولای 2021 پلیس یک خودرو حامل شهروندان سوری، عراقی و کرد را متوقف کرد. تحقیقات بیشتر منجر به دستگیری اعضای اصلی باند شد. بر اساس این سند، مشخص شد بین سال‌های 2019 تا 2021 همین باند قاچاق تلاش کرده است حدود 400 عضو گروهک منافقین را از آلبانی به فرانسه منتقل کند. به گزارش فارس اما این همه ماجرا نیست. 18 جولای 2021 یک محموله مواد مخدر توسط پلیس کشف و ضبط شد و ۲ مقام ارشد گروهک منافقین یعنی «نرگس ابریشمچی» و «حسن نایب‌آقا» دستگیر شدند. در سند رسمی گزارش شده است آنها به ایفای نقش محوری در سازماندهی و حمل محموله مواد مخدر به ایتالیا اعتراف کرده‌اند، البته این دو با دستور مستقیم سفیر آمریکا در آلبانی آزاد شده‌اند. به گفته یک منبع رسمی که خواست نامش فاش نشود، این رویکرد جنایتکارانه به سال 2015 بازمی‌گردد. اسناد و منبع ادعا می‌کنند اطلاعات مربوط به این جنایات نیز به سفارت آمریکا در تیرانا تحویل شده است. اگزیت می‌نویسد برای ارزیابی درستی سند با سفارت آمریکا تماس گرفته اما هیچ پاسخ رسمی داده نشده است. این رسانه در ادامه نوشته است: MEK که با نام «مجاهدین خلق ایران» شناخته می‌شود، یک گروه اپوزیسیون سیاسی ستیزه‌جوی ایرانی است که از سرنگونی حکومت فعلی حمایت می‌کند. اگرچه این نامگذاری از آن زمان لغو شده اما قبلا توسط اتحادیه اروپایی، کانادا، آمریکا و ژاپن به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته می‌شد. آنها اکنون از حمایت گسترده اتحادیه اروپایی و آمریکا برخوردارند. 
***
اولیانوف:
درخواست ایرانی‌ها برای دریافت ضمانت کاملا موجه است
میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفت مذاکرات درباره توافق هسته‌ای با ایران در وین پس از رایزنی شرکت‌کنندگان در پایتخت‌های خود، هفته آینده از سر گرفته می‌شود. به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه، اولیانوف اظهار داشت: این دور تکمیل نشده است. دور هفتم ادامه خواهد داشت. فقط مشارکت‌کنندگان تصمیم گرفتند یک وقفه فنی بویژه برای مشورت در پایتخت‌ها داشته باشند تا درباره چگونگی ادامه کار فکر کنند. این مقام روس افزود: زمانی که مذاکرات هفته آینده از سر گرفته شود، امیدواریم از شدت اوضاع کاسته شود. اولیانوف خاطرنشان کرد تمایل تهران برای جلوگیری از فروپاشی برجام موجه و منطقی است، بنابراین اگر ایران به تضمین‌های بیشتر نیاز داشته باشد، ممکن است درباره آن بحث شود. دیپلمات روس به خبرنگاران گفت: درخواست ایرانی‌ها برای دریافت ضمانت‌ها کاملا واضح و موجه است. باید این اطمینان وجود داشته باشد که اقدام بدخواهانه‌ای که در زمان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا از طریق سیاست فشار حداکثری انجام شد، تکرار نخواهد شد. همه اینها باید مورد بحث قرار گیرد. وی همچنین به پیشنهاد ایران برای تغییر پیش‌نویس سند اشاره کرد که واکنش تند کشورهای غربی را در پی داشت. اولیانوف به خبرنگاران گفت: تا جایی که من متوجه شدم، شرکای غربی ما این تصور شدید را داشتند که طرف ایرانی پیشنهاد تغییر اساسی و ایجاد اصلاحات اساسی در پیش‌نویس سند هسته‌ای را که در 6 دور قبلی مورد توافق قرار گرفته بود، داشت. به نظر آنها (شرکای غربی) این رویکرد بیش از حد رادیکال رسید، به همین دلیل چنین واکنش تندی نشان دادند. این مقام روس تصریح کرد: در مذاکرات هسته‌ای در وین یک قاعده وجود دارد که به شرح زیر است «تا زمانی که درباره همه چیز توافق نشود، درباره هیچ چیز توافق نشده است». این دیپلمات افزود: به این معنا که اصلاحات و تغییر موضع همیشه امکان‌پذیر است اما مطلوب است که این اصلاحات سنجیده باشد و به مانعی بر سر راه پیشرفت تبدیل نشود، بنابراین ما وضعیت را تشدید نمی‌کنیم.  

Page Generated in 0/0059 sec