printlogo


کد خبر: 241234تاریخ: 1400/9/16 00:00
اخبار

الزام مدارس به حضور هفته‌ای یک روز دانش‌آموزان در کلاس
مدیرکل آموزش‌و‌پرورش شهر تهران با بیان اینکه آموزش حضوری الزامی است، در پاسخ به اینکه برخی مدارس تنها یک یا ۲ ساعت در هفته را برای رفع اشکال اختصاص داده‌اند، گفت: این کار غیرقانونی است و دانش‌آموزان باید حداقل هفته‌ای یک روز را در مدرسه باشند. این الزام مختص همه مدارس است و تفاوتی ندارد. عبدالرضا فولادوند در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آموزش در دوران کرونا اظهار کرد: امسال بنا شد به مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا آموزش‌های حضوری به صورت تدریجی و آرام از سر گرفته شود. وی افزود: در همین راستا پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شد و مدارس با توجه به کسب آمادگی‌های لازم اقدام به دریافت مجوز از منطقه و بازگشایی کردند. وی با بیان اینکه آموزش حضوری الزامی است، در پاسخ به اینکه برخی مدارس تنها یک یا ۲ ساعت در هفته را برای رفع اشکال اختصاص داده‌اند، گفت: این کار غیرقانونی است و دانش‌آموز کمتر از یک روز نباید در مدرسه باشد. این الزام مختص همه مدارس است و تفاوتی ندارد. فولادوند افزود: دانش‌آموزان نباید فقط برای یک تا ۲ ساعت در هفته به مدرسه بیایند؛ باید کلاس را با تناسبی که نسبت به مساحت کلاس بسته می‌شود و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تقسیم کنیم و دانش‌آموزان باید حداقل هفته‌ای یک روز را در مدرسه حضور داشته باشند. 
***
رئیس پلیس پایتخت:
نمایشگاه‌های پرمخاطب با پلیس هماهنگ شود
رئیس پلیس پایتخت از تغییر ساعت برگزاری نمایشگاه بین‌المللی خبر داد و گفت: نمایشگاه‌های پرمخاطب باید ۲۰ روز قبل از برگزاری با پلیس هماهنگ کنند. سردارمحمدحسین حمیدی با اشاره به حواشی به وجود آمده در محدودیت گذاشتن پلیس برای نمایشگاه بین‌المللی تهران در روز یکشنبه گفت: اشتباه از سمت افرادی بود که اقدام به برگزاری نمایشگاه کرده بودند چرا که در بلند‌مدت باید نمایشگاه‌های پرمخاطب به شهر آفتاب منتقل می‌شد و در کوتاه‌مدت هم باید متقاضیان برگزاری نمایشگاه با پلیس برای هماهنگی ساعت برگزاری صحبت می‌کردند. وی با اشاره به چرایی تغییر ساعت نمایشگاه گفت: ساعت اصلی نمایشگاه برای بعدازظهر بود و در آن محل به هیچ عنوان پلیس نمی‌توانست ترافیک را مدیریت کند و برای اینکه نمایشگاه هم تعطیل نشود با توجه به رایزنی‌هایی که انجام شد در نهایت تصمیم به تغییر ساعت گرفته شد و برای بعدازظهر نمایشگاه تعطیل است و فقط در بازه زمانی ۹ صبح تا ۳ بعدازظهر اجازه فعالیت دارد. رئیس پلیس راهور پایتخت گفت: باید نمایشگاه‌های پرمخاطب در شهر آفتاب برگزار شود و تا ۶ ماه آینده هم هر نمایشگاه پرمخاطبی که قرار است در تهران برگزار شود باید از ۲۰ روز قبل جلسات کارشناسی را با پلیس برگزار کند و برای ساعت برگزاری نمایشگاه هماهنگی‌های لازم را انجام دهند. 
***
حمایت بیمه سلامت از زوجین نابارور
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران جزئیات نحوه تحت پوشش قرار گرفتن خدمات ناباروری از سوی سازمان بیمه سلامت را تشریح کرد. محمد‌مهدی ناصحی درباره پوشش خدمات ناباروری بیان کرد: بر اساس بند یک سیاست‌های جمعیتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و ارتقای بالندگی و جوان‌سازی جمعیت با هدف افزایش نرخ باروری و استناد به بند «ح» تبصره ۱۷ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و تصویب هیات‌وزیران مبنی بر در تعهد قرار گرفتن خدمات ناباروری در سال جاری، سازمان بیمه سلامت به عنوان یک سازمان پیشرو به منظور حمایت مالی و افزایش نرخ باروری، افزایش رضایتمندی بیمه‌شدگان، تسهیل و دسترسی عادلانه به این خدمات و کاهش پرداخت از جیب مردم، دستورالعمل خرید راهبردی خدمات ناباروری را که بتازگی در دبیرخانه شورایعالی بیمه سلامت با همکاری سازمان‌های بیمه‌گر پایه تهیه شده است، به استان‌ها ابلاغ کرد. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: بر اساس این دستورالعمل، زوجین نابارور در سامانه نشان‌دار می‌شوند و خدماتی مانند داروها و آزمایش‌ها و پاراکلینیک را دریافت می‌کنند. ناصحی افزود: این خدمات از حداقل ۵۵۰ هزار تومان تا ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در بخش دولتی و از ۹۷۶ هزار تومان تا ۶ میلیون و۹۰۰ هزار تومان در بخش عمومی غیر‌دولتی و خصوصی تحت پوشش قرار می‌گیرد. 
***
پایان دی‌، آخرین مهلت پرداخت جرایم رانندگی با تخفیف
رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا گفت: رانندگان فقط تا ۳۰ دی سال جاری مهلت دارند جریمه‌های معوقه خود را پرداخت و از طرح بخشودگی جرایم دیرکرد استفاده کنند. سرهنگ محمدحسن ابراهیم‌پور افزود: امسال با پیشنهاد نیروی انتظامی و تصویب مجلس شورای اسلامی، جریمه ۲ برابری ناشی از دیرکرد پرداخت جرایم رانندگی در سال‌های ۱۳۹۹ و قبل آن در سال ۱۴۰۰ بخشیده شد و رانندگان تا سی‌ام دی سال ۱۴۰۰ مهلت دارند جریمه‌های معوقه خود را پرداخت و از طرح بخشودگی جرایم دیرکرد استفاده کنند. وی تاکید کرد: رانندگان برای بهره‌مندی از این بخشودگی باید اصل جریمه خود را تا پیش از پایان دی‌ماه پرداخت کنند و در غیر این صورت ۲ برابری جرایم به قوت خود باقی خواهد بود. رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا درباره روش مناسب و بهینه برای پرداخت جرایم رانندگی توضیح داد: رانندگان می‌توانند با نصب اپلیکیشن «پلیس من» بر روی گوشی همراه خود نسبت به استعلام و پرداخت و همچنین بهره‌مندی از سایر خدمات پلیس راهور استفاده کنند. سرهنگ ابراهیم‌پور گفت: بهترین درگاه برای پرداخت جرایم رانندگی به غیر از اپلیکیشن «پلیس من» استفاده از درگاه‌های بانکی است. وی به رانندگان توصیه کرد، به غیر از درگاه‌های بانکی و اپلیکیشن «پلیس من» از هیچ اپلیکیشن یا سایت دیگری برای پرداخت جرایم استفاده نکنند و حتی‌المقدور پرداخت جرایم خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.

Page Generated in 0/0048 sec