printlogo


کد خبر: 241183تاریخ: 1400/9/15 00:00
اخبار

بارش برف و باران در ۱۵ استان
معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری د‌ر کشور جوی آرام خواهیم داشت و بدین ترتیب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش‌بینی می‌شود. ‌محمد اصغری در گفت‌وگو با فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: سامانه بارشی از بامداد دوشنبه (امروز) از سمت غرب وارد کشور می‌شود و تا بعدازظهر در کشور فعال است و در استان‌های کرمانشاه، لرستان، کردستان، ایلام، همدان، مرکزی، زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، قزوین، قم، شمال خوزستان، غرب اصفهان و غرب چهارمحال‌و‌بختیاری سبب بارش برف و باران و وزش باد شدید موقت می‌شود. وی ادامه داد: این سامانه در استان‌های البرز و تهران، همچنین ارتفاعات گیلان، مازندران و سمنان سبب بارش پراکنده خواهد شد. وی افزود: اواخر وقت چهارشنبه و روز پنجشنبه 18 آذر با ورود سامانه بارشی دیگری به کشور در برخی نقاط شمال غرب و غرب کشور بارش خواهیم داشت. معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: اواخر وقت سه‌شنبه هفته جاری تا پنجشنبه افزایش نسبی دما و وزش باد جنوبی در استان‌های ساحلی خزر پیش‌بینی می‌شود. اصغری در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران دوشنبه (امروز) نیمه‌ابری، همراه با غبار صبحگاهی، گاهی ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین بیشینه و کمینه دما در تهران 12 و 4 درجه خواهد بود. وی افزود: ارومیه و تبریز با کمینه دمای 2 درجه زیر صفر، شهرکرد با کمینه دمای 6 درجه زیر صفر و زنجان و همدان با کمینه دمای 4 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان هستند و بندرعباس با بیشینه دمای 28 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان خواهد بود. معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: بر این اساس در 14 استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود. 
***
مددجویان کمیته امداد یک قدم دیگر به خانه‌دار شدن نزدیک شدند
با دستور رئیس بنیاد مستضعفان برای پرداخت ۳۵ میلیارد تومان دیگر به منظور اجرایی کردن تفاهمنامه احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد، مبلغ پرداخت شده این بنیاد به کمیته امداد به ۸۵ میلیارد تومان رسید و مددجویان این کمیته یک قدم دیگر به خانه‌دار شدن نزدیک شدند. به دنبال امضای تفاهمنامه میان بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و بنیاد مسکن به منظور احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی و همچنین مذاکرات صورت گرفته میان رؤسای کمیته امداد و بنیاد مستضعفان، با دستور سیدپرویز فتاح، مبلغ ۳۵ میلیارد تومان برای اجرایی شدن گام دوم این تفاهمنامه و احداث واحدهای مسکونی مددجویان فاقد مسکن این نهاد حمایتی، به حساب کمیته امداد امام خمینی(ره) واریز شد. این مبلغ در شرایطی از سوی بنیاد مستضعفان به حساب کمیته امداد واریز شد که پیش از این نیز ۵۰ میلیارد تومان دیگر از سوی بنیاد مستضعفان برای اجرایی شدن گام نخست این تفاهمنامه به کمیته امداد امام خمینی(ره) پرداخت شده بود. بر اساس این گزارش، تاکنون بیش از ۳۳۰۰ نفر از مددجویان واجد شرایط دریافت مسکن در قالب این تفاهمنامه که برای احداث مسکن آنها پروانه ساخت اخذ شده شناسایی شده‌اند و احداث این واحدهای مسکونی بر اساس برنامه زمان‌بندی از پیش تعیین‌شده در حال انجام است. 
***
لزوم مناسب‌سازی معابر شهری تهران برای معلولان و جانبازان
عضو هیات‌رئیسه شورای شهر تهران بر لزوم توجه بیشتر شهرداری به مناسب‌سازی معابر شهری برای استفاده معلولان و جانبازان تاکید کرد. جعفر شربیانی در جلسه علنی شورای شهر تهران ضمن گرامیداشت روز جهانی معلولان گفت: یکی از نیازهای معلولان که بارها بر آن تاکید کرده‌اند، ایجاد آسانسور در ایستگاه‌های مترو است. این در حالی است که تعدادی از ایستگاه‌های مترو در شهر تهران فاقد آسانسور بوده و همین مساله معلولان را در استفاده از شبکه مترو دچار مشکل کرده است. وی استفاده از علائم صوتی در معابر شهری را دومین نیاز معلولان در تهران دانست و افزود: استفاده از چراغ راهنمایی گویا تجربه موفقی است که در دنیا انجام شده و حتی به صورت آزمایشی در برخی از تقاطع‌های شهر تهران نیز مورد استفاده قرار گرفته و نیاز است در تمام تقاطع‌ها مورد استفاده قرار گیرد. وی تاکید کرد: برنامه مناسب‌سازی شهری از سوی وزارت کشور ابلاغ شده و شهرداری تهران در این زمینه وظایفی را بر عهده دارد و سرپیچی از آن جرم محسوب می‌شود، لذا باید این قانون بیشتر مورد توجه شهرداری قرار گیرد. 
***
نحوه ارائه مشاوره تلفنی به دانش‌آموزان با «خط ملی نماد ۱۵۷۰»
مدیر‌کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌و‌پرورش درباره چگونگی ارائه خدمات مشاوره‌ای به دانش‌آموزان از سوی «خط ملی نماد ۱۵۷۰» توضیحاتی ارائه کرد و اهداف راه‌اندازی این خط را برشمرد. مسعود شکوهی درباره ضرورت راه‌اندازی خط ملی نماد ۱۵۷۰ گفت: محافظت از کودکان و نوجوانان در برابر مخاطرات سلامت روان و آسیب‌های اجتماعی، علاوه بر ارائه آموزش‌های خودمراقبتی، به آمادگی برای واکنش سریع و مداخله به‌موقع و مؤثر نیازمند است. وی افزود: خط ملی نماد، پس از نصب، استقرار و راه‌اندازی سخت‌افزاری در تمام مراکز استان‌ها و در محل مرکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی، از مرداد ۱۴۰۰ به شکل رسمی در جهت ارائه خدمات شروع به کار کرد. وی درباره زمان ارائه خدمات فوریتی این سامانه گفت: این خدمات اکنون در ۲ شیفت صبح از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ و شیفت عصر از ساعت ۱۴ تا ۲۰ با حضور مشاوران و مددکاران اجتماعی ارائه می‌شود. 

Page Generated in 0/0144 sec