printlogo


کد خبر: 241251تاریخ: 1400/9/16 00:00
دیدار وزیر خارجه سوریه و مشاور امنیت امارات با رئیس جمهور
رئیسی: حضور صهیونیست‌ها فتنه‌‌انگیز است
دعوت رسمی از رئیسی برای سفر به امارات

گروه سیاسی: رئیس‌جمهور در دیدار شیخ طحنون بن زاید آل‌نهیان، مشاور امنیت ملی امارات با اشاره به سابقه روابط دوستانه ۲ کشور، گفت: روابط حسنه با کشورهای منطقه از اولویت‌های سیاست خارجی دولت جدید است و به همین دلیل از توسعه روابط با امارات استقبال می‌کنیم. حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی افزود: در روابط ۲ کشور مسلمان ایران و امارات، نباید مانعی وجود داشته باشد و این روابط تحت تاثیر القائات بیگانگان قرار بگیرد. رئیسی گفت: سیاست دشمنان کشورهای منطقه، ایجاد هراس بین همسایگان است اما این توطئه با درایت و فهم مشترک خنثی خواهد شد. رئیس‌جمهور، سیاست قطعی جمهوری اسلامی را حمایت از مردم مسلمان منطقه برشمرد و افزود: صهیونیست‌ها در منطقه به دنبال اهداف شوم خود هستند و هر جا بتوانند جای پایی پیدا کنند آن را به وسیله‌ای برای توسعه‌طلبی و فتنه‌انگیزی تبدیل می‌کنند، لذا کشورهای منطقه باید مراقب باشند. وی تاکید کرد: امنیت کشورهای منطقه به هم گره خورده است و ایران از امنیت کشورهای حاشیه خلیج‌فارس حمایت می‌کند. رئیسی با استقبال از توسعه روابط اقتصادی تهران- ابوظبی گفت: توسعه مناسبات اقتصادی ۲ کشور، زمینه شکوفایی روابط در دیگر حوزه‌ها را فراهم می‌کند. مشاور امنیت ملی امارات نیز در این دیدار گفت: ما فرزندان این منطقه هستیم و یک سرنوشت داریم، لذا توسعه روابط ۲ کشور در دستور کار ما قرار دارد. شیخ طحنون بن زاید آل‌نهیان با اشاره به مذاکرات تفصیلی خود با همتای ایرانی گفت: این دیدارها نقطه عطفی در روابط ۲ کشور و موجب ارتقای امنیت خواهد بود. وی تاکید کرد: آماده توسعه همکاری‌ها هستیم و امیدواریم با سفر رئیسی به امارات فصل تازه‌ای از روابط ۲ کشور آغاز شود. در این دیدار مشاور امنیت ملی امارات دعوت رسمی رئیس امارات را برای سفر رئیسی به این کشور به اطلاع رئیس‌جمهور رساند. 
 
* به دنبال تقویت روابط تهران- دمشق بویژه در حوزه‌های اقتصادی و تجاری هستیم
رئیس‌جمهور همچنین در دیدار فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه با اشاره به اشتراک منافع ۲ کشور در مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی اظهار داشت: امروز باید برنامه‌ریزی بلندمدت و همه‌جانبه‌ای برای توسعه و تعمیق روابط و مناسبات تهران و دمشق انجام شود و بر مبنای آن، در مسیر تامین منافع ملت‌های خود بویژه در بخش اقتصادی گام برداریم. رئیسی استمرار حضور غیرقانونی نیروهای بیگانه در منطقه و خاک سوریه را برای امنیت و ثبات منطقه خطرناک دانست و گفت: داعش دست‌ساخته آمریکایی‌هاست و امروز حضور داعش و آمریکا در هر کجای منطقه خسارت بزرگی برای امنیت، ثبات و آسایش ملت‌ها خواهد بود. وزیر خارجه سوریه نیز در این دیدار با تقدیم پیام بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه و نیز دعوت از رئیسی برای سفر به این کشور، اظهار داشت: سوریه مصمم است تمام ظرفیت‌های همکاری را برای تقویت روزافزون روابط تهران- دمشق در راستای منافع مشترک ۲ ملت فعال کند. 
وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه ملت سوریه هرگز حمایت‌ها و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران را فراموش نخواهد کرد، گفت: سوریه بر استمرار روابط پایدار و قدرتمندی که رهبران ۲ ملت آن را ایجاد کرده‌اند،‌ تاکید دارد و در این مسیر، خون شهید حاج‌قاسم سلیمانی ضامن پیوند عمیق روابط ۲ ملت است و معتقدیم شهید سلیمانی متعلق به همه ما است و فداکاری شهیدان‌مان را فراموش نخواهیم کرد.

Page Generated in 0/0057 sec