printlogo


کد خبر: 241193تاریخ: 1400/9/15 00:00
رئیسی در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور ونزوئلا:
همکاری‌های نفتی ۲ کشور باید شکل جدیدی پیدا کند

گروه سیاسی: رئیس‌جمهور با اشاره به ظرفیت بالای ۲ کشور ایران و ونزوئلا، گفت: توسعه مناسبات بین تهران و کاراکاس بویژه در مسائل تجاری و اقتصادی یک ضرورت است. 
حجت‌الاسلام سید‌‌ابراهیم رئیسی در گفت‌وگوی تلفنی با «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا، روابط ایران و ونزوئلا را راهبردی دانست و گفت: روابط کنونی ۲ کشور باید در دولت جدید ایران افزایش یابد. رئیس‌جمهور با اشاره به ظرفیت بالای ۲ کشور ایران و ونزوئلا، گفت: توسعه مناسبات بین تهران و کاراکاس بویژه در مسائل تجاری و اقتصادی یک ضرورت است. رئیسی با تاکید بر استقلال‌خواهی، عدالت‌خواهی، حق‌خواهی، استکبارستیزی و مبارزه مردم و دولت ونزوئلا با نظام سلطه گفت: علت تحریم‌هایی که نظام سلطه و آمریکا بر مردم و دولت ونزوئلا تحمیل کرده‎اند، استقلال و آزادی‌خواهی آنهاست. 
وی با بیان اینکه به لطف خدا، تلاش مسؤولان و همت مردم، راه پیشرفت را با قدرت ادامه خواهیم داد، تصریح کرد: این گفت‌وگوی تلفنی می‌تواند نقطه عطفی برای توسعه مناسبات و افزایش همکاری‌های تجاری و اقتصادی ۲ کشور باشد. رئیس‌جمهور با تبریک برگزاری موفق انتخابات در کشور ونزوئلا، گفت: موفقیت شما در برگزاری انتخابات، نشان‌دهنده اقتدار دولت ونزوئلاست. رئیسی با اشاره به جایگاه ایران و ونزوئلا در سازمان اوپک، گفت: همکاری‌های نفتی ۲ کشور باید شکل جدیدی پیدا کند و در حوزه پالایشگاهی و تأمین منابع پتروشیمی لازم است گام‌های بلندتری برداریم. رئیس‌جمهور با اشاره به توافقنامه‌ها بین ایران و ونزوئلا، گفت: باید این توافقات کاملا اجرایی و زمینه برای توافق‌های جدید نیز فراهم شود. 
مادورو نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به برگزاری انتخابات در ونزوئلا، گفت: به رغم تهدیدات و تعرض‌هایی که امپریالیسم به ما تحمیل می‌کند، با تلاش ملت‌مان توانسته‌ایم از صلح داخلی دفاع ‌کنیم. رئیس‌جمهور ونزوئلا با تأکید بر لزوم ایجاد تحرک جدید در روابط اقتصادی ۲ کشور، به نتایج خوب جلسات کمیسیون‌های مشترک بین ۲ کشور اشاره کرد و گفت: با کمک یکدیگر تحرک بزرگی در روابط دوجانبه بویژه در حوزه‌های انرژی و اقتصادی رقم خواهیم زد. وی با اشاره به شراکت ایران و ونزوئلا در اوپک اظهار داشت: باید کاری کنیم اوپک در بازار نفت به یک ثبات پایدار برسد. رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت: کارهای مشترک زیادی بین ایران و ونزوئلا وجود دارد و بسیار خوشبین هستم با کمک کمیسیون‌های مشترک بتوانیم قراردادهای جدیدی منعقد کنیم. 

Page Generated in 0/0058 sec