printlogo


کد خبر: 241220تاریخ: 1400/9/16 00:00
اخبار

تاریخ‌سازی بانوی هندبالیست ایران
دروازه‌بان تیم‌ ملی هندبال بانوان ایران تاریخ‌ساز شد و در مسابقات قهرمانی جهان به عنوان بهترین بازیکن دیدار با نروژ شناخته شد. تیم ملی هندبال بانوان ایران در چارچوب مسابقات قهرمانی زنان جهان برابر نروژ مدعی کسب عنوان قهرمانی این دوره از رقابت‌ها و دارنده مدال‌های قهرمانی جهان و المپیک با نتیجه ۴۱ بر ۹ شکست خورد اما فاطمه خلیلی، دروازه‌بان تیم‌ ملی هندبال بانوان ایران در پایان دیدار با نروژ عنوان بهترین بازیکن زمین را به دست آورد. خلیلی در این دیدار عملکرد قابل توجهی داشت و با وجود این شکست پر گل، بارها با مهار توپ‌های مهاجمان تیم‌ ملی نروژ مانع باز شدن دروازه تیم ملی شد. وی در بازی نخست تیم‌ ملی برابر رومانی نیز عملکرد بسیار خوبی داشت و صفحه رسمی فدراسیون بین‌المللی هندبال در گزارشی به عملکرد دروازه‌بان تیم‌ ملی هندبال بانوان کشورمان پرداخت و عکس‌العمل‌های وی را درخشان توصیف کرد. تیم ملی هندبال بانوان ایران به عنوان نخستین تیم محجبه در دیدارهای جهانی، برای نخستین‌بار به عنوان یک رشته تیمی توپی در بخش زنان جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب کرده است. این تیم در دور مقدماتی با تیم‌های رومانی، نروژ و قزاقستان هم‌گروه است. شاگردان خدیجه قانع پیش از این، نتیجه را به رومانی هم واگذار کرده بودند. بیست‌و‌پنجمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان ۱۰ تا ۲۸ آذر در اسپانیا برگزار می‌شود. 
***
کمک ۲ میلیون دلاری AFC به ایران و فدراسیون‌های آسیایی
کنفدراسیون فوتبال آسیا در برنامه‌های جدید خود کمکی ۲ میلیون دلاری را برای فدراسیون‌های عضو خود از جمله ایران در نظر گرفته است. سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد در برنامه‌های جدید این کنفدراسیون برای کمک به فدراسیون‌های عضو خود جهت توسعه فوتبال آسیا کمک ۲ و یک میلیون دلاری را در نظر گرفته است. بر اساس این برنامه، فدراسیون‌های عضو کنفدراسیون آسیا این فرصت را خواهند داشت تا از سهمیه کامل ۲ میلیون دلاری در یک دوره 4 ساله با حداکثر تخصیص ۵۰۰ هزار دلار در سال استفاده کنند. همچنین به فدراسیون‌های منطقه‌ای در طول ۴ سال یک میلیون دلار تخصیص داده می‌شود که حداکثر استفاده از آن در سال ۲۵۰ هزار دلار است. فدراسیون‌های عضو موظفند تا سال ۲۰۲۳ یک برنامه راهبردی ۴ ساله (تکمیل شده یا در حال تکمیل) داشته باشند. کنفدراسیون فوتبال آسیا به طور فعال با این فدراسیون‌ها در ارتباط خواهد بود تا راهنمایی‌هایی درباره برنامه‌ریزی مالی ارائه دهد و اطمینان حاصل شود فوتبال آسیا به رشد خود ادامه می‌دهد و در سال‌های آینده به درجات بالاتری می‌رسد. 
***
خبر بد برای رئالی‌ها
کریم بنزما که در دیدار مقابل سوسیداد مصدوم شده بود، داربی مادرید را به احتمال فراوان از دست خواهد داد. شنبه‌شب در چارچوب رقابت‌های لالیگا، تیم رئال‌مادرید مقابل رئال سوسیداد به برتری 2 بر صفر رسید. این بازی البته با تلخ‌کامی برای کهکشانی‌ها پایان یافت، زیرا کریم بنزما آسیب دید و از مسابقه بیرون رفت. طبق آخرین اخبار رسانه‌های اسپانیایی، بنزما از ناحیه همسترینگ دچار مشکل شده و آسیب‌دیدگی او جدی است. او به احتمال فراوان دیدار حساس هفته آینده مقابل اتلتیکومادرید را از دست خواهد داد و در این بازی حضور نخواهد داشت. رئال‌‌مادرید امشب در لیگ قهرمانان اروپا میزبان اینترمیلان خواهد بود که بنزما در این بازی نیز حضور نخواهد داشت. البته هر 2 تیم به مرحله بعد صعود کرده‌اند و این مسابقه برای صدرنشینی است. لوکا یوویچ که در دیدار مقابل سوسیداد نمایشی عالی از خود نشان داد، به احتمال فراوان جانشین بنزما در خط حمله خواهد شد البته باید دید کارلتو چه تصمیمی برای جانشینی مهاجم گلزن خود خواهد گرفت. بنزما اکنون با 12 گل بهترین گلزن رئال در لالیگاست. 
***
بسکتبال با ویلچر ایران قهرمان شد
ملی‌پوشان بسکتبال با ویلچر کشورمان با پیروزی در مرحله فینال مدال طلا و عنوان قهرمانی مسابقات آسیا را از آن خود کردند. 
در ادامه رقابت‌های پاراآسیایی جوانان که در بحرین جریان دارد، تیم‌ ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان دیروز در فینال به مصاف تیم‌ ملی عراق رفت. در این بازی که یک طرفه دنبال شد، جوانان بسکتبالیست ایران با نتیجه ۱۱۷ بر ۱۸ به پیروزی رسیدند و مقتدرانه قهرمان آسیا شدند. 
***
شجاعی مدیرعاملی پرسپولیس را نپذیرفت
رئیس پیشین فدراسیون تیراندازی با کمان پیشنهاد مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس را نپذیرفت. به گزارش تسنیم، این روزها صحبت‌های زیادی درباره وضعیت مدیریتی باشگاه پرسپولیس انجام می‌شود. در این مدت اسامی زیادی مطرح شده که مهم‌ترین آنها مربوط به محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی می‌شود که با وجود نظر دولت و تاکید وزارت کشور بر ادامه فعالیتش در استان، این مسؤولیت را تحویل داد و راهی پایتخت شد. اگر چه صحبت‌هایی با شجاعی از سوی وزارت ورزش انجام شده اما طبق پیگیری‌ها وی زیر بار این مسؤولیت سنگین یعنی مدیرعاملی پرسپولیس نرفته و تمایلی به حضور در این پست ندارد. پیگیری‌ها نشان می‌دهد با وجود اینکه شجاعی مدیرعاملی پرسپولیس را نپذیرفته اما گفته می‌شود برای یکی از پست‌های ورزشی مهم مدنظر است و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، باید منتظر حضور دوباره او در ورزش باشیم. 

Page Generated in 0/0158 sec