printlogo


کد خبر: 241249تاریخ: 1400/9/16 00:00
ایهود باراک، نخست‌وزیر اسبق رژیم‌صهیونیستی: گستاخی و تهدید‌های تو خالی علیه ایران تنها اسرائیل را ضعیف‌تر می‌کند
لفاظی و دیگر هیچ

گروه سیاسی: پیشرفت هسته‌ای ایران بدل به یک کابوس شبانه‌روزی در سرزمین‌های اشغالی شده است و هیچ گزینه‌ای جز لفاظی و تهدیدات بدون پشتوانه برای مقامات این رژیم باقی نگذاشته است. 
به گزارش «وطن‌امروز»، دور جدید مذاکرات وین برای تعیین وضعیت برنامه جامع اقدام مشترک- برجام- در شرایطی آغاز شده که با شتاب‌بخشی به توسعه برنامه هسته‌ای از سوی ایران تنها دغدغه صهیونیست‌ها توقف غنی‌سازی ایران انتظار آنها در این باره از طرف غربی در مذاکرات است. شرایط فعلی به حدی برای صهیونیست‌ها بغرنج است که آنها که هیچ گزینه‌ای برای فشار بر ایران در اختیار واشنگتن نمی‌بینند، اخیرا پالس‌های زیادی در موافقت با احیای برجام و بازگشت آمریکا به توافق صادر کرده‌اند. 
بر این اساس «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه گفت قدرت‌های جهانی باید تهران را تحت فشار بگذارند تا غنی‌سازی اورانیوم خود را قبل از ازسرگیری دور دیگری از مذاکرات در وین متوقف کند. بنت در جلسه کابینه خود گفت: من از هر کشوری که در وین با ایران مذاکره می‌کند، می‌خواهم موضع محکمی اتخاذ کند و به ایران بفهماند نمی‌تواند همزمان هم غنی‌سازی اورانیوم انجام دهد و هم مذاکره کند. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی افزود: هدف ما این است از پنجره فرصتی که بین دورها باز شده استفاده کنیم تا به دوستان خود در ایالات‌متحده بگوییم «دقیقا زمان استفاده از ابزاری متفاوت در برابر تاخت و تاز ایران در حوزه غنی‌سازی است». بنت در ادامه تهران را متهم کرد رویکردی تهاجمی و قلدرمآبانه برای «باج‌خواهی» از آمریکا به منظور برداشتن تحریم‌های موجود اتخاذ کرده تا به ادعای او بتواند از طریق پیگیری غنی‌سازی اورانیوم، «فعالیت‌های تروریستی جهانی» خود را تأمین مالی کند. این مواردی است که «دیوید بارنیا» رئیس سازمان جاسوسی «موساد» را هم برای بحث با مقام‌های ارشد دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا، راهی واشنگتن کرده است. «هاآرتص» در این باره گزارش کرد بارنیا در صدد است در سفر به واشنگتن، مقام‌های آمریکایی را ترغیب کند به دنبال توافق موقت که ایران را ملزم به پایبندی کامل به تعهدات برجامی‌اش نمی‌کند، نباشند و در عوض به دنبال جلب حمایت جامعه بین‌الملل برای تشدید تحریم‌های ایران باشند. 
با این وجود «ایهود باراک» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی از رویکرد «نفتالی بنت» نخست‌وزیر کنونی این رژیم در قبال ایران و آمریکا انتقاد کرد. وی در یادداشتی  در روزنامه «یدیعوت آحارانوت» نوشت: «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق نیز در فراهم کردن طرح جایگزین در صورت شکست دیپلماسی با ایران ناکام بود. وی در ادامه مقاله خود مدعی شد ایران تنها چند ماه با آستانه هسته‌ای فاصله داشته و بنت تنها به لفاظی علیه ایران می‌پردازد. باراک گفت: «اسرائیل باید بهترین را در بدترین شرایط اتخاذ کرده و ضرورتی فوری برای همکاری قدرتمند با واشنگتن برای دستیابی به اهداف مشترک نظیر جلوگیری از تبدیل شدن ایران به کشوری در آستانه هسته‌ای وجود دارد». نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی گفت: «هیچ زمانی برای اختلافات آشکار و بازی مقصرنمایی دوجانبه وجود ندارد». وی گفت: «گستاخی و لفاظی‌های تو خالی، راهی برای ادامه نبوده و تنها اسرائیل را ضعیف‌تر کرده و توانایی‌اش برای دفاع از خود را به حداقل می‌رساند».
پیش از این هم «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در یک سخنرانی، هدف لفاظی مقامات این رژیم علیه ایران را فاش کرد. اولمرت در سخنانش گفت تمام آمادگی‌ها و اقداماتی که اسرائیل مدعی است برای حمله به ایران انجام می‌دهد با هدف ترساندن آمریکایی‌ها به جای ایجاد قابلیت‌هایی برای آسیب رساندن به برنامه هسته‌ای تهران است. مقام سابق رژیم صهیونیستی گفت  اسرائیل هرگز به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله نخواهد کرد و وی از 10 سال پیش به این نتیجه رسیده که تخصیص بودجه و آماده‌سازی ارتش برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران، تنها هدر دادن میلیاردها دلار است. 
مواضع ضدو نقیض سران صهیونیست در حالی است که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با درک اینکه در حال حاضر گزینه‌ای علیه ایران وجود ندارد، از مذاکرات برجامی حمایت کرد. بنی گانتس در واکنش به از سرگیری مذاکرات ایران و 1+4 در پیامی توئیتری نوشت: «ما با مذاکرات مخالف نیستیم اما نباید به بدنامان کمک کنیم». گانتس در ادامه پیام توئیتری خود نوشت: «این روزها، اسرائیلی‌ها در حال اشتراک اطلاعاتی با دوستان‌شان در سراسر جهان هستند که پیشروی ایران [در برنامه هسته‌ای ایران] را نشان می‌دهد که در تضاد با توافق کنونی ایران با کشورهای اروپایی است». گانتس چند ماه قبل هم در گفت‌وگو با نشریه فارن‌پالیسی آمریکا اعلام کرده بود تل‌آویو آماده است بازگشت آمریکا به برجام را بپذیرد.

Page Generated in 0/0058 sec