printlogo


کد خبر: 241175تاریخ: 1400/9/15 00:00
اخبار

گفت‌وگوی مجله لیگ قهرمانان اروپا با طارمی؛ از سربازی تا پرسپولیس
مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو در گفت‌وگو با مجله لیگ قهرمانان اروپا درباره حضورش در فوتبال صحبت کرد و گفت: نمی‌خواستم مثل هیچ بازیکن دیگری باشم، فقط می‌خواستم خودم باشم. مهدی طارمی در بین گزینه‌های کسب جایزه پوشکاش ۲۰۲۱ (زیباترین گل سال جهان) قرار دارد. او به واسطه گل قیچی‌برگردان به چلسی در لیگ قهرمانان اروپا در این لیست قرار گرفته است. طارمی در گفت‌وگو با مجله لیگ قهرمانان اروپا در این باره گفت: زمانی که فوتبال را شروع کردم، در ۶ سالگی، همیشه لیگ قهرمانان را می‌دیدم. این بازی‌ها در ایران خیلی دیر شروع می‌شد. وی درباره حضورش در فوتبال تصریح کرد: نخستین باشگاه من در شهر خودم بود. هر چه از فوتبال می‌دانم به لطف پدرم است. از آنجا بود که همه چیز آغاز شد و من شروع به بازی برای تیم اصلی کردم. طارمی ادامه داد: در ادامه باید خدمت سربازی می‌رفتم و ۱۸ ماه را دور از فوتبال گذراندم. این قانون ایران است. بعد از آن به پرسپولیس رفتم و باورم نمی‌شد. پرسپولیس باشگاه بزرگی در ایران است. باورنکردنی بود. از آنجا اروپا و تمام اتفاقات خوبی را که از آن زمان برای من رخ داده است، دنبال کردم. مهاجم ایرانی پورتو درباره گل قیچی‌برگردان به چلسی گفت: زمانی که در ایران بودم و برای پرسپولیس بازی می‌کردم، چندین ضربه دوچرخه (قیچی‌برگردان) را امتحان کردم. بعضی از این ضربه‌ها به تیر دروازه خورد و بعضی دیگر از دست رفت اما با خودم گفتم در یک بازی مهم گل می‌زنم. طارمی تاکید کرد: من همیشه سعی کرده‌ام به چیزی برسم که بتوانم روزی که از فوتبال بازنشسته شوم، به آن افتخار کنم. من از آنچه از کودکی تا الان در حرفه‌ام به دست آورده‌ام خوشحالم. من بسیار افتخار می‌کنم و بسیار خوشحالم که این اتفاق برای من افتاد. این مهاجم ایرانی در پایان گفت: وقتی بچه بودم نمی‌خواستم مثل هیچ بازیکن دیگری باشم، فقط می‌خواستم خودم باشم؛ مهدی طارمی. 
***
سردار آزمون و هم‌تیمی طارمی خریدهای قطعی لیون
به گزارش سایت foot01 فرانسه، «پیتر بوس» سرمربی باشگاه لیون از مدیرورزشی این باشگاه خواسته است در نقل و انتقالات زمستانی، تیم را با خرید ۲ بازیکن هجومی تقویت کند. به گفته «هوگو گیله» خبرنگار فرانسوی، هیچ چیز پنهانی وجود ندارد و المپیک لیون قصد دارد سردار آزمون، مهاجم ایرانی باشگاه زنیت و ژسوس کرونا، وینگر تیم پورتو را که همبازی مهدی طارمی است، به خدمت بگیرد. 
***
کارگزار ۶۳۰ میلیارد تومانی برای باشگاه پرسپولیس
باشگاه پرسپولیس با گذشت ۸ هفته از رقابت‌های لیگ برتر بالاخره کارگزار خود را معرفی کرد. باشگاه پرسپولیس بعد از برگزاری مزایده که منجر به نتیجه نشد و انجام مراحل قانونی ترک تشریفات، مذاکرات خود را با شرکت‌های مختلف آغاز کرد که در نهایت توافق نهایی با یک شرکت حاصل و قرارداد کارگزاری با آنها منعقد شد. سیدمجید صدری، رئیس هیأت‌‌مدیره و سرپرست باشگاه پرسپولیس و مدیرعامل شرکت طرف قرارداد با پرسپولیس صبح یکشنبه نسبت به امضای قرارداد و تبادل اسناد به عنوان آغاز رسمی این فعالیت و همکاری اقدام کردند. طبق اعلام سایت باشگاه پرسپولیس، ارزش کلی این قرارداد برای سال اول بالغ بر ۶۳۰ میلیارد تومان خواهد بود که در چند بخش دیده شده و متفاوت با بعضی فضاسازی‌های شکل گرفته است. بنا بر اعلام سیدمجید صدری، در جریان کنفرانس خبری و رونمایی از کارگزار که به صورت زنده از یوتیوب و اینستاگرام پخش شد، ارزش کف این قرارداد برای بخش شبکه‌های مجازی اجتماعی، تبلیغات روی پیراهن و فضای مجازی بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان، در بخش تبلیغات محیطی در بازی‌های خانگی با توجه به تعداد بازی‌های باقیمانده ۱۱۰ میلیارد تومان و برای حق پخش تلویزیونی در صورت توافق و فراهم شدن شرایط ۳۰۰ میلیارد تومان خواهد بود. این قرارداد برای مدت ۳ سال تنظیم شده و حداقل افزایش عدد کف در هر سال برای تمام بخش‌ها ۲۰ درصد خواهد بود. 
***
واکنش ژاوی بعد از تجربه نخستین شکست با آبی‌‌واناری‌ها
سرمربی آبی‌‌واناری‌ها از نخستین شکست با تیم جدیدش ابراز ناراحتی کرد. او با این حال امیدوار است این شکست تلخ خانگی را با شکست دادن بایرن‌مونیخ و صعود به دور بعد لیگ قهرمانان فراموش کند. به گزارش اسپورت، بارسلونا در هفته شانزدهم رقابت‌های لالیگا در نوکمپ به مصاف رئال بتیس رفت و با یک گل شکست خورد تا نخستین شکست تیم با ژاوی رقم بخورد. ژاوی بعد از این شکست گفت: زمانی که بهتر از حریف بودیم گل خوردیم. باید با تمرکز بیشتری بازی می‌کردیم. حریف در نبردهای تن به تن بهتر از ما بود. در بعضی دقایق خوب بازی کردیم. ما با این شکست مجازات شدیم. او ادامه داد: شکست همیشه دردناک است اما این فوتبال است و احتمال شکست هم در آن وجود دارد. باید از نظر تاکتیکی بهتر شویم و با هوش بالایی بازی کنیم. امشب ما مستحق شکست نبودیم با این حال تن به شکست دادیم. گاهی اوقات هم تیم مستحق پیروزی نیست، با این حال پیروز می‌شود. ژاوی درباره بازی حساس برابر بایرن‌مونیخ گفت: روز چهارشنبه یک فینال حساس پیش رو داریم و نباید در آن بازنده باشیم. در بارسلونا باید همواره آماده بازی‌های بزرگ و فینال‌گونه بود. نباید در آن بازی شکست بخوریم. باید این شکست را فراموش کرد و روی بازی حساس برابر بایرن تمرکز کرد. 

Page Generated in 0/0071 sec