printlogo


کد خبر: 241164تاریخ: 1400/9/15 00:00
اخبار

فروش ۶۰۰ میلیونی «منصور» در شهرهای فاقد سینما
فیلم سینمایی «منصور» در کمتر از یک ماه پس از آغاز اکران موفق شد به گیشه ۲ میلیارد تومانی دست یابد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، فیلم سینمایی «منصور» که از ۲۵ روز پیش روی پرده سینماها رفته، تاکنون بیش از ۲ میلیارد تومان فروخته است. 
«منصور» که برشی از زندگی شهید منصور ستاری، فرمانده پیشین نیروی هوایی ارتش است، تاکنون ۹۵ هزار و ۵۴۲ مخاطب داشته و توانسته ۲ میلیارد و ۴۳ میلیون تومان بفروشد. این فیلم در اکران‌های مردمی در شهرهای فاقد سینما هم بیش از ۶۰۰ میلیون تومان بلیت فروخته است. 
محسن قصابیان در نقش شهید ستاری، لیندا کیانی، مهدی کوشکی، حمیدرضا نعیمی، علیرضا زمانی‌نسب، سیدجواد هاشمی و قاسم زارع بازیگران فیلم سینمایی «منصور» هستند. فیلم سینمایی «منصور» محصول سازمان هنری- رسانه‌ای «اوج» به تهیه‌کنندگی جلیل شعبانی و تولید شده در استودیو بادبان است و فیلمیران پخش آن را بر عهده دارد. 
***
«دیوار به دیوار» به شبکه نسیم رسید
مجموعه تلویزیونی «دیوار به دیوار» از امشب دوشنبه 15 آذرماه روی آنتن شبکه نسیم می‌رود. 
به گزارش «وطن‌امروز»، سریال «دیوار به دیوار» به کارگردانی سامان مقدم و قلم زنده‌یاد خشایار الوند محصول سال ۱۳۹۶ است که از امشب ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه نسیم خواهد رفت. 
«دیوار به دیوار» داستان ۵ خانواده را روایت می‌کند که به دلایلی مجبور می‌شوند ۳ ماه در یک خانه با یکدیگر زندگی کنند. این ۵ خانواده پیش از این هیچ آشنایی با یکدیگر نداشته‌اند و در یک روز، بنا به اتفاقی، مجبور می‌شوند با هم زندگی کنند. 
در این سریال بازیگرانی از جمله فرهاد آییش، پژمان جمشیدی، گوهر خیراندیش و ویشکا آسایش به ایفای نقش پرداخته‌اند. 

***
گرامیداشت علی حاتمی در شبکه مستند با «آن معلم بی‌استاد»
شبکه مستند سیما با پخش مستند «آن معلم بی‌استاد» یاد علی حاتمی، شاعر سینمای ایران را گرامی می‌دارد. به گزارش «وطن‌‌امروز»، «آن معلم بی‌استاد» تولید شبکه مستند به کارگردانی سیدوحید حسینی و محدثه گلچین عارفی، گرامیداشت علی حاتمی، کارگردان مؤلف سینمای ایران به روایت هنرمندان بزرگی است که با او همکاری داشته‌اند. 
این مستند در گفت‌وگو با چهره‌هایی مانند مجید انتظامی، جمشید مشایخی، علی نصیریان، داوود رشیدی، محمدعلی کشاورز، منوچهر اسماعیلی، ناصر طهماسب، حسین علیزاده و احمد بخشی کارگردان و دستیار علی حاتمی به ویژگی‌های آثار حاتمی از جنبه‌های مختلف نظیر متن، موسیقی، گریم، صحنه‌آرایی، دوبله و بازیگری می‌پردازد. «آن معلم بی‌استاد» به یاد علی حاتمی ساخته شده و نام فیلم از عنوان مقاله‌ای از بهرام بیضایی در وصف حاتمی گرفته شده است. 
علی حاتمی، کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده ایرانی فعالیتش را سال ۱۳۴۴ با نوشتن نمایشنامه «دیب» آغاز کرد و سپس کارگردانی را با ساخت فیلم «حسن کچل» تجربه کرد. 
وی آثار ماندگاری از جمله «دلشدگان»، «مادر»، «کمال‌الملک» و «هزاردستان» را خلق کرده است. «آن معلم بی‌استاد» امروز دوشنبه 15 آذر ساعت ۱۰ روی آنتن خواهد رفت. 
***
پروانه ساخت «شهر خاموش» صادر شد
پروانه ساخت فیلم سینمایی «شهر خاموش» به نویسندگی و کارگردانی احمد بهرامی صادر شد. به گزارش مهر به نقل از روابط عمومی فیلم، شورای جدید پروانه ساخت سازمان سینمایی، پروانه ساخت فیلم سینمایی «شهر خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی و تهیه‌کنندگی رضا محقق را صادر کرد. «شهر خاموش» فیلمنامه جدید بهرامی پس از «دشت خاموش» است که جایزه افق‌های جشنواره فیلم ونیز را برای سینمای ایران به ارمغان آورد. محقق تاکنون مستند «نگاهی به آسمان» و فیلم‌های سینمایی «او خوب سنگ می‌زند»، «ممیرو»، «ایرو» و... را تهیه کرده که از میان آثارش فیلم «ممیرو» موفق به دریافت جایزه بزرگ بهترین فیلم از جشنواره فیلم پوسان کره‌جنوبی و جایزه نتپک از جشنواره فیلم آسیا پاسفیک شده است. بهرامی علاوه بر کارگردانی چند فیلم کوتاه، مجموعه مستند تلویزیونی و ۲ تله‌فیلم با نخستین فیلم بلند سینمایی‌اش یعنی «پناه» کاندیدای دریافت جایزه ویژه جشنواره مدیترانه‌ای کن شد و فیلم دوم او «دشت خاموش» که این روزها روی پرده سینماهای «هنر و تجربه است»، توانست عنوان بهترین فیلم را در بخش افق‌های هفتاد‌وهفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز از آن خود کند.

Page Generated in 0/0065 sec